IAA München 2021 (1. del): avtomobilski salon za novinarje... (galerija)

Dogajanje na avtomobilskem salonu v Münchnu, ki so ga zaznamovali številni prostesti okoljevarstvenih organizacij so letos organizatorji izpeljali na dveh lokacijah: na razstavišču na obrobju mesta in pa v središču, s čimer so se želeli približati splošni javnosti. pregled začenjamo s prvim delom.

IAA München 2021 (1. del): avtomobilski salon za novinarje... (galerija) (foto: IAA) IAA
8. 9. 2021

Že zadnjih nekaj tednov je v avtomobilski javnosti precej govora o tem, da je letošnji mednarodni avtomobilski salon IAA v Münchnu nekaj posebnega. In to ne le zaradi tega, ker gre za prvi tovrsten dogodek v Evropi po praktično dveh letih ter prvi salon v Münchnu, pač pa tudi zaradi dejstva, da gre za salon, ki se bo precej razlikoval od tistih v Frankfurtu, Parizu ali pa Ženevi. In današnja novinarska otvoritev je dokazala, da gre za resnično povsem nov koncept.

Ena izmed glavnih težav, s katerimi so se soočali avtomobilski saloni v preteklih letih je bil upad zanimanja obiskovalcev. Številke so iz leta v letom upadale, hkrati pa se je vse več proizvajalcev odločalo, da salone zaradi različnih razlogov izpusti, namesto tega pa svoje novosti predstavijo (zgolj) na samostojnih dogodkih.

Organizacija VDA se je tako letos odločila, da salon precej bolj približa splošni javnosti, kar se je pokazalo tudi v številnih storitvah, ki v ponedeljek, na dan novinarske otvoritve salona še niso delovale (med njimi tudi Blue Lane, sistem prevoza od sejemskega prizorišča do razstavnih prostorov v centru mesta z električnimi vozili, ki ga je ponujala večina znamk). Hkrati so bili razstavni prostori v centru mesta za večino novinarjev dostopni šele od torka popoldan naprej.

Če upoštevam zgolj avtomobilske znamke – na letošnjem salonu je namreč pozornost namenjena celotnemu spektru mobilnosti, od avtomobilov, do motorjev, koles ter jasno številnim podjetjem, ki so vpeta v ta svet – je svoje novosti v klasičnih dvoranah predstavila le kaka polovica znamk. A tiste znamke, ki so se odločile predstaviti, so na salon prišle s kar nekaj novostmi, predstavljenimi v razstavnih dvoranah.

BMW

Domačini na salonu, BMW, kjer poudarjajo, da bodo do leta 2030 izpuste CO2 zmanjšali kar za polovico, je tako kot dve glavni novosti predstavil električnega križanca iX in pa športno limuzino i4, ki sicer na prvi pogled močno spominja na Serijo 4 Gran Coupe. Oba avtomobila smo preko spleta doslej že lahko spoznali, narejena pa sta na najnovejši platformi znamke, namenjeni električnim avtomobilom, zaradi česar naj bi recimo i4 brez težav krepko presegel doseg 500 kilometrov z enim polnjenjem. Hkrati bo postal tudi prvi električni avtomobil znamke, ki bo dobil oznako M.

Elektromobilnost je sicer eden izmed načinov za zmanjšanje izpustov CO2, ne pa edini, še posebej, ko je govora o zniževanju na ravni podjetja. Pri BMW-ju bodo tako v prihodnjih letih veliko pozornosti namenjali krožnemu gospodarstvu in reciklaži, vse to pa pooseblja koncept CirCular, mestni električni avtomobil, ki ga bo mogoče po končani življenjski dobi povsem reciklirati, surovine pa nato uporabiti za izdelavo novih vozil.

Dacia

Romunska znamka je na salon pripeljala zgolj en avtomobil in sicer najnovejši model v paleti, ki bo v prodajne salone zapeljal v prihodnjih mesecih. Na razstavnem prostoru, ki se sicer nahaja na 'jezeru' pred vhodom v münchensko razstavišče je se je tako razkazoval Jogger, mešanica križanca in karavana, ki nadomešča Lodgy-ja.

Ob tem preseneča dejstvo, da na vsega 4,55 metrih dolžine lahko (na račun prtljažnika, ki v tem primeru znaša le 160 litrov) ponudi dovolj prostora za vsaj šest odraslih oseb, pri čemer po zaslugi dolgih vrat v drugi vrsti, vstop v tretjo vseeno ne bo tako zahteven.

Ford

Čeprav v modelni poleti Modri oval nima novosti, pa so na razstavnem prostoru vseeno razstavili kar tri avtomobile, dva Mustanga Mach-E in pa prototip, narejen na osnovi Kuge, poimenovan Mindfulness, Čuječnost. Gre za koncept, pri katerem so Fordovi inženirji želeli predstaviti rešitve, po zaslugi katerih bo vsakodnevna vožnja kar najbolj enostavna in bo vozniku povzročala kar najmanj stresa.

Med rešitvami, ki jih avtomobil prinaša je sistem za vpihavanje svežega zraka po odklepanju vozila, preko posebnega filtra in pa UV-C žarnice, ki pripomorejo k dezinfekciji vozila, ambientalna osvetlitev, senzorji za zaznavanje utripa in bitja srca, ki sodelujejo z osvetlitvijo kabine ter funkcijo za masažo sedežev, nov sistem ozvočenja in še bi lahko našteval. Pri Fordu sicer že sedaj z različnimi prijemi skrbijo za čuječnost zaposlenih, ni pa znano, kdaj (če), bodo predstavljene tehnologiji uporabljene tudi v serijskih vozilih.

Hyundai

Razstavno mesto znamke Hyundai je bilo sicer eno izmed manjših, vseeno pa so na njem uspeli predstaviti kar dve svoji novosti. Pri znamki so sicer predstavili zavezo k ogljični nevtralnosti, ki naj bi jo dosegli do leta 2045 in sicer z izdelavo novih avtomobilskih platform, uporabo zelenih virov energije in pa, kot poudarjajo v prvi vrsti, zeleno mobilnostjo. Znamka tako namerava delež brezemisijskih vozil do leta 2030 povečati na 30, do leta 2040 pa na 80 odstotkov. Pri tem pa se še naprej ne bodo omejevali izključno na elektriko, pač pa bo v ospredju ostal tudi vodik oziroma gorivne celice.

Na razstavnem prostoru je bil ob avtonomnem Robotaxiju, narejenem na osnovi Ioniqa 5 predstavljen tudi koncept športne limuzine razstavljen tudi koncept Prophecy (Prerokba), ki naj bi služil kot osnova za izdelavo naslednjega povsem električnega avtomobila, Ioniqa 6.

Mercedes-Benz

Razstavni prostor znamke iz Stuttgarta je na tokratnem salonu brez dvoma največji, fokusi znamke pa so (poleg prestiža, ki spremlja vse njihove modele) kar trije: (bencinske) zmogljivosti, elektromobilnost in pa daljna prihodnost. Navdušencem nad športnimi avtomobili so tako še enkrat več predstavili njihovega prihajajočega športnika, AMG:One, v katerem so združili tehnologijo iz Formule 1 in Formule E, pred njim pa je prostor zasedal nekoliko manj foturistični, a še vedno visoko zmogljivi AMG GT 4 Door Coupe 63 E Performance.

Ta namreč združuje znani bencinski motor z močjo 470 kilovatov (639 'konjev') s 150 kilovatnim elektromotorjem, s čimer je športna limuzina postala najmočnejši serijski avtomobil v modelni paleti. Poleg športnikov pa so pri Mercedesu predstavili kar tri povsem nove električne avtomobile z oznakami EQE – električni ekvivalent razredu E, ki sledi zgodbi zastavonoše znamke električne mobilnosti; EQT, družinskega električnega avtomobila, ki si osnovo deli z nedavno predstavljeno drugo generacijo Mercedes-Benza Citan in pa električno različico razreda G, preprosto poimenovan razred G EV. S tem Mercedes-Benz postaja avtomobilski proizvajalec z največjim številom povsem električnih avtomobilov v ponudbi, saj se trojica pridružuje modelom EQA, EQB, EQC, EQS in EQV.

Ob takšni beri novosti, namenjeni serijski proizvodnji zato ni čudno, da pri Mercedesu že pogledujejo globoko v prihodnost, v čas, ko bodo avtomobili lahko zaznavali možganska valovanja, kar pomeni, da bomo lahko avtomobile deloma lahko nadzorovali tudi z mislimi ter posebnim upravljalnikom, volanski obroč pa se bo povsem poslovil. Takšno prihodnost predstavlja koncept Avatar, pri čemer pa Mercedesovi inženirji poudarjajo, da je tehnologija, ki so jo predstavili v njem že precej dodelana, vseeno pa še ni pripravljena za uporabo v splošnem prometu.

Mini

Razstavni prostor britanske znamke je bil tesno prepleten z BMW-jevim, kar seveda ni naključje, glede na to, da gre za dve povezani znamki, skupaj pa sta stali tudi njuni novosti. Poleg koncepta CirCulair je bil namreč predstavljen koncept Mini Urbanaut, o katerem smo sicer pisali že v julijski številki revije Avto magazin.

Gre za koncept avtomobila, kjer vožnja še zdaleč ni v ospredju prioritet, pač pa je njegovo bistvo v spoznavanju pokrajine. Tudi zato recimo omogoča klasično vožnjo, kjer vozilo upravlja voznik, ali pa transformacijo v avtonomno vozilo, kjer se volanski obroč skrije v armaturno ploščo, ta pa se spremeni v sedežno garnituro. Ob tem je posebnost avtomobila njegova, v večji meri steklena kabina, zaradi česar bo opazovanje okolice še toliko bolj enostavno.

Renault

Francozi so na tokratnem salonu največ stavili na novo generacijo Megana, ki bo na trg zapeljal že spomladi prihodnje leto. Predstavili so namreč več povsem funkcionalnih vozil, pa tudi posamezne sklope, kot so pogonski sklop (e-motor bo nameščen spredaj, a bo v vozilo mogoče namestiti tudi štirikolesni pogon, baterijski sklop bo tanjši kot doslej, ...) in kokpit s povsem funkcionalno armaturno ploščo ter infozabavnim sistemom, pri katerem je za navigacijo in druge storitve poskrbel Google.

Čeprav je električni Megane E-tech Eelctric (z aktualno tehnologijo hibridnega Megana nima kaj dosti skupnega) glavna Renaultova novost, pa vseeno ni edina, saj bodo v sklopu salona javnosti predstavili tudi povsem novo limuzino, preprosto poimenovano Limo, ki bo del nastajajoče storitve za prevoz potnikov na klic, Mobilize. Ta bo sicer javnosti na ogled v središču mesta München oziroma na predelu salona, ki bo odprt za javnost.

Volkswagen

Med kopico avtomobilov, ki so se znašle na razstavnem prostoru Volkswagna, sicer enem večjih v dvoranah sejmišča, smo lahko prvi dan spoznali eno še nekoliko zakrito (ki je razkritje doživela v sredo) in eno razkrito novost. V prvem primeru gre za športnega križanca ID.5 GTX, o katerem smo v tednih pred salonom že pisali, v drugem primeru pa gre za precejšnje presenečenje in sicer za retro koncept ID. Life.

Life naj bi v predstavljaj vstop v svet cenovno dostopne mobilnosti, ki naj bi svoje mesto našel v mestnih središčih, luč sveta pa naj bi ugledal leta 2025. Ob tem pri Volkswagnu napovedujejo, da bo zanj potrebno odšteti okrog 20.000 evrov, kljub temu pa naj bi po zaslugi spredaj nameščenega elektromotorja ponujal kar 172 kilovatov moči ter do 400 kilometrov električne avtonomije zahvaljujoč baterijskemu sklopu kapacitete 57 kilovatnih ur.

Novinec je sicer za veliko pozornosti poskrbel tudi po zaslugi videza. S svojo podobo namreč nekoliko spominja na prvo generacijo Golfa, po vrhu vsega pa je opremljen s tekstilno streho, kateri daje oporo sredinsko nameščen varnostni lok, prav tako kot pri Golfu Cabrio. Streha je sicer na koncept pritrjena zgolj z dvema zadrgama, enako pa velja tudi za 'pokrov' sprednjega dela, ki je sicer zračen, a hkrati ne prepušča vode, pod njim pa se, kot so nam zaupali pri Volkswagnu, skriva 180 litrov velik prtljažnik.