Indijska Tata razmišlja o prodaji podjetja Jaguar-Land Rover, med kandidati za nakup pa se omenjata dve globalni imeni.
Britanska avtomobilska naveza Jaguar-Land Rover se je znova znašla na prepihu. Po prevzemu s strani indijskega podjetja Tata januarja 2008 in vnovični združitvi obeh znamk pod eno streho se je zdelo, da je finančnih težav konec. Začeli so nastajati novi in bolj atraktivni modeli, za kar je seveda poskrbel svež kapital Indijcev. A tudi to srednjeročno ni dovolj in Jaguar-Land Rover se je znova znašel v rdečih številkah.
Trenutni primankljaj v podjetju naj bi znašal 3,54 milijarde evrov, čeprav so sicer v zadnjem času izgubo vseeno nekoliko omejili. Celotna izguba je sicer večja od zneska, ki ga je Tata odštela za nakup znamk leta 2008, zaradi česar naj bi Indijci že iskali novega strateškega partnerja za prihodnost. Po poročanju ameriškega Bloomberga naj bi se ob tem ozirali predvsem h kitajskemu podjetju Geely in pa nemškemu BMW. Slednji se kot potencialni kandidat za partnerstvo omenja že kar nekaj tednov, Geely se na drugi strani zdi dobra izbira predvsem po uspešni obuditvi znamke Volvo, ki se je pred desetletji znašel v podobnih težavah kot Jaguar, a se nato s svežim kapitalom rešil vseh težav.
Ne prevzem, ampak partnerstvo
V kolikor bi britansko avtomobilsko podjetje vseeno romalo v evropske roke, to vsaj za Land Rover ne bi bilo prvič. Leta 1994 je namreč znamka kot del propadajočega Roverja prešla v last BMW, nato pa se je za postopen odkup obeh odločil Ford. A če je Rover že kmalu zatem romal v likvidacijo, je Land Rover preživel krizo in leta 2008 prešel v last Tate.
Čeprav se govorice o združevanju pojavljajo že lep čas, vse tri stran – BMW, Geely in Tata – kakršnekoli govorice o povezovanju zanikajo, oziroma jih v najboljšem primeru ne želijo komentirati. A prihodnost za znamko vseeno ni tako črna. Natarajan Chandrasekaran, predsednik koncerna Tata, je namreč pred mesecem dni že jasno poudaril, da prodaja podjetja ne pride v poštev.