Salon Frankfurt 2007

Skupni imenovalec letošnjega frank­furtskega avtomobilskega salona? Čim bolj čist izpuh. Pritisk, ki ga politiki (sicer brez posebne moči argumentov, zato pa z argumentom moči) namen­jajo avtomobilskim proizvajalcem, je očitno dovolj velik, da so ti pripravljeni trgu ponuditi tudi tisto, česar trg ne rabi ali ne mara. Račun bomo, kot ponavadi, plačali uporabniki avtomobilov, a tudi to politikov ne zanima.

Salon Frankfurt 2007 (foto: Vinko Kernc) Vinko Kernc
14. 9. 2007

Pomembno je, da je zeleno, pa čeprav je umazano ali predrago. Sicer pa se avtomobilski koncerni tega zavedajo, zato je na le­tošnjem salonu opaziti zanimivo pravilo: koncepti, s katerimi tovarne testirajo odziv trga in so zadnji korak pred serijsko proizvodnjo (praktično so enaki serijskim, hkrati pa jih lahko tovarna ob slabem odzivu preprosto in brez sramu umakne, rekoč, da gre le za koncept­no vozilo), so ponavadi opremljeni z eno od ‘zelenih’ tehnologij (ponavadi hibridi). V serijskih različicah (to je že vnaprej popolnoma jasno) pa bodo klasični bencinci ali dizli, če se le da, čim bolj močni. In prav je tako. Nerazvitih in predragih tehnologij pač ne potrebujemo.

Alfa Romeo

Pri Alfi posebnih novosti ni bilo, nekaj svežine je le pri tehniki oziroma kombinacijah modela, motorja in menjalnika (kot je, recimo, 159 Sportwagon 2.4 JTDm Q-Tronic). Brera je dobila 210-‘konjski’ 2.4 JTDm, limuzinska 159 pa se lahko (če si kupec tako zaželi in plača) ponaša tudi z oznako Q4.

Aston Martin

Čeprav je novi športni Aston Martin DBS slab teden dni pred frank­furtskim salonom že uradno debitiral na največji razstavi starodobnikov v ZDA (Pebble Beach), je bil ena od zvezd na tej strani Atlantika. Slabih 250 tisoč evrov vreden športnik ima pod motornim pokrovom 510-‘konjski’ 12-valjnik in zmore več kot 300 kilometrov na uro. Zaradi obsežne uporabe ogljikovih vlaken in drugih lahkih materialov je za skoraj 200 kilogramov lažji od predhodnika DB9.

Audi

Ena najpomembnejših novosti je novi A4. Tokrat so v Ingolstadtu zavili v malo bolj športne vode, da bi lažje konkurirali BMW-jevi trojki. Motorji so zdaj vzdolžno nameščeni, nova generacija dizlov s skupnim vodom naj bi sodila v sam vrh glede čistosti izpuha, A4 pa bo dobil tudi sistem Stop-Start za čim nižjo porabo v mestih.

Poleg Štirice so na ogled postavili tudi rahlo prenovljenega A8, o katerem lahko več preberete na drugih straneh te revije, saj smo ga že preizkusili.

BMW

Prihod novega X6 se nezadržno približuje, o čemer pričajo tudi vedno manj zamaskirani prototipi, ki si jih lahko ogledate v Novicah. V Frankfurtu serijske različice Bavarci sicer še niso pokazali, so pa na ogled postavili hibridni koncept z bencinskim in električnim motorjem. Tega v X6, ki ga bodo začeli prodajati poleti prihodnje leto (izdelovali ga bodo v ZDA v isti tovarni kot X5), še precej časa ne bomo videli, je pa lepo pokazal, kakšen bo X6 v resnici.

Frankfurtska novost je tudi kupe serije 1, ki mehaniko - ta je (z motorji vred) enaka kot pri tri- in petvratni različici - združuje s športno, dvovratno kupejevsko obliko.

Prav tako so prenovili kupejevsko/kabrioletsko serijo 6, ki je dobila tudi dizelski motor (635d, ta motor je po novem na voljo tudi v X3) ter novi trilitrski bencinski motor (630i). Nova sta še vstopna modela serije 5, 520d (177 ‘konjev’) in 520i (170 ‘konjev’), seveda pa ni manjkal niti novi M3.

Ekološki kotiček: vsi bencinski motorji serije 3 so dobili neposredni vbrizg goriva.

Cadillac

Cadillacov BLS, narejen prav za evropski trg, ni ravno prodajna uspeš­nica, morda pa bo šlo bolje kombijevski različici, ki so jo predstavili tokrat. Motorizacija? 180 dizelskih ‘konjev’ ali 210 (ponudili bodo tudi šibkejšo, 175-’konjsko’ različico) bencinskih.

Chevrolet

Povsem svež je novi petvratni Aveo. Ta bo zamenjal dosedanjega, ki ga poznamo še od takrat, ko se je imenoval Daewoo Kalos. Novi Aveo je nekoliko večji in bo na začetku na voljo le z dvema bencinskima motorjema (1, 2 litra in 84 ‘konjev’ ter 1, 4 litra in 97 ‘konjev’), dizli pa za čuda v ponudbi (še) manjkajo. Novemu petvratnemu Aveu (štirivrat­nega poznamo že od prej) se bo kmalu pridružil še trivratni.

Novost je tudi HHR, oblikovan v slogu ameriških karavanov petdesetih let s pridihom hot-rodov. 2, 4-litrski bencinski motor zmore 175 ‘konjev’, več o HHR pa že v prihodnjem Avto magazinu, saj se bomo z njim kmalu prvič popeljali.

Chrysler

Pri Chryslerju so na ogled postavili prenov­ljenega Grand Voyagerja, ki so se ga lotili predvsem z novimi potezami zunanjosti in notranjosti, novimi sistemi premika in zlagan­ja sedežev ter novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Za Evropo bo še vedno najzanimivejši 2, 8-litrski turbodizel. Rahlo pomladitev je doživel tudi 300C.

Citroën

Osrednja Citroënova novost je vsekakor novi C5. No ja, ne ravno pravi, serijski C5, temveč konceptni C-Airscape. Na serijskega C5 bo treba sicer počakati do Ženeve prihodnje leto, a mu je Airscape (če odmislimo to, da nima strehe) glede na vohunske fotografije že zelo blizu.

Drugi, prav tako zanimiv koncept je C-Cactus. Gre za dizelski hibrid na osnovi Citroëna C4. A glavni cilj tokrat ni bil prikazati, da Citroën zna narediti hibrid, temveč kako ohraniti ceno na ravni navadnega dizla. Hibridna tehnologija tudi v svoji najcenejši obliki navadnemu dizlu doda vsaj tisoč do 1.500 evrov, in da bi prihranili toliko denarja, so Citroënovi inženirji izdelali notranjost iz le okoli 200 delov, merilnike so prestavili na sredino volana, oken se ne da odpreti (kaj pa cestnina? ) … Nekatere rešitve so včasih res malo ‘divje’. Cactus je zdaj za 15 odstotkov lažji od C4, cena pa bi bila podobna.

Daihatsu

Pri Japoncih je bilo kar nekaj novosti. Evropi so prvič predstavili novega Siriona (je višji in prostornejši), prenovili so Cuorea, OEC-1 pa je ime malega, skoraj serijskega dvosedežnega kupeja.

Dodge

Čeprav je Dodge pri nas zelo neznana znamka in tudi sicer je v Evropi precej bolj znan sestrski Chrysler, nadaljuje produktno ofenzivo v Evropi. Tokrat so predstavili Journeyja, mešanico med karavanom in enoprostorcem. Imel bo pet ali sedem sedežev, med motorji bo na voljo tudi dvolitrski dizel, hkrati pa bo Journey prvi avto koncerna Chrysler, ki bo opremljen z robotiziranim menjalnikom z dvema sklopkama. Ta menjalnik, ki mu pri VW-ju rečejo DSG, so razvili v sodelovanju z menjalniškim specialistom Getragom.

Ferrari

Se vam zdi F430 prepočasen? Potem je od zdaj za vas tu F430 Scuderia, lažja in močnejša. Ime Scuderia je zamenjalo dodatek Challenge Stradale, F430 Scuderia pa se bo lahko poleg boljših zmogljivosti pohvalila tudi s serijskimi keramičnimi zavornimi diski.

Fiat

Fiat Bravo in Grande Punto sta dobila nove bencinske 1, 4-litrske motorje z oznako T-jet s 120 ali 150 ‘konji’, nov je sistem Start-Stop za mestno vožnjo, Panda pa je dobila izpeljanko s pogonom na bencin ali metan. Pod oznako ekologija sodi tudi 900-kubični dvovaljnik, ki ga napovedujejo za leto 2009 in naj bi pogan­jal (tudi novega) Fiata 500 in Pando.

Ford

Čisto sveže: pri Fordu so prenovili Focusa. Prenova je bolj kozmetična kot tehnična (če izvzamemo motorje Econetic), a očitna. Pozna se vpliv ‘kinetičnega’ oblikovanja, precej prenovljena pa je tudi notranjost.

Tule mu bomo še rekli Kuga, a verjetno se bo novi Fordov ‘mešanec’ v Sloveniji (razum­ljivo) imenoval drugače. Kuga je zasnovan na enaki osnovi kot C-Max in ima dvo- ali štirikolesni pogon, poganja pa ga dvolitrski 136-‘konjski’ dizel. Na trg prihaja zgodaj prihodnje leto.

Ne tako blizu serijskemu videzu je koncept Verve, ki pa vseeno precej dobro nakazuje oblikovalske poteze prihajajoče Fieste (in potrjuje naša predvidevanja, zapisana v eni prejšnjih števil Avto magazina). Napadalnejše, prepoznavne poteze naj bi pripomogle k boljši prodaji nove Fieste, ki bo na trg prišla čez kako leto.

In še ekologija: nova serija čistih dizelskih modelov bo nosila ‘kinetično’ ime Econetic, prvi med njimi pa bo 1, 6-litrski 109-‘konjski’ Focus, ki naj bi v zrak spustil 115 gramov CO2 na prevožen kilometer, kar je 12 gramov manj, če ga primerjamo s klasičnim dizlom.

Honda

Pri Hondi je bil v središču pozornosti konceptni Accord Tourer, ki pa že zelo dobro nakazuje, kakšna bo nova generacija Accorda. Videti je, da bo nekoliko večja, oblikovanje pa naj bi se po pričakovanjih in glede na videno nagnilo v še bolj športno stran.

Hyundai

Svežemu i30 so pri Hyundaiju v Frankfurtu dodali še karavansko različico i30CW, ki smo jo v Evropi videli prvič (svetovna premiera je bila aprila v Seulu). Za tiste, ki prisegajo na bolj športne poteze, je zanimiv namig o tem, kakšen naj bi bil naslednik Coupeja, ki bo seveda zasnovan enako kot i30, dal konceptni Veloster.

Ekologija: še eno konceptno vozilo, imenovano i-Blue. Za pogon skrbijo vodik in gorivne celice.

Jaguar

V Avto magazinu ste si ga lahko brez kamuflaže že ogledali, v Frankfurtu pa so ga javnosti prvič pokazali uradno: XF predstavlja jasen pogled v to, kakšna naj bi bila oblikovalska prihodnost te znamke. Pa ne le oblikovalska, temveč kar vsa prihodnost, saj bo zamenjal prodajno dokaj neuspešnega S-Typa. Če pogori XF, je prihodnost Jaguarja (znova) vprašljiva. Da v tovarni vanj verjamejo, dokazujejo namigi, da mu bodo kmalu sledile še kabrioletska in kupekaravanska različica – a o tem več v prihodnji številki Avto magazina.

XF bodo (za začetek) poganjali motorji, znani iz predhodnika, torej 207-‘konjski’ 2, 7-litrski dizelski biturbo ali trilitrski bencinski motor z 238 ‘konji’. Na športni strani sta dve različici 4, 2-litrskega osemvaljnika s kompresorjem ali brez njega in z 298 ali 416 ‘konji’.

Jeep

Nov je Cherokee, čeprav mu tega na pogled ne bi prisodili (dobil je tudi nov, 2, 8-litrski turbodizel), prenovljen pa je Grand Cherokee, ki je pri tej prenovi dobil še 4, 7-litrski bencinski osemvaljnik.

Kia

Med serijskimi modeli je bil novost Pro_Cee’d, trivratna in bolj športno oblikovana (a tehnično enaka) različica Cee’da (s katero je družina Cee’dov narasla na tri modele, tri in petvratnega ter karavanski Cee’d_SW), med konceptnimi pa Sports Coupe Concept, oblikovalska študija, katere avtor je novi Kijin oblikovalski šef Peter Screyer, ki je tja prestopil pred letom dni, pred tem pa je bil oblikovalski oče Audija TT in Beetla.

Lancia

Nova Musa je od predhodnice daljša za šest centimetrov, a v notranjosti ne ponuja več prostora, povečanje je opazno predvsem v prtljaž­niku – ta je zaradi šest centimetrov daljšega zadka zdaj 395-litrski. Motorji? 1, 3-litrski in 1, 9-litrski dizel, 1, 4-litrski bencinec (in pozneje morda še T-jet), med menjalniki je mogoče najti tudi avtomatiko.

Mazda

Ena izmed pomembnejših novosti, vsaj kar zadeva evropski trg, je tudi nova Mazda6. Tokrat so se odločili za bolj športno obliko. Tudi tako naj bi Mazda6 spet postala najbolj prodajani avto te znamke v Evropi (v prvi polovici tega leta jo je prvič prehitela Mazda3). Nova Mazda6 ni le bolj agresivno oblikovana od predhodnice, temveč je tudi bolj prostorna, saj je skoraj 10 centimetrov daljša. Na trg prihaja tudi Mazda2, pri kateri so se inženirji namesto prirastku centimetrov, kakor je pri novih avtomobilih v navadi, raje posvetili čim manjši teži in čim boljši varnosti. Na ogled so postavili tudi različico z 1, 4-litrskim dizlom (v serijsko proizvodnjo prihaja šele sredi prihodnjega leta), ki na 100 kilometrov porabi manj kot štiri litre goriva.

Mercedes-Benz

Med serijskimi modeli je v ospredju kombijevska različica razreda C, torej C T. Večino tehnike si seveda deli z limuzinsko različico, omeniti pa je treba, da bo v njej (pa tudi v razredu E) na voljo novi sistem Start-Stop, ki so ga razvili. Tudi sicer je bil Mercedes v Frankfurtu zelo ekološko usmerjen, saj so veliko poudarka namenili tehnologiji Bluetec (za čistejše izpuhe dizelskih modelov), tehnično pa je največjo novost pomenil konceptni F700. Oblikovalsko gre pri tem velikem, petvratnem avtomobilu sicer za popolno delo domišljije, precej bolj na trdnih tleh pa je novi motor DiesOtto (bencinski z neposrednim vbrizgom), ki kot pravijo pri Mercedesu, združuje najboljše lastnosti dizelskih (pri nižjih vrtljajih) in bencinskih (pri višjih vrtljajih) motorjev. Štirivaljni 1, 8-litrski motor ima spremenljivo kompresijsko razmerje, turbopuhalo in zmore 238 ‘konjev’ ter kar 400 Nm navora. Poraba? Manj kot šest litrov na 100 prevoženih kilometrov . .

Mini

Oznaka Clubman je pri Minijih pomenila kombijevsko različico že med letoma 1969 in 1982 (v tem času so imeli Clubmani drugačno masko kot ‘navadni’ Miniji), zdaj pa je takšno različico (in z enakim imenom) dobil tudi novi Mini. Razlika ni le v maski, stari Clubmani so imeli tri vrata, novi jih ima pet, le da se zadnja vrata (za celinsko Evropo le na desni, za Angleže pa na levi strani) odpirajo nazaj. Zadnja vrata so ostala enaka kot pri originalu, to je dvodelna z odpiranjem navzven. Clubman je tudi 24 centimetrov daljši, zato je na zadnjih sedežih uporabnega več prostora – medosna razdalja se je namreč povečala za 80 milimetrov, preostanek pa gre na račun zadnjega previsa in s tem prtljažnega prostora. Ta je zdaj v osnovi 230-litrski, povečati pa ga je mogoče vse do oglatih in precej uporabnih 930 litrov.

Mitsubishi

V Evropo prihaja novi Lancer, a za zdaj še brez športne različice Evo X, pa čeprav sta znamka in model v Evropi prepoznavna prav po zaslugi ‘Evotov’. V Frankfurtu smo si lahko ogledali štirivratno limuzinsko različico, kmalu pa ji bosta sledili še petvratna in kombijevska. Evo X prihaja šele čez kako leto. Novi Lancer si osnovo deli z Outlanderjem, zato si je tudi za podatek, kakšni motorji ga bodo poganjali, treba ogledati le to, kakšne motorje ima Outlander – dvolitrski 140-’konjski’ dizel bo verjetno najbolj zaželen.

Concept-cX je študija malega križanca, ki bo v modelski vrsti (ko se bo seveda spremenil v serijski model) sedel nekoliko pod večjim Outlanderjem. Petvratni koncept s pogonom na vsa kolesa poganja 1, 8-litrski dizel, prvi tovrstni motor, ki so ga pri Mitsubishiju razvili sami. Ekološka stran: večina notranjosti je iz nove plastike, ki jo pridobivajo iz bambusa in podobnih rastlin.

Nissan

Micra je dobila nekoliko spremenjeno zunanjo in notranjo podobo, tehničnih sprememb pod kožo pa tako rekoč ni.

Bolj zanimiv je konceptni, električni Mixim. V njem bo najbolj domača mlada, ‘računalniška’ generacija, saj voznik sedi na sredini, komande pa bi bile lahko namenjene tudi kateri od igričarskih konzol. Mixim ima dva motorja/generatorja (ki jima pri Nissanu rečejo Super Motor), po enega za vsak kolesni par, kar pomeni, da so gnana vsa štiri kolesa. Električno energijo hrani v litij-ionski baterijah, ki pri enaki zmogljivosti zavzamejo manj prostora in tehtajo manj kot baterije NiMH. Mixim je nekoliko manjši od Micre.

Opel

Tudi pri Oplu, kot se za nemškega proizvajalca, ki razstavlja v Frankfurtu, spodobi, ni manjkalo novosti. Največja je vsekakor nova, tokrat na pogled prikupna in na oko tudi uporabna Agila, ki zdaj ni več tako visoka in polna ostrih linij ter pravih kotov kot predhodnica. Streha je nižja, na pogled je oblika bolj športna . . Motorji? Litrski in 1, 2-litrski bencinski ter 1, 3-litrski turbodizel (65, 86 oziroma 75 ‘konjev’).

Corsa je dobila hibridno različico, pri kateri so 1, 3-litrskemu dizlu dodali manjši elektromotor, ki skrbi za pomoč pri pospeševanju in regenerira energijo ob zaviranju, kar pomeni nekoliko manjšo porabo. Pri Corsi GSi ne gre za porabo, temveč za športnost (150 ‘konjev’) in zapolnjevanje luknje med navad­no Corso in Corso OPC.

O GM-ovi hibridni tehnologiji E-Flex smo že pisali, a do zdaj si jo je bilo treba ogledati v obliki konceptov, ki so nastajali na drugi strani Atlantika (Chevrolet Volt). Zdaj se je je lotil tudi Opel (pravzaprav so na E-Flex platformo le postavili svoj avto) in rezultat je električni Flextreme s pomožnim dizelskim motorjem. Koncept je zanimiv tudi zato, ker že rahlo namiguje, kakšna bo videti leta 2010 prihajajoča nova Astra.

Peugeot

Pri Peugeotu je seveda kraljeval novi 308, o katerem pa smo v Avto magazinu že precej pisali, zato je bolj zanimiv 308 Prologue, konceptno vozilo, ki pa je že skoraj enako kombijevski različici Tristoosmice, seveda z imenom 308 SW. V drugi sedežni vrsti je mogoča prav vsaka kombinacija sedežev: 0, 1, 2, 3. Vsakega izmed teh sedežev je mogoče preseliti tudi v tretjo vrsto. Zaradi dveh dodatnih (zasilnih) sedežev zadaj je 308 SW Prologue lahko tudi sedemsedežnik.

308 v imenu ima tudi 308 RC Z, dizelski hibrid, ki namiguje, da Peugeot vstopa tudi v ta segment kupejev – oznaka RC pa na to, da bo šlo (spet tudi) za športni kupe. Malo manjša 207 SW RC (tudi kombi je lahko športen) in 207 Outdoor (rahlo terenska različlica).

Porsche

Na tiste, ki jim (oziroma nam) več kot grami CO2 pomenijo sekunde do 100 kilometrov na uro in bočni pospeški, so pri Porscheju mislili z 911 GT2, najzmogljivejšo različico Devetstoenajstice. Če se zazrete v zadek, boste na njej našli lep kos slovenske tehnologije – Akrapovičev izpuh iz titana.

Za tiste bolj ekološko usmerjene: SUV in ekologija sta združljiva, recimo v konceptnem hibridnem Cayennu. 350 klasičnim ‘konjem’ pomaga še 50 električnih. Manj zelen in bolj zmogljiv je Cayenne GTS, 405 atmosferskih ‘konjev’ iz osemvaljnika namreč poganja SUV-a, ki so mu skrajšali prestavna razmerja in dodali tako široke gume, da je zaradi širših blatnikov najširši Cayenne ta hip. Seveda so primerno športne tudi nastavitve podvozja.

Renault

Pri Renaultu novosti ni manjkalo: popolnoma novi Laguni se bosta pri serijskih avtomobilih pridružila še kombijevska različica Clia z imenom Clio Grandtour ter novi Kangoo (ta je nastal na enaki platformi kot Scenic), med konceptnimi vozili pa je bila opaznejša študija kupejevske Lagune, ki je po besedah dobro informiranih skoraj enaka, kot bo serijski model, s katerim želi Renault odškrniti čim večji kos pogače Peugeotu 407 Coupé. Petvratnemu serijskemu Kangooju se je v Frankfurtu pridružila še koncept­na, trivratna različica Kangoo Compact, ki se bo bolje znašla v mestu (Kangoo je namreč kar precej večji, predvsem v dolžino).

Saab

Pri Saabu so na dva tisoč avtomobilov omejili proizvodno serijo modela Turbo X, povsem črne (in seveda le v črni barvi dobavljive) različice modela 9-3, s štirikolesnim pogonom in 280 ‘konji’. Ljubitelji Saabov se bodo verjetno spomnili začetka osemdesetih let in modela 900 Black Turbo . . Sicer pa je 9-3 doživel tudi rahlo oblikovno pomladitev.

Seat

Pri Seatu obiskovalce vabijo s konceptom z imenom Tribu. Gre za trivratnega SUV-a, ki pa hkrati nakazuje oblikovalske usmeritve, ki bodo zaznamovale prihajajoče Seatove modele. Oblikoval ga je Luc Donckerwolke, novi Seatov oblikovalski šef. Avto ima seveda štirikolesni pogon.

Ssangyong

Na ogled so postavili Wz, koncept velike limuzine, ki naj bi zamenjala model Chairman (ki ga prodajajo le v Koreji in je nastal na osnovi starega Mercedes E, v Evropi je bil znan kot Daewoo Chairman). Chairman naj bi v Evropo prišel spomladi prihodnje leto.

Subaru

Za evropske kupce bo najbolj zanimiva nova Impreza, tokrat kot petvratna kombilimuzina in z 1, 5-litrskim in dvolitrskim bencinskim motorjem pod pokrovom, obakrat (kot je to že v navadi) s stalnim štirikolesnim pogonom. Novi dvolitrski dizel (seveda bokser) bo svoje mesto našel najprej v Legacyju in Outbacku, pozneje pa tudi v Imprezi. Precej več pompa kot glede dizla pa so subarujevci delali glede koncepta različice WRX STi.

Povsem nov je tudi Subarujev vstopni model Justy, ki pa ga bodo izdelovali pri Daihatsuju. Novo obliko (tokrat bolj prijazno očem) je dobila tudi Tribeca.

Suzuki

Tudi drugi škatlasti mali kombi, poleg Oplove Agile (s katero si je delil osnovo), Suzuki Wagon R+ se poslavlja. Zamenjal ga bo Splash, ki je nastal na osnovi Swifta – tako kot nova Agila. Oba (Splasha in Agilo) bodo izdelovali v Suzukijevi tovarni na Madžarskem.

Koncept Kizashi je napovedal novo limuzino v zgornjem srednjem razredu, ki naj bi na trg prišla čez leto in pol, leta 2010 pa bo dobila še kombijevsko različico (ki se bo morda v Evropi bolje prodajala).

Škoda

Poleg Fabie Karavan so pri Škodi največ pozornosti posvetili paleti izvedenk (Fabie, Octavie in Roomsterja) z označbo Greenline, vse pa odlikujeta majhna poraba in prijaznost do okolja. Seveda so pod motornimi pokrovi dizli.

Toyota

Toyota IQ Concept je Toyotina napoved najmanjšega modela na stari celini in je razred pod Aygom. Z le slabimi tremi metri dolžine spada med najmanjše, vseeno pa se bodo zato, ker armaturne plošče pred sovoznikom tako rekoč ni (kar pomeni, da je mogoče njegov sedež poriniti zelo naprej in na njem še vedno sedeti), v njem lahko peljali trije odrasli in en otrok (za voznikom).

RAV4 je dobil novo različico Cross Sport, Yaris pa litrski bencinski motor, ki bo zdaj pomenil najnižjo stopničko lestvice Yarisov.

Volkswagen

Pri VW-ju je najpomembnejša serijska novost nedvom­no novi Tiguan. Kakšen je za volanom, boste izvedeli že v prihodnjem Avto magazinu, zato tu le nekaj osnov: vsi motorji so prisilno polnjeni (bencinski TSI in novi dizelski TDI s tehnologijo skupnega voda), štirikolesni pogon 4Motion pa seveda uporablja sklopko Haldex. Pri VW-ju pričakujejo, da bodo na leto prodali več kot 100 tisoč Tiguanov.

Tudi v Wolfsburgu načrtujejo vstop na trg mini avtomobilov, kar dokazuje koncept Up! Le 3, 45 metra dolg malček ima štiri sedeže. Najbolj zanimivo: podobno kot Smart (in originalni Hrošč) ima tudi novi malček motor zadaj.

Volvo

Posebnih novosti ni bilo videti, so pa veliko govorili o hibridni tehnologiji in na ogled postavili nov menjalnik z imenom Powershift. Gre (seveda) za robotizirani ročni menjalnik z dvema sklopkama (kot VW-jev DSG). V70 in S80 sta dobila nova motorja, štirivaljni dvolitrski dizel (136 ‘konjev’) in dvolitrski bencinec (145 ‘konjev).

Dušan Lukič, foto: Vinko Kernc

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri