Raziskava je pokazala, da so obeti za prodajo in tržni delež električnih avtomobilov precej manj rožnati kot lani.
Svetovalno podjetje KPMG je opravilo že 23. tradicionalno raziskavo, v kateri je sodelovalo več kot 900 vodilnih v avtomobilski industriji v 30 državah, ki so med drugim odgovarjali na vprašanja o električnih avtomobilih.
Medtem ko so lani napovedi vodilnih o pričakovanem deležu e-avtomobilov v letu 2030 znašale med 20 in 70 odstotki, se je navdušenje precej ohladilo: zdaj je večina odgovorov med 10 in 40 odstotki. Obeti za električne avtomobile niso samo na splošno precej bolj negativni, zmanjšal se je tudi razpon med skrajnostmi.
Sesuvajo se zlasti trije trgi: v Indiji velja za oviro slaba polnilna infrastruktura, Brazilija se osredotoča na biogoriva in Japonska na hibride in druge energente, kot je vodik. Še en opozorilni signal: bližje, ko so udeleženci študije v vlogi kupcev, manj so navdušeni nad električnimi vozili. Tako na primer v ZDA vodilni kadri, zaposleni neposredno pri proizvajalcih, verjamejo, da bo električna mobilnost do začetka novega desetletja predstavljala kar 30 odstotkov trga, medtem ko avtomobilski trgovci pričakujejo 22 odstotkov.
Obe številki sta torej daleč od drznega cilja 50 odstotkov, ki ga je napovedal ameriški predsednik Biden. Mimogrede več kot polovica vodilnih je "zelo zaskrbljena" glede razpoložljivosti materialov za električne avtomobile. Veliko surovin se trenutno pridobiva in predeluje predvsem na Kitajskem. Potrebnih bo ogromno novih rudnikov litija, kobalta in niklja ter predelovalnih obratov, opozarja študija KPMG, čedalje bolj pa so zapleteni tudi carinski in trgovinski predpisi, ki še otežujejo položaj.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"