Rusi so mislili, da bo enostavno ... a stvari jim vseeno ne gredo povsem po načrtih

Zdesetkano rusko avtomobilsko industrijo bi lahko postavili na noge, a za kitajske proizvajalce avtomobilov je izvoz vozil trenutno boljši posel od proizvodnje v Rusiji.

Ko so mednarodna podjetja po invaziji na Ukrajino začela zapuščati Rusijo, sta se tajkuna Andrej Pavlovič in Andrej Olhovski pridružila valu podjetnikov, ki so začeli kupovati tamkajšnje nekdanje tovarne avtomobilov zahodnih znamk. Zdaj si prizadevajo znova obnoviti proizvodnjo v državi, kjer so v najboljših časih izdelali približno 1,5 milijona vozil letno in nekoč želeli postati največji evropski avtomobilski trg.

Kitajski proizvajalci pod vprašajem

Profimedia

Pavlovičev Art-Finance, ki je kupil tovarne od Hyundaija in Volkswagna in Olkhovskijev Avtodom Group, kupec obeh Mercedes-Benzovih obratov, zdaj iščeta partnerje na Kitajskem, a njihovo vlaganja so brez državnih subvencij vprašljiva. Za kitajske proizvajalce avtomobilov je namreč izvoz vozil iz te azijske države pomemben in bolj donosen kot njihova proizvodnja v Rusiji, kjer bi morala država zagotoviti številne  ugodnosti.

Medtem ko znesek, ki sta ga Pavlovič in Olkhovski porabila za nakup svojega premoženja, ni znan, so bila sredstva domnevno precej nižja od vrednosti  tovarn pred invazijo na Ukrajino. Ne glede na to pa so obeti teh naložb negotovi.

V Pavlovičevem Art-Finance, ki deluje kot AGR Automotive Group, so prejšnji mesec v izjavi dejali, da so v nekdanjem Hyundaijevem obratu obnovili proizvodnjo modela Solaris, ne da bi razkrili, koliko avtomobilov bodo sestavili. Podjetje Avtodom pa želi pritegniti partnerja iz Kitajske, da bi ponovno zagnalo nekdanjo tovarno Mercedes-Benza, vendar bo zaradi relativno majhne velikosti težko stroškovno učinkovita, je dejal Olkhovsky.

Okrevanje bo dolgotrajno

Profimedia

Drugi avtomobilski obrati se le počasi postavljajo na noge. V nekdanjem Renaultovem, ki ga zdaj vodi moskovska mestna uprava so oživili proizvodnjo znamke Moskvich iz sovjetskega obdobja, ki sestavlja modele kitajskega JAC Motors. Trenutno so v iskanju še enega kitajskega partnerja, so ta mesec poročali lokalni mediji.

Avtotor, upravljavec obrata za sestavljanje vozil Hyundai in BMW, izdeluje kitajske modele BAIC in Kaiyi, toda pri obeh je lanska proizvodnja znašala približno eno šestino ali manj polne zmogljivosti. Great Wall Haval je edini kitajski proizvajalec avtomobilov, ki ima tovarno v Rusiji.

Tovarna, ki izdeluje športne terence in križance, je bila odprta leta 2019, s 500 milijoni dolarjev naložb pa so lani podvojil proizvodnjo na približno 100.000 vozil. Potem je tu še Avtovaz, ki je z državno podporo lani izdelal približno 374.000 avtomobilov znamke Lada.

Profimedia

Medtem ko se je prodaja avtomobilov leta 2023 povečala, bo potrebno precej časa za ponovni zagon vseh nedejavnih obratov. Ruske oblasti ustvarjajo nov avtomobilski grozd za oživitev lokalne proizvodnje, vendar Banka Rusije ocenjuje, da bo  postopek vrnitve v polno proizvodnjo verjetno trajal vse do leta 2027.

Nadaljnja rast proizvodnje osebnih avtomobilov v Rusiji bo povezana z razvojem domače avtomobilske industrije in povečanje števila pogodb za montažo avtomobilov blagovnih znamk iz prijateljskih držav v domačih obratih, piše v poročilu.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel