S katerim pogonom je vožnja najcenejša? Po trenutnih izračunih je to…

2. 5. 2025 | Matjaž Gregorič

Zaradi več dejavnikov je vožnja z avtomobili, ki imajo motorje z notranjim zgorevanjem cenejša kot z električnimi.

Čeprav se je ponudba cenovno dostopnih električnih avtomobilov povečala in cene nekoliko padajo, se električna vozila v neposredni primerjavi stroškov pogosto še vedno slabše odrežejo kot primerljivi modeli z motorji z notranjim zgorevanjem. Po navedbah nemškega avtomobilskega kluba ADAC je glavni razlog večja izguba vrednosti zaradi višjih nakupnih stroškov, kar je daleč največji stroškovni dejavnik ne glede na pogonski sistem. Višje cene na javnih polnilnicah in trenutno zmerne cene goriv prav tako zagotavljajo, da so motorji z notranjim zgorevanjem na splošno cenejši za vožnjo.

S katerim pogonom je vožnja najcenejša? Po trenutnih izračunih je to…
Profimedia

Pri posameznih razredih je opaziti, da obstajajo električna vozila od nižjega srednjega razreda naprej, ki so stroškovno cenejša od svojih ustreznikov z motorji z notranjim zgorevanjem. Takoj ko je nakupna cena električnega avtomobila primerljiva s ceno avtomobila z motorjem z notranjim zgorevanjem, so električni avtomobil na splošno v prednosti, ugotavlja ADAC. Vendar pa v segmentu majhnih in mikro avtomobilov primanjkuje konkurenčne ponudbe baterijskih avtomobilov, ki so potrebni za hitrejši razvoj elektromobilnosti.

Ključni dejavnik za električna vozila so stroški električne energije, ki pa se zelo razlikujejo glede na možnosti polnjenja. Zato je ADAC izračunal štiri tipične scenarije – od domačega fotovoltaičnega sistema (18 centov na kilovatno uro) do popolne uporabe javne polnilne infrastrukture (60 centov/kWh). Zaradi drage elektrike so električni avtomobili komajda konkurenčni in le pri 16 odstotkih primerjav modelov je električni avtomobil za vožnjo cenejši od dizelskega ali bencinskega. Glede na nizko ceno 18 centov na kWh se 36 odstotkov električnih modelov obnese bolje.

S katerim pogonom je vožnja najcenejša? Po trenutnih izračunih je to…
ACE

Po mnenju avtomobilskega kluba je smiselnost nakupa priključnega hibrida v veliki meri odvisna od načina vožnje. Tisti, ki pogosto vozijo električna vozila in jih redno poceni polnijo, lahko izkoristijo prednosti te tehnologije. Vendar pa se brez doslednega polnjenja koristi hitro obrnejo v nasprotno in stroški so bistveno višji. Priključni hibridi so v Nemčiji v zadnjem mesecu zabeležili znatno povečanje števila novih registracij, potem ko so bile ukinjene subvencije za električne avtomobile.

Da bi bila elektromobilnost ekonomsko privlačnejša, ADAC poziva k cenovno dostopnejšim električnim modelom in poštenim, preglednim cenam na javnih polnilnicah. Šele ko se bodo stroški polnjenja in nakupne cene znižale, se bodo električni avtomobili lahko kosali z motorji z notranjim zgorevanjem v vseh razredih vozil, pravijo v avtomobilskem klubu.