Se je 35 let čakanja izplačalo? To je trenutno najbolj vroči karavan ...

4. 4. 2023 | Jaka Drozg
Deli

Brez dvoma gre za enega izmed, če ne celo za najbolj vsestransko talentiran avtomobil na trgu.

Po vztrajnem sanjarjenju, nagovarjanju in naprošanju smo ga po skoraj 36 letih in šestih generacijah končno dočakali, zato mislim, da se tudi spodobi, da ne odlašam več in ga predstavim kot prvega. Na naše ceste je namreč zapeljal BMW M3 Touring!

Priznam, verjetno sem nad njim navdušen bolj, kot se za avtomobil, ki se bo pri nas prodajal v izjemno skopih številkah, tudi spodobi. Pa vendar, njegove številke govorijo same zase. M3 Touring bo na voljo le v izvedbi xDrive Competition s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom. Trilitrski vrstni šestvaljnik zmore kar 375 kilovatov moči (510 »konjev«), 650 njutonmetrov navora in pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v le 3,6 sekunde.

Vse to zdaj z dodatno uporabnostjo kombijevske oziroma karavanske karoserijske oblike s kar 500 litri prtljažnega prostora oziroma 1510 litri in skoraj ravnim dnom ob podrtih naslonjalih zadnjih sedežev. Več kot dovolj za vsakega hišnega ljubljenčka ali družinski izlet do Nürburgringa. Ostala so tudi dvodelna prtljažna vrata, ki omogočijo dvig le zadnjega stekla za hitrejši in enostavnejši dostop do drobnarij.

Kdor je seznanjen z limuzinsko M3 in kupejevsko M4 v izvedbi xDrive Competition, bo po številkah hitro ugotovil, da razlik z izjemo karoserijske oblike skorajda ni. No, glede na njuno izpopolnjenost lahko rečem le, da sem takšne odločitve vesel. Od njune predstavitve pred zdaj že skoraj dvema letoma pa so vendarle uvedli nekaj tehnoloških novosti, najbolj opazno v kabini, kjer zdaj kraljuje enoten ukrivljen zaslon z najnovejšim operacijskim sistemom iDrive osme generacije, ki gosti 12,3-palčni voznikov ter 14,9-palčni osrednji informacijsko-zabavni sistem.

Ta je, kot sem tega od BMW vajen, pregleden, intuitiven in odziven, z možnostjo upravljanja na dotik ali prek klasičnega vrtljivega stikala, pa tudi uporabniško prijazen. Ta novost ni ekskluzivna za M3 Touring, saj gre za del prenove celotne serije 3 in 4.

Če za trenutek ostanem pri seznamu opreme – kljub bolj »družinski« namembnosti izvedbe Touring ta ni prikrajšana za športne dobrote. Ostal je namreč preklopen sistem xDrive, ki omogoči izbiro med tremi stopnjami (relativno enakomerna razdelitev med sprednjim in zadnjim pogonom, več moči na zadnjo os ali popoln izklop pomoči prednjega pogona), analizator zdrsa in merilnik časa kroga na dirkališču. Za doplačilo so na voljo tudi keramične zavore in karbonski školjkasti sedeži, čeprav v interesu vsakodnevne uporabnosti odsvetujem oboje.

Dodatna uporabnost ni zahtevala kompromisov

Ker pa vendarle gre za športni avtomobil, so informacije o vozni dinamiki še pomembnejše in na srečo dobrih novic še ni konec. Za volanom namreč ni čutiti praktično nobenega kompromisa in priznam, da po občutku verjetno ne bi zmogel ugotoviti, ali sedim v kupejevski, limuzinski ali kombijevski izvedbi, vsaj ne v rahlo deževnih pogojih, kakršne sem imel ob testni vožnji. Bočni oprijem in stabilnost v hitrih zavojih sta absolutno navdušujoča, agilnost v ozkih zavojih pa utiša vse, ki se posmehujejo napihnjeni teži nove generacije.

Te je kar 1940 kilogramov, 85 kilogramov več kot pri limuzinski izvedbi, vendar prirastek dobro »zakriva« podvozje s pomočjo diferenciala in hitrega prenosa moči med kolesi, zaradi dodatne teže pa so vzmeti na zadnji osi tudi 10 odstotkov čvrstejše, kar pa se občuti le v najbolj športni nastavitvi blažilnikov. Kljub teoretično čvrstejšim nastavitvam vzmetenja pa se celota, vsaj meni, zdi bolj harmonična predvsem na slabših cestnih podlagah z veliko zaporednimi grbinami.

Trdota blažilnikov in odzivnost motorja, menjalnika, volanskega mehanizma ter zavor sta še vedno posamično prilagodljivi in odkrijeta širok razpon osebnosti – od tihega in udobnega grand tourerja do čvrstega in glasnega športnika. Obsežnost nastavitev lahko na začetku malce zmede, vendar bo vsak voznik hitro odkril zase najbolj optimalno kombinacijo nastavitev.

Za bolj avtentično športno izkušnjo sicer še vedno pogrešam nekaj več občutka in povratnih informacij skozi volanski obroč, vendar je to težava, ki pesti praktično vse novejše izdelke pri znamki. Se mi pa zdi, povsem po občutku, da sta motor in izpušni sistem zdaj za odtenek glasnejša, kot sta bila pri limuzinski izvedbi ob njeni predstavitvi pred dvema letoma, prav tako pa me še vedno navdušuje brutalna zmogljivost pogonskega sklopa, ki se z vsako izvedbo zdi še nekoliko močnejši, do mere, ko se mi uradnih 375 kilovatov zdi že skoraj rahlo podcenjevalna trditev.

Ključno je, da so ohranili občutek in karakter pravega izdelka M, brez resnih kompromisov pri vsakodnevni uporabnosti. Zato jim lahko opravičim čas, ki so si ga vzeli za razvoj tega avtomobila, saj lahko že po zelo kratki izkušnji trdim, da gre brez dvoma za enega izmed, če ne celo za najbolj vsestransko talentiran avtomobil na trgu.

Preberite še: Pozor, ne počnite tega: voznik, ki je s svojim BMW obtičal na pohodniški poti v avstrijskih Alpah, sam za to krivi …

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja