Se električni avtomobili res kvarijo manj kot bencinski? To pravi statistika

15. 4. 2025 | Matjaž Gregorič

Med avtomobili, starimi od dveh do štirih let, se tisti z motorji z notranjim zgorevanjem kvarijo dvainpolkrat pogosteje kot električni.

Ekipe nemškega avtomobilskega kluba ADAC za pomoč pri okvarah na cesti so lani posredovale v več kot 3,6 milijona primerih, kar je več kot predlani. Statistika je zabeležila tudi, da so električni avtomobili manj nagnjeni k okvaram kot tisti motorji z notranjim zgorevanjem. Med avtomobili starimi od dve do štiri leta, se tisti z motorji z notranjim zgorevanjem kvarijo dvainpolkrat pogosteje kot električni. Stopnja okvar pri teh avtomobilih je v letu okvar 2024 znašala 9,4 okvare na 1000 vozil, pri električnih pa 3,8.

Se električni avtomobili res kvarijo manj kot bencinski? To pravi statistika
ADAC

Avtomobilski klub je analiziral podatke o okvarah skupno 159 modelskih serij. Lani se je izkazalo, da je več Toyotinih modelov, ki so prej veljali za zanesljive, še posebej dovzetnih za okvare. Model z najvišjo stopnjo okvar je Toyota C-HR, letnik 2020, s 63,1 okvaro na 1000 vozil.  Pogoste težave so imeli tudi modeli RAV4, Yaris in Yaris Cross, pri katerih so bile največkrat zabeležene težave z zagonskim akumulatorjem.

Se električni avtomobili res kvarijo manj kot bencinski? To pravi statistika
ADAC

Pri tokratnem ocenjevanju sta se med dve leti starimi avtomobili najbolje odrezala motorja z notranjim zgorevanjem pri Miniju (0,3) in Audiju A4 (0,4). Najboljši električni avto je bil Tesla Model 3 (0,5). Skupaj je dvanajst modelov imelo indeks okvare, nižji od 1.

Neznanec osupnil upokojenko. Nato je sledilo še eno presenečenje
Se električni avtomobili res kvarijo manj kot bencinski? To pravi statistika
ADAC

Poleg omenjenih Toyotinih modelov (Yaris Cross 40.0; Yaris 29.2; C-HR 16.4; RAV4 18.4) je negativno pozornost pritegnil tudi Hyundaijev električni model Ioniq 5 z visoka dovzetnostjo za okvare( 22.4), kar je posledica težav z vgrajeno krmilno enoto za polnjenje in to je bil vzrok za odpoklic s strani Zvezne uprave za motorni promet.

Se električni avtomobili res kvarijo manj kot bencinski? To pravi statistika
ADAC

Kot v preteklih letih ostaja glavni vzrok okvar pokvarjen zaganjalnik, s 44,9 odstotnim deležem vseh okvar, zaradi katerih so vozniki na pomoč poklicali ADAC. Pri električnih avtomobilih je bil s 50,5 odstotka delež  okvarjene zaganjalne baterije višji kot pri avtomobilih z motorjem z notranjim zgorevanjem (44,6 %). Vendar je stopnja okvar pri avtomobilih, starih dve do štiri leta, za 2,3 okvare na 1000 vozil višja pri motorjih z notranjim zgorevanjem (4,0) kot pri električnih vozilih (1,7). Razlog za to je splošna nižja stopnja okvar električnih avtomobilov v kombinaciji z manjšim pojavom okvar drugih komponent.