Rusom se zatika tudi pri električnih avtomobilih

Prvi ruski električni avtomobil Zetta še vedno čaka na začetek že večkrat odložene serijske proizvodnje. Če in ko se bo začela, naj bi malčka prodajali za dobrega pol milijona rubljev

Rusom se zatika tudi pri električnih avtomobilih (foto: zetta) zetta
9. 5. 2022

To je bilo pred zadnjim strmoglavljenjem ruske valute okoli 6.000 evrov. Za toliko denarja bi kupci v Rusij lahko dobili kompaktni električni avtomobil s tremi vrati, ki bi dosegel najvišjo hitrost 120 kilometrov na uro, s polno baterijo, ki ima zmogljivost 10 kilovatnih ur,pa bi prevozil do 200 kilometrov. Seveda, če bi že nekajkrat preložena serijska proizvodnja sploh začela. Lansko pomlad je  ruski minister za industrijo in trgovino Denis Manturov na delovnem obisku v tehnoparku Zhiguly v Samarski regiji napovedal, da naj bi serijska proizvodnja prvega ruskega električnega avtomobila stekla do konca leta 2021, a hkrati dodal, da je vse odvisno od zaključka razvoja.

Pred pogovorom z novinarji se je minister Manturov zapeljal z Zetto in dejal, da je bila vožnja udobna. »Ker je to še eksperimentalni industrijski model, je treba dodelati zvočno izolacijo notranjosti, je pa upravljanje precej udobno.  Še naprej bomo delali, da bodo uporabniki zadovoljni. Avtomobil mora biti cenovno ugoden, vozil sem prototip, zdaj bomo čakali na serijski model,« je dejal minister.

Zetto (Zero Emission Terra Transport Asset) naj bi izdelovali v Togliattiju, ki je rusko vozlišče avtomobilske industrije in dom največjega ruskega proizvajalca avtomobilov AvtoVAZ. Generalni direktor družbe Zetta LLC Denis Shurovsky je potrdil, da je Sklad za industrijski razvoj (IDF) septembra 2020 zavrnil projekt za proračunsko posojilo v višini 100 milijonov rubljev (1,1 milijona evrov), zaradi česar je bil začetek proizvodnje, ki je bil predviden za konec leta 2020, je bil preložen. Prva zamuda je bila leta 2019.

V projekt so vložili približno 570 milijonov rubljev (okoli 6,3 milijona evrov) in bi jih morali še 100 (1,1 milijona evrov). Po odobritvi in ​​prejemu sredstev bi potrebovali tri do štiri   mesece za zagon proizvodnje, po pesimističnem načrtu bi letno prodali 10.000 avtomobilov, »glede na naraščajoče zanimanje za zeleno energijo lahko do leta 2023 dosežemo 15.000 avtomobilov na leto,« je bil še lani optimističen Shurovsky. A zaradi trenutne krize kot posledice invazije na Ukrajino, na državni denar verjetno lahko kar pozabijo.