Se kitajski Geely zanima za nakup dela koncerna FCA?

21. 1. 2019 | Jure Šujica
Deli

Na vidiku kitajskega velikana sta dve italijanski znamki, Maserati in Alfa Romeo.

Kitajski avtomobilski gigant Geely je na pohodu proti Evropi. Potem ko je pred leti v kitajsko lasti prišel švedski Volvo, nato Lotus, lani pa še del nemškega koncerna Daimler, so si Kitajci namreč očitno izbrali novo tarčo za prevzem. Pravzaprav dve tarči. Kot vse kaže, naj bi se namreč Geely zanimal za nakup znamk Alfa Romeo in Maserati, ki sta trenutno v lasti ne pretirano uspešnega koncerna Fiat Chrysler Automobili.

Po podatkih italijanske spletne strani Moleventiquattro naj bi Geely želel povečati predvsem lastno ponudbo na področju prestižnih avtomobilov. Teorije o tovrstnem nakupu so sicer na plan prišle že v letu 2017, vendar pa takrat iz njih nato ni nastalo nič. Zdaj naj bi bilo vse skupaj nekoliko bolj verjetno, glede na to, da koncern beleži upad prodaje svojih vozil, zaradi česar je v Italiji že prišlo do zmanjšanja proizvodnje v nekaterih tovarnah.

Predmet nakupa tudi Iveco?

Če bi se Geely na koncu dejansko odločil za nakup omenjenih znamk, bi to za FCA na eni strani pomenilo izgubo štirih (izmed sedmih) tovarn v Italiji, po drugi pa bi bila to tudi močna finančna injekcija za italijansko-ameriški koncern.

Kaj bi nakup pomenil za obe znamki – Alfa Romeo in Maserati – je seveda težko napovedati, a sodeč po izkušnjah z Volvom bi najverjetneje dobili več sredstev za nadaljnji razvoj, pri čemer pa bi še vedno ostali precej neodvisni, vsaj kar se tiče razvoja in filozofije. Kot se je izkazalo na primeru švedske znamke, je bil namreč ravno nov kitajski lastnik odgovoren za njen preporod.

Ali gre pri vsem skupaj le za govorice ali pa za dejansko namero o nakupu, se bo izkazalo v prihodnjih mesecih. Naj bi se pa medtem Geely zanimal tudi za nakup dela italijanskega velikana na področju tovornih vozil Iveco, ki je sicer prek koncerna CNH prav tako v posredni lasti družine Agnelli, lastnice koncerna FCA.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?