V času umiranja klasičnih avtomobilskih salonov je kultni IAA iz Frankfurta odšel v München. Navdušiti želi s povsem novim konceptom, o katerem se še vedno krešejo mnenja. Druga izvedba je torej pred vrati ...
Ko so organizatorji (VDA, združenje nemške avtomobilske industrije) salon, ki je veljal za največjega in najpomembnejšega v Evropi, iz Frankfurta preselili v München, so želeli pokazati, da se zavedajo sodobnih trendov. In ti niso povezani le s prehodom v trajnostno mobilnost (beri - elektrifikacijo), pač pa tudi z dramatičnim upadom zanimanja za včasih ekscesno drage salonske predstavitve znamk. Sodobne oblike in načini digitalnega komuniciranja so namreč dokončno pokopali čar analognega odkrivanja novitet. Tako vsaj menijo pri mnogih znamkah ...
Nov koncept, ki še ni prepričal
Zato so v Münchnu kandidirali z novim konceptom, ki v ospredje postavlja trajnostno mobilnost - torej mobilnostne rešitve v mnogo širšem smislu. Ko je novi IAA 2021 potekal prvič, so zbrali tudi lepo število razstavljavcev koles in e-koles, mikromobilnosti in sodobnih ponudnikov takšne in drugačne rešitve za osebnostno mobilnost. Vključno s testno stezo, predavanji, deljenim lastništvom ... ter odprtim delom (v mestnem središču) in zaprtim na sejmišču (ki je namenjen strokovni javnosti).
No, 400.000 obiskovalcev v šestih dneh ni ravno izjemna številka (salon v Parizu je recimo zlahka presegel milijon obiskovalcev v desetih dneh). In mnogi, ki so takrat z veseljem gledali na nov koncept, še zdaj niso prepričani o uspehu. Seveda govorim o avtomobilskih znamkah ...
In tako recimo znamk Volvo in Polestar, ki sta tudi sicer redka obiskovalca salonov, letos ne bo več, ravno tako ne Hyundaia, ki je sicer zavezan alternativnim pogonskim rešitvam. Pa tudi sicer je seznam tistih, ki jih ne bo, skoraj tako dolg kot seznam sodelujočih.
Kdo pride ...
Kakorkoli - vse bolj se kaže, da ideji sledijo nemški proizvajalci. Ki so se jim pridružile kitajske znamke, saj je sodelovanje na takšnem salonu, kjer so ob boku germanskim imenom, precej pozitivno za imidž.
Tako bodo zraven vse znamke VW koncerna: Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Škoda pa Ford, Mercedes-Benz in Smart, BMW in Mini, Porsche in Renault. Zraven bodo še kitajska imena: BYD, Hongqi, Leapmotor, Seres, XPeng in MG. Zanimivo: kljub dejstvu, da koncerna Stellantis ne bo, je Opel vseeno zraven. In še - tudi Tesla, ki sicer ni najbolj naklonjena znamka salonom, bo letos zraven.
... in kdo ne?
Tudi seznam tistih, ki jih koncept ni prepričal, je še vedno (pre)dolg. Omejeni koncern Stellantis (Citroën, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Jeep) pa General Motors, omenjena Volvo in Polestar, Hyundai in Kia. Zaman boste iskali Suzukija, Hondo, Mazdo in seveda večino prestižnih in športnih imen, kot so McLaren, Jaguar, Ferrari, Maserati ...
Pa novosti?
Prav dosti jih, glede naštetih znamk seveda ne bo. Opel bo predstavil osveženo e-Corso in e-Astro v kombijevski obliki, pa še en koncept, Mini novega Cooperja SE, Mercedes razred E v znani terenski preobleki (All Terrain), obljubljajo pa tudi konceptni avto, Ford bo prvič pokazal Explorerja v Evropi (ki so ga ravno predstavili), Renault pa novega Scenica.
Eden od salonskih levov bo gotovo novi Volkswagnov Passat (novi ID.7 bo dobil verzijo GTX), morda pa celo Tiguana. Cupra bo gotovo pokazala serijskega Tavascana, Audi novega Q6 (menda samo notranjost). Smart bo opozoril nase s kupejevsko verzijo kompaktnega modela #1, ki so ga poimenovali #3. Pri BMW se bo seveda vse vrtelo okoli novega modela 5 in i5 in seveda kombijevske verzije.
Zagotovo pa bo zraven še kak koncept ali študija, ki je še niso napovedali, morda celo kak serijski model, ki čaka na soj žarometov, ko se šov začne.
Letos bo IAA odprt od 5. - 10. septembra. In čeprav je ves tako imenovani "Open space" brezplačen, je treba za oglede dogajanja na sejmišču odšteti vsaj 59 evrov.
Preberite še: Nemci si res ne želijo avtoceste. To so izrazili na prav poseben način
BONUS VIDEO: BMW Serije 7 je novo merilo avtomobilskega prestiža in ekscesov – poglejte si tehnološke igračke, s katerimi navdušuje