V sklopu predstavitve so pri Seatu predstavili novega in najmočnejšega Leona z oznako Cupra R, ki bo pod pokrovom skrival 310 'konjev', družbo pa mu bo delala tudi Seat Arona.
Tik pred začetkom Mednarodnega avtomobilskega salona v Frankfurtu je svoj lonček k poplavi novosti pristavil tudi Seat, ki sicer beleži eno izmed najboljših let v zgodovini znamke. V prvih osmih mesecih so tako prodali 310.000 avtomobilov, 13 odstotkov več kot v enakem obdobju lani, hkrati pa je to najboljši rezultat španske znamke po letu 2001.
Španci tako na sejem v Frankfurtu prihajajo z dobro popotnico in tudi mednarodno predstavitvijo. Ne gre sicer za popolnoma nov avtomobil, pač pa za novega Seat Leona z oznako Cupra R. Govorimo o najbolj športni različici njihove kombilimuzine, hkrati pa je to tudi najmočnejši avtomobil v 67-letni zgodovini znamke. V praksi to pomeni 2-litrski štirivaljnik s kar 310 'konji', sprednjim pogonom in možnostjo 6-stopenjskega ročnega ali samodejnega menjalnika, pospeške do 100 km/h v 5,6 sekundah in končno hitrost omejeno na 250 km/h. Za boljšo lego na cesti bo skrbelo trše vzmetenje, za zvok pa popolnoma nov izpuh, še eden izmed produktov Seatovega dirkaškega oddelka.
Navzven bo novi športnik prepoznaven po dodatkih v posebni bakreni barvi, aerodinamičnem paketu, ki vključuje nov prednji in zadnji odbijač, pragove z razširjenimi blatniki spredaj ter zadaj in strešni spojler. V notranjosti bo sprememb nekoliko manj, novi bodo tako merilniki na armaturni plošči in školjkasti sedeži. Vendar pa bo tak Leon precej ekskluziven, saj bo na voljo zgolj 799 primerkov.
Namesto na elektriko pri Seatu stavijo na plin
Druga novost, ki jo Seat pripravlja za predstavitev v Frankfurtu, pa je serijska različica novega športnega terenca, manjše 'sestre' že poznane Atece, model Arona, o kateri smo že pisali, ki bo v prodajne salone prišel po zaključku salona. V tem avtomobilu bo španski proizvajalec predstavil tudi nov motor, litrski agregat z 90 'konji' z možnostjo uporabe zemeljskega plina namesto bencina. Hkrati Seat postaja eden izmed vodilnih evropskih avtomobilskih proizvajalcev, ki v svoje modele vgrajujejo agregate z možnostjo pogona na zemeljski plin. Novi in močnejši motorji, ki jih bo napajal stisnjen zemeljski plin (CNG), bodo svoj dom našli tudi v ostalih modelih.
Jure Šujica
foto: Seat