Mercedes-AMG na novo definira superšportni avtomobil, po več letih čakanja končno prihaja njihov najbolj dovršen izdelek

Superšportnika, so pri Mercedesu razvili v sodelovanju z ekipo formule 1.

Mercedes-AMG na novo definira superšportni avtomobil, po več letih čakanja končno prihaja njihov najbolj dovršen izdelek (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
1. 6. 2022

Se še spomnite sila redkega, danes pa izredno iskanega superšportnika z imenom Mercedes-Benz CLK-GTR? Gre za dirkalnik, ki ga je nemška znamka razvila v 90. letih prejšnjega stoletja z namenom konkurirati McLarnu na dirkah za 24 ur Le Mansa, posledično pa so morali predstaviti tudi različico, primerno za uporabo na vsakdanjih cestah.

Takšnega avtomobila Mercedes-Benz po tistem ni ustvaril nikoli več; še najbližje so mu prišli z modelom SLR-McLaren, ki pa vseeno ni tako ekstremen. So pa zato pred nekaj leti napovedali projekt, s katerim bi še precej nadgradili avtomobil, ki je služil kot vstopnica za najslavnejšo 24-urno dirko na svetu.

In po dolgih letih pričakovanj ter številnih prototipih so Nemci končno predstavili težko pričakovan avtomobil Mercedes-AM ONE, pri katerem so hkrati držali obljubo, da bodo šli dlje, kot kadarkoli doslej. Avtomobil je namreč skoraj čisto pravi dirkalnik formule 1, prirejen za cesto.

No, zgornja izjava je morda nekoliko pretirana, a ne povsem. 1,6-litrski šestvaljnik je namreč v osnovi enak tistemu, ki je Lewisu Hamiltonu, sodelavcu pri razvoju avtomobila, v preteklih letih prinesel kar nekaj lovorik, a nekoliko zavrt. Njegov elektronski omejevalnik se namreč ustavi 'že' pri (še vedno) kričečih 11.000 vrtljajih na minuto, s čimer so inženirji zagotovili, da bo njegova življenjska doba znašala dlje kot le nekaj 100 kilometrov.

Seveda pa mali bencinski agregat ni edini, ki bo poganjal avtomobil. Družbo mu bosta namreč delala tudi dva para elektromotorjev, po zaslugi katerih bo sistemska moč vozila znašala kar 782 kilovatov ali 1.063 'konjev'. Ob tem je en elektromotor nameščen neposredno na turbo puhalo (gre za podoben hibrid med električnim kompresorjem in turbo puhalom, kot ga najdemo v SL 43 AMG), drugi na bencinski motor, dva pa na sprednjih kolesih (vsak s po 120 kilovati moči), kar bo avtomobilu zagotavljalo štirikolesni pogon. Moč se bo na zadnji kolesni par prenašala preko sedemstopenjskega samodejnega menjalnika s sklopko, ki bo vsebovala kar štiri karbonske lamele.

Preberite še: IAA München 2021 (1. del): avtomobilski salon za novinarje... (galerija)

To pa je po besedah vodilnih pri Mercedesu le eden izmed pokazateljev tega, kako napreden je ta avtomobil, ki bo nenazadnje lahko dosegel hitrost 352 kilometrov na uro. Zgolj na elektriko bo avtomobil po zaslugi 8,1-kilovatnih ur velike baterije lahko prevozil 18,1 kilometer, sicer pa sistem deluje kot priključni hibrid z napetostjo 800 voltov.

Ob dejstvu, da bencinski motor proizvede 574 'konjev' moči, gre za rekorderja na področju nominalne motorne moči, saj številka znese kar 422 'konjev' na liter prostornine.

Posebna je namreč tudi njegova zasnova. Avtomobil je namreč bolj ali manj v celoti izdelan iz ogljikovih vlaken, del strukture pa je tudi omenjeni bencinski agregat, ki bo skupaj z menjalnikom, nameščenim pred njim skrbel za dodatno trdnost in povezovanje. Deli podvozja so sicer še vedno izdelani iz aluminija, vsako kolo pa je vpeto na petih točkah in opremljeno s parom prečno postavljenih nastavljivih blažilnikov.

Vsako kolo bo tako (pričakovano) stik z vozno podlago ohranjalo neodvisno od drugih, k oprijemu pa mu bo pomagal tudi zajeten paket prilagodljivih aerodinamičnih dodatkov, ki bo potisk k tlom začel proizvajati že pri hitrosti 50 kilometrov na uro.

Sicer pa bo avtomobil ponujal kar šest voznih programov, od prvega, ki bo omogočal povsem električno vožnjo, do zadnjih dveh, ki bosta namenjena zgolj uporabi na dirkališču. V programih Start 2, Race Plus in Race bo sicer delovala tudi funkcija Race Start, ki bo omogočala pospešek do 200 kilometrov na uro v zgolj sedmih sekundah.

Preberite še: Takšni bodo AMG-ji prihodnosti! Vam je prvi koncept kaj znan?

V kabini pretiranega udobja ne bo, saj je vse podrejeno zmogljivostim. Dva sedeža sta tako, skupaj s sredinskim grebenom, del zgradbe vozila in omogočata zgolj dve nastavitvi naslonjala. Vzdolžna nastavitev medtem ni mogoča, namesto tega pa bo mogoče vzdolžno prilagajati položaj volanskega obroča, povzetega iz formule 1 in pa stopalki za plin in zavoro.

Impresiven avtomobil bo razumljivo rezerviran – pa tudi dosegljiv le izbrani peščici kupcev. Zanj bo namreč potrebno odšteti vsaj okrog 2,6 milijona evrov, izdelanih pa bo le 275 vozil.