Rusko-ukrajinska kriza: kaj prinaša avtomobilski industriji?

28. 2. 2022 | Jure Šujica
Deli
Rusko-ukrajinska kriza: kaj prinaša avtomobilski industriji? (foto: Profimedia)
Profimedia

Že tako kočljiva situacija se zna v prihodnjih tednih še poslabšati.

Svet je v zadnjem tednu močno pretresla invazija Rusije na Ukrajino, ob agresiji, ki se trenutno odvija na področju pa je trenutno nemogoče napovedati, kdaj se bo situacija umirila in kakšen bo rezultat. Vsekakor pa je že sedaj jasno, da bo situacija imela precejšen vpliv na gospodarstvo v omenjenih državah in tudi na mednarodni ravni. Avtomobilska industrija pri tem razumljivo nikakor ni izključena.

Po ocenah svetovalnih podjetij J. D. Power in LMC naj bi situacija predstavljala izdatno tveganje, zaradi nastale situacije, pa naj bi se prodaja zmanjšala za kar 400.000 osebnih vozil. Nastala kriza namreč bo – oziroma že – namreč močno vplivala na že tako hitro rastoče cene nafte in aluminija, kar naj bi odvrnilo potencialne kupce od nakupa novih vozil. Cene nafte so že v petek prvič v zadnjih osmih letih narasle preko 100 dolarjev za sod.

Prve prekinitve proizvodnje so medtem že napovedali pri Renaultu in Volkswagnu. Ruski trg je za francosko znamko še posebej pomemben, saj si lastijo najbolj priljubljeno avtomobilsko znamko, Lado, priljubljeni pa sta tudi Dacia in vozila znamke Renault. Posledično na tamkajšnjem trgu ustvarijo osem odstotkov vseh prihodkov.

Največji v skrbeh

Pri Renaultu so tako napovedali, da bodo tako zaradi motene dobave sestavnih delov zaustavili proizvodnjo v nekaterih ruskih tovarnah, pri čemer pa po poročanju Reutersa niso specifično navedli, da je razlog za takšno odločitev nastala kriza. Kot razlog so namreč navedli zaostrovanje mejnih kontrol v nekaterih državah, ki mejijo z Rusijo.

Informacij o tem, da bi pri Volkswagnu zaustavljali proizvodnjo v ruski tovarni Kaluga, ki leži približno 170 stran od Moskve zaenkrat še ni. So pa zato v nemškem koncernu napovedali nekajdnevno zaprtje dveh nemških tovarn. Razlog za to je motena dobava sestavnih delov iz Ukrajine, pričakovati pa je, da bodo v tem času poskrbeli za dobavo iz drugih virov, s čimer bi znova vzpostavili normalno proizvodnjo.

Tekom ponedeljkovega popoldneva so nato pri Volkswagnu že naznanili, da bodo do nadaljnega prekinili proizvodnjo električnih avtomobilov izdelanih na platformi MEB v Nemčiji, težave pa bi se utegnile pojaviti tudi pri drugih znamkah koncerna, ki na isti platformi proizvajajo električne avtomobile.

Zaskrbljenost nad situacijo so že izrazili tudi pri Fordu, kjer so 50-odstotni lastniki podjetja Ford-Sollores. Slednje ima v Rusiji tri avtomobilske tovarne, Ford pa tako velja za petega največjega avtomobilskega proizvajalca v Rusiji. Vodstvo ameriškega avtomobilskega proizvajalca je napovedalo pripravljenost na morebitne ukrepe in omejitve, ki bi lahko sledile.

Omenjene znamke so sicer največji avtomobilski proizvajalci v Rusiji, kjer pa sicer poteka tudi proizvodnja vozil znamk Hyundai, Kia, BMW, Cadillac in Chevrolet, hkrati pa je leta 2019 tam proizvodnjo odprlo kitajsko podjetje Great Wall. Omenjene znamke se vsaj zaenkrat še niso odzvale v zvezi z nastalo situacijo.