S 5500 "konji" po čudovitih kraških cestah

8. 4. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Zanimive ceste, čudovito okolje, vznemirljivi avtomobili in dovolj kvalitetnih postankov z dobro hrano. To je Porsche Road Tour, na katerem smo tudi letos preizkusili pisan nabor avtomobilov iz Stuttgarta. 

Dogodek, ki ga vsako leto organizira Porsche Center Ljubljana, je sicer predvsem namenjen strankam. Tisti, ki se za Porsche morda še odločate, boste na njem hitro spoznali, kaj vas čaka. Tisti, ki Porscheja že imate, boste preizkusili, kaj znamka še ponuja - še posebej, če ste se namesto za 911 iz praktičnih razlogov odločili za Cayenna na primer. Novinarji pa obenem dobimo priložnost preizkusa nekaterih nišnih avtomobilov, ki bi jih sicer težko dobili v roke. Pa gremo lepo po vrsti.

Jan Pirnat

Na dovozu hotela Maestoso v Lipici je čakala pisana bombonjera Porschejevih modelov. Seveda sem najprej opazil svetlo modri 911 Turbo S, dokler mu moje pozornosti nista ukradla 718 Spyder in 911 Targa 4S - v temnejših barvah. Za njima so bili potem postrojeni tudi prostornejši, ampak nesramno hitri Panamera Turbo S, Taycan Turbo (Cross Turismo) in Macan GTS.

Jan Pirnat

Vsi so izbrali svoja orožja in le 911 Targa 4S je ostala sama samcata, zato sem seveda hitro skočil za volan. Užitek je opazovati že delovanje mehanizma, ki streho pospravi pod stekleno kupolo. Tako sem Lipico med idiličnimi travniki, zaprtimi z belimi lesenimi ogradami, zapustil pod milim nebom in se takoj počutil kot v filmu. Nato ne bi mogli izbrati lepših cest. Na ravnini od Sežane proti Štorjam bokserski šestvaljnik dobro zadiha. Do Kobdilja pri Štanjelu pa nato pelje ena mojih najljubših cest z zavoji, ki jih je lahko oblikoval le kraški relief. Ti so kot nalašč za delikatno vodljivost 911.

Darilo, ki ga v nekaterih delih Slovenije raje ne podarjajte

V Kobdilju se nato nismo ustavili kar po naključju. Tam namreč poslovnež iz sveta avtomobilizma, ki ga marsikdo od vas pozna, pripravlja muzej, sestavljen z lastno zbirko Porschejevih klasik (in traktorjem iz leta 1958). In sicer v sklopu posestva Villa Fabiani, ki ga upravljajo z družino. Lokacija je prava - že večkrat sem se prepričal, da ikonična oblika 911 spada v tisto okolje.

Jan Pirnat

Proti Vipavski dolini nadaljujem v najbolj dinamično izpopolnjeni različici Macana z oznako GTS, ki zna z odločno noto izpušnega sistema ponuditi veliko vznemirljivosti, v vožnji pa natančno vodljivost, ki je še vedno v vrhu razreda SUV. Močna turkizno modra barva ni za moj okus in jo je mogoče dobiti po naročilu, ampak hej - varnostni pasovi so enake barve!

Jan Pirnat

Med postankom na avtocesti se presedem v okusno specificirano Panamero Turbo S E-Hybrid rjave barve in takoj se spomnim, kako noro zmogljiva in udobna avtocestna križarka je, ki se zna zapoditi tudi med zavoje. Ni dolgo, odkar so jo osvežili in priključni hibridni pogonski sklop v tej najmočnejši različici ima sedaj kar 515 kW moči, kar je okroglih 700 “konj” in predvsem osemvaljnik, ki brunda v nosu, mi daje veliko zadovoljstva.

Jan Pirnat

V Ospu smo Porscheje postrojili še pri eni vili, ki je bila še nedavno gostilna - kar je sedaj očitno trend. Precej časa, da si po obedu spet pasemo oči na avtomobilih, ki se jim pridruži še 911 GT3 Touring. V temno modrem Taycanu Turbo Cross Turismo nato zavijem nad viaduktom Črni Kal po stari cesti proti Kozini. Cross Turismo je nekoliko robustnejša in višja različica Taycana in težko si predstavljam bolj prepričljiv električni avto, ki ima povrhu čar znamke iz Stuttgarta. A obenem je to tudi najmanj vznemirljivi del dneva - uglajenim, a silovitim pospeškom navkljub.

Preberite tudi: Končno smo zapeljali Caymana z motorjem, ki parira 911 GT3

Za posladek me je nazaj do Lipice čakal še noro vznemirljivi 718 Spyder, ki je nekakšen posebnež te serije športnih Porschejev in se pravzaprav postavlja ob bok Caymanu GT4. To pomeni, da se neposredno za mojimi ušesi vrti kričeč bokserski šestvaljnik s štirimi litri delovne prostornine in 309 kW moči (420 KM). Ima še podvozje iz 911 GT3 in veliko resneje v dinamičnem smislu pri Porscheju na cesti več ne gre. Odzivi na premike volana so noro izostreni, dvosklopčni samodejni menjalnik streže prestave na zadovoljujoč, mehanski način.

Jan Pirnat

Priporočamo za ogled: 

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec