Še enkrat veliko besed in malo narejenega, takšna je tudi usoda ruskega »antiHummerja«

25. 10. 2022 | Matjaž Gregorič
Deli

Načrti za serijsko proizvodnjo novega robustnega terenca so zamrznjeni, podjetje UAZ se bo posvetilo elektrifikaciji obstoječih modelov.

Veliko zarečenega kruha, visokoleteči načrti in bolj malo konkretnih rezultatov so precej značilna dejstva ruske avtomobilske industrije, ki se od letošnje pomladi ubada še s posledicami invazije v Ukrajino. Tudi zato so načrti za razvoj in proizvodnjo novih modelov vozil žrtve trenutnih razmer in večina jih bo vsaj začasno obtičala v predalih.

To se bo očitno zgodilo tudi z zasnovo novega robustnega terenskega vozila, ki naj bi ga izdelovali v tovarni UAZ (Uljanovskij avtomobilnij zavod), ki ima za seboj pestro zgodovino s proizvodnjo terenskih, tovornih in tudi vojaških vozil.

Koncept je zamišljen kot naslednik dostavnika Buhanka, ki ga brez večjih posodobitev izdelujejo že skoraj šest desetletij. Neodvisni oblikovalec Andrej Davidov, ki je koncept predstavil pred dvema letoma, je upal, da ga bo UAZ spravil v serijsko proizvodnjo ob letošnji stoti obletnici Sovjetske zveze, ki bo 30. decembra.

Toda vozila, ki ga mnogi vidijo kot tekmeca ameriškega Hummerja, očitno ne bo. Tovarna UAZ je predstavila strategijo razvoja, v kateri ne načrtuje proizvodnje novih modelov, temveč se osredotoča na zamenjavo okoli 400 komponent, ki jih je iz tujine uvažalo 53 dobaviteljev. Načrtujejo zamenjavo vseh teh delov z ruskimi in kitajskimi partnerji in želijo najti tudi dobavitelje iz tako imenovanih »prijateljskih« držav. Poleg tega namerava UAZ v bližnji prihodnosti nadaljevati elektrifikacijo obstoječih vozil.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja