Napoved: Fiat obudil par (na pol) pozabljenih modelov

Fiatov dostavnik in velikoprostorec tokrat kot kopiji že znanih »originalnih« modelov Citroena in Peugeota.

Napoved: Fiat obudil par (na pol) pozabljenih modelov (foto: Fiat Professional) Fiat Professional
28. 10. 2021

Po nedavni osvežitvi največjega Ducata so pri znamki Fiat Professional končno predstavili še novinca srednjem razredu dostavnikov. Gre za modela Scudo in Ulysse, prvi je zamišljen predvsem kot lahko gospodarsko vozilo za prevoz tovora in potnikov, drugi pa je družinsko naravnani velikoprostorec. Nobeno presenečenje ni, da sta oba prirejeni izvedbi Citroënovega dvojca Jumpy in Spacetourer oziroma Peugeotovih modelov Expert in Traveller, kajti italijanski Fiat je del skupine Stellantis.

Torej gre za vozili na skupni platformi z enakimi motorji (tudi z električnim pogonom) in minimalnimi oblikovnimi spremembami. Lahko gospodarsko vozilo Scudo bo na voljo z zaprtim tovornim prostorom, v potniški izvedbi in kot šasija s kabino, potniški Ulysee pa v izvedbah s 6 do 9 sedeži.  

Renault in Fiat zaključujeta sodelovanje

Italijanska novinca se vračat v Steellantisovo francosko tovarno Hordain v bližini Valenciennesa na severu države. In če se vam imeni Scudo in Uysee zdita znani, niste v zmoti. V tej tovarni so ju izdelovali v prejšnjih generacijah, Ulysse  je iz proizvodnih dvoran prihajal med letoma 1994 in 2014, in gospodarsko vozilo Fiat Scudo, od leta 1996 do 2016. Tovarno so odprli leta 1992 kot rezultat skupnega podjetja iz leta 1978 med takratnima skupinama Fiat in PSA.

Zgodba modela Ulysee je sicer zelo podobna zgodbi Zafire. Tudi Opel je namreč omenjeno vozilo prodajal kot neodvisen model, nato pa ga z zatonom družinskim enoprostorcev pred časom sprva ukinil, po priključitvi znamke h koncernu PSA pa je bil znova obujen v obliki limuzinskega kombija. Hkrati je kupcem, tako kot Fiat model Talento kupcem ponujal manjši kombi z imenom Vivaro, razvit na platformi Renault Trafica

S prihodom novih modelov odhaja v pokoj Fiat Talento, preimenovani dvojnik Renaulta Trafica,  s čimer bo konec pogodbe z Renaultom. S tem bo prišlo tudi do zmanjšanja proizvodnje v njihovi tovarni v francoskem Sandouvillu, kjer je Talento s Traficom (ter sorodnimi modeli Nissana in do nedavnega tudi Opla) nastajal od leta 2016.

Scudo bo na najpomembnejših evropskih trgih naprodaj že ob koncu leta, Ulysse pa bo sledil v prvem četrtletju prihodnjega. Prihodnjo jesen je pri Fiatu predvidena še ena zamenjava v dostavniških vrstah, poslovil se bo ostareli Doblo, ki bo naredil prostor nasledniku, narejenem na osnovi Citroena Berlinga, oziroma Peugeota Partnerja.

Preberite še: Kratki test: Opel Zafira Life Innovation 2.0 Dizel 150 (2020)