Obeta se jima celo prepoved prodaje novih vozil v Evropi.
Afera Dieselgate je pred dobrimi petimi leti pošteno pretresla avtomobilsko industrijo. Kršitelji so bili deležni milijonskih kazni, številni vodilni v podjetjih so morali zapustiti svoja mesta v podjetjih, prodaja dizlov je močno upadla, sledila pa je tudi uvedba novih standardov za merjenje učinkovitosti vozil. Navkljub vsem naštetim ukrepom nekateri avtomobilski proizvajalci še vedno iščejo bližnjice do vsaj na papirju čistejših motorjev.
Zadnja, ki sta se danes znašla na tapeti, sta Jeep z modelom Grand Cherokee in Suzuki z modelom Vitara. Proizvajalaca obeh avtomobilov sta namreč v dizelske različice obeh modelov vgradila sporno programsko opremo, zaradi katere sta avtomobila na preizkusih v zrak izpustila nižjo količino Nox, oziroma dušikovih oksidov, kot v dejanskem prometu.
Kršitev so najprej odkrili na nizozemskem uradu za cestni promet, sankcije, ki jih napovedujejo, pa so zelo ostre. Med drugim tudi prepoved prodaje vseh dizelskih verzij obeh modelov po Evropi, dokler napaka ne bo odpravljena. Jeep naj bi sicer za svoje dizle že imel rešitev, pripravljal pa naj bi tudi vpoklic že prodanih vozil, v katerih naj bi nadgradili sporno programsko opremo. Suzuki menda rešitve za svoj problem še nima. Postopek prepovedi naj bi sicer omenjeni urad že začel.
Suzuki še brez rešitve
Nova kršitev je bila odkrita ravno v času, ko so v javnost prišli rezultati, ki kažejo, da naj bi novi dizelski avtomobili okolju škodovali veliko manj, kot se je domnevalo doslej. Hkrati oba primera dokazujeta, da niti novi testi učinkovitosti novih vozil in njihovih motorjev WLTP, ki so zamenjali stari test NEDC, niso imuni na takšne goljufije, zaradi katerih je izbruhnil dieselgate. Potreba po testiranjih v dejanskem prometu in po standardu RDE je, kot vse kaže, še močnejša, kot se zdi.
Suzuki in Jeep nista edina avtomobilska proizvajalca, ki so ju te dni 'zasačili' pri goljufijah, povezanih z izpusti dizlov. V Nemčiji so namreč sprožili preiskavo proti Mitsubishiju in njihovemu 1,6-litrskemu dizlu. Tega naj bi Japonci v svoja vozila vgrajevali med letoma 2015 in 2018. Obstaja možnost, da gre za motorje koncerna PSA, s katerim je japonska znamka že nekaj let močno povezana. Skupaj so izdelali tudi nekaj modelov vozil, med njimi Mitsubishi Outlander oziroma Peugeot 4007.
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"