Je vožnja pod vplivom alkohola precenjen ali podcenjen problem? Nove tehnologije, kot je Impaired Driving Prevention Technology dobavitelja Magna, ki je bila predstavljena na CES v Las Vegasu, naj bi pomagale zmanjšati nevarnosti, ki jih v prometu predstavljajo pijani vozniki.
Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je ugotovila, da so nesreče, povezane z alkoholom, dvakrat bolj usodne kot tiste, kjer ni tega »sopotnika« . Alkohol je odgovoren za 10,9 odstotka vseh smrtnih žrtev v prometu po vsem svetu, problematika pa je še posebej razširjena v vzhodni Evropi in srednji Aziji (18,2 odstotka), medtem ko ima Evropa kot celota glede tega zelo klavrno sliko (16,7 odstotka).
V tem pogledu je razumljivo, da se želi EU boriti proti vožnji pod vplivom alkohola in razmišlja tudi o tehničnih rešitvah. Od poletja 2022 morajo imeti avtomobili z novimi homologacijami vmesnik za tako imenovane alkoholne ključavnice, letošnjega julija bo moral biti ta element prisoten v vsakem avtomobilu, na novo registriranem v EU.
A to ne bo kaj dosti pomagalo, saj še vedno ni obvezna uporaba merilne naprave, ki preverja alkohol v izdihanem zraku in lahko ob previsoki vrednosti ustavi delovanje avtomobila. Vendar bi bil to logičen naslednji korak in že obstaja v nekaterih državah - na primer v Skandinaviji - za poklicne voznike in številne voznike službenih vozil.
Ne, v avtu ne boste pihali
Posledično se proizvajalci avtomobilov in njihovi dobavitelji postopoma pripravljajo na morebitno obvezno vgradnjo alkoholnih ključavnic in uvajajo prve ustrezne tehnologije. Seveda ne sledijo nizkotehnološkemu pristopu sedanjih sistemov, pri katerem je treba najprej pihniti v merilno napravo, preden se avto sprosti.
Preverjanje bi moralo biti veliko bolj subtilno – na primer pri novem izdelku kanadskega avtomobilskega dobavitelja Magna, ki se trenutno predstavlja na sejmu CES v Las Vegasu in za preverjanje alkohola in drog ki uporablja tehnologijo senzorjev in kamer.
Pa bo stvar dejansko delovala?
Pasivni sistem z imenom "Impaired Driving Prevention Technology" temelji na tehnologiji infrardečih senzorjev, ki so nameščeni v kabini pri vozniku in merijo vsebnost alkohola in ogljikovega dioksida v izdihanem zraku. Poleg tega lahko kamere, usmerjene proti vozniku, na podlagi signalov zenice zaznajo, ali je vinjen, zaspan ali raztresen.
Še vedno ni jasno, ali lahko Magnina tehnologija za preprečevanje motenj vožnje tudi aktivno prepreči nadaljnjo vožnjo. Sistem za odkrivanje alkohola in mamil, prikazan na CES, je trenutno v predrazvojni fazi, zato bo verjetno trajalo nekaj časa, preden bo dejansko šel v proizvodnjo, primeren pa bo za uporabo v vseh modelih avtomobilov.
Preberite še: Katero znamko vozijo najbolj agresivni vozniki?
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"