Ruski avtomobilski trg in tamkajšnje avtomobilske tovarne vse bližje popolni katastrofi

Februarja se je prodaja novih avtomobilov v primerjavi z lansko skrčila za 62 odstotkov, domača Lada kljub zdesetkani proizvodnji ostaja vodilna znamka.

Ruski avtomobilski trg in tamkajšnje avtomobilske tovarne vse bližje popolni katastrofi (foto: Lada) Lada
19. 3. 2023

Obseg prodaje osebnih in lahkih gospodarskih vozil na ruskem trgu se je v letošnjem februarju  zmanjšal za 62,1 odstotka, na 41.851 vozil, kar je 68.590 manj kot v enakem mesecu lani. Na vrhu razpredelnice se je obdržala domača Lada, ki je kljub močno oslabljeni proizvodnji uspela februarja prodati 23.437 gospodarskih in osebnih vozil, kar je 34,2 odstotka več kot januarja in 4,7  odstotka več kot februarja 2022, ko je bilo na ruskem avtomobilskem trgu predstavljenih šest modelov Lada.

Po odhodu večine tujih avtomobilskih proizvajalcev, ki so začeli lansko pomlad zapuščati ruski trg zaradi invazije na Ukrajino, zdaj svojo prisotnost vse bolj krepijo kitajske avtomobilske znamke, ki jih je med 14 tujimi prisotnimi kar 11. V februarju po številu prodanih avtomobilov Ladi sledi kitajska znamka Haval, ki je postala vodilna med tujimi proizvajalci avtomobilov. Februarja je bilo prodanih 5324 avtomobilov te znamke, kar je 49 odstotkov več kot pred letom dni. Na tretjem mestu je prav tako kitajski Geely s 4053 prodanimi avtomobili, prodaja pa se je v enem letu povečala za 85 odstotkov.

Po ocenah ruske državne statistične službe Rosstat so leta 2022 tamkajšnje tovarne izdelale 450.000 vozil, kar je 67 odstotkov manj kot leto prej. Ta številka ni le najnižja v postsovjetskih časih, ampak v več kot pol stoletja. Nazadnje so ruske avtomobilske tovarne sestavile manj končnih leta 1972. V Rusiji uradno zaprtih sedem avtomobilskih tovarn s skupno načrtovano proizvodno zmogljivostjo 1,07 milijona vozil na leto. Od 60 avtomobilskih znamk, prisotnih na ruskem trgu v začetku leta 2022, jih je ostalo le 14 – od tega 11 kitajskih.

Te številke kažejo le vrh ledene gore, saj so težave ruske avtomobilske industrije veliko globlje. Zahodne sankcije in množični odhodi evropskih podjetij so povzročili kaos v celotni dobavni verigi. Domnevno je poslovanje v Rusiji prekinilo več sto dobaviteljev, ostali pa imajo velike težave z logistiko.