Na evropske ceste pospešeno prihajajo kitajski električni avtomobili, med njimi so tudi skoraj povsem neznana avtomobilska imena.
Ko so se pred nekaj več kot petnajstimi leti na evropske trge podali prvi kitajski avtomobilski proizvajalci, so si zaradi pomanjkljive varnosti in vprašljive kakovosti njihovih modelov, večinoma polomili zobe. Toda v novi kitajski ofenzivi na staro celino, bo očitno drugače, saj prihajajo sodobni in temeljito izdelani električni modeli, s katerimi ciljajo predvsem na trge, ki so najbolj naklonjeni električni mobilnosti.
Eden od razlogov za izvozno ofenzivo je stagnacija na kitajskem trgu, kjer je bilo v rekordnem letu 2018 prodanih več kot 28 milijonov novih avtomobilov. Leta 2001, ko je svilnata republika postala članica Svetovne trgovinske organizacije, so tam pokupili nekaj več kot dva milijona novih modelov. Leta 2019 je prodajna krivulja upadla za okoli osem odstotkov, lani pa so zabeležili rahlo rast po padcu zaradi epidemije v letu 2020.
Apetiti v Evropi so veliki
V celotnem lanskem letu so izvozili 995.000 kitajskih avtomobilov, apetiti proizvajalcev pa segajo vse do 1,6 milijona, pri čemer so najbolj aktivni z modeli, ki jih poganja elektrika. Nekateri so v Evropi že odprli svoja predstavništva, zlasti na Norveškem, Švedskem, Danskem in Nizozemskem in tudi v Nemčiji. V državah, ki so najbolj naklonjene električnim avtomobilom proizvajalci Aiways, MG, Gelly, Great Wall, Nio in Xpeng tudi že vzpostavljajo prodajno mrežo, saj so prepričani, da bodo evropski kupci zaradi napovedanega ukinjanja motorjev z notranjim zgorevanjem v letu 2030, predstavljali pomemben delež v skupni prodaji.
Največja prednost so baterije
Združenje kitajske avtomobilske industrije CAAM pričakuje, da se bo izvoz kitajskih električnih avtomobilov prihodnjih letih še naprej močno povečeval, predvsem na uveljavljenih trgih. Po katastrofi z modeli iz časa prve invazije so tamkajšnji proizvajalci pospešili razvoj električnih avtomobilov, za katere v številnih državah dobivajo subvencije in na ta način s konkurenčnimi znamkami tekmujejo tudi s cenami.
Na Kitajskem sicer deluje okoli 50 proizvajalcev električnih avtomobilov, nekaj več kot deset pa jih je tako ali drugače že aktivnih v Evropi. Nekateri analitiki navajajo, da je njihova največja prednost pri tokratnem osvajalskem pohodu v tem, da je na Kitajskem dobro razvita proizvodnja baterij in elektronskih komponent za električne pogone.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del