Novo v Sloveniji: Mercedes-Benz razred S - vse kar pričakujete (in še kaj več)

Razred S je poslej večji in predvsem tehnološko bolj izpopolnjen kot kdaj prej. Sedma generacija se ponaša s popolno povezljivostjo, digitalizacijo notranjosti, razširjeno resničnostjo, elektrifikacijo pogona, večjim udobjem in izpopolnjeno vodljivostjo.

Novo v Sloveniji: Mercedes-Benz razred S - vse kar pričakujete (in še kaj več) (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
30. 3. 2021

Prav dosti več novega se ne da povedati o novem razredu S, o sedmi generaciji največjega Mercedesa torej, ki simbolizira udobje in prestiž znamke z zvezdo. Pred dnevi je zadnja generacija končno prišla tudi v Slovenijo in je kupcem že na voljo, sprva s štirimi motorji in dvema dolžinama. Sredi leta pridejo še motor V8 in priključni hibrid ter Maybach (zdaj seveda na osnovi razreda S), prihodnje leto še AMG verzija S63e.

A s tem saga o razredu S še ni končana – ne glede na intenzivno elektrifikacijo v smislu blagih in priključnih hibridov bo namreč sredi leta na trgu povsem električno gnana (BEV) verzija EQS, za katero Mercedes pravi, da bo njen doseg znašal celo 700 kilometrov! Prestiž seveda nikoli ni bil poceni – vstopnica v svet razreda S stane skoraj 110 tisočakov (109.900 evrov za izvedbo S 350d), zaenkrat pa se konča pri 140.900 evroih (S 500 4Matic Long)

Precej bolj dinamično deluje, vsaj s prednje strani, novi S tudi ali pa prav zaradi ožjih in izrazitejših žarometov (prevladuje tehnologija digitalnih matričnih svetil), medtem ko je bočna linija dolga, prečiščena (kljuke so povsem pogreznjene v vrata), s karoserijskim zavihkom čez bok tudi optično nižja in s poudarjeno kratkim prednjim previsom. Novi S je s 5,18 metra za dobrih pet centimetrov daljši od predhodnika (dolga verzija 5,29 metra). Povsem prečiščeno elegantno deluje tudi notranjost, ki jo zdaj določata dva zaslona, postavljena tablično – prvi pred voznikom (12,3 palca), drugi osrednje in pokončno postavljen z diagonalo 12,8 palca (še trije za potnike zadaj).

Kakšnih 20 primerkov bodo letos prodali pri nas, v vsem letu okoli 80.

Seveda je v ozadju zadnja generacija sistema MBUX, ki mu voznik lahko ukazuje glasovno ali z gestami (tudi z zadnjih sedežev), povezan je z vsemi asistenčnimi funkcijami, brezžično se poveže z vsemi pametnimi telefoni, z njim je mogoče nadzorovati tudi funkcije pametnega doma … Poleg prilagodljivih digitalnih merilnikov je tu še projekcijski zaslon, ki ponuja tudi funkcije razširjene resničnosti (VR). In tu je še aktivna ambientalna osvetlitev, ki zmore poudarjati posamezna obvestila asistenčnih sistemov in sistemov udobja.

Posebno poglavje so tudi sedeži, ki jih žene kar 18 motorčkov, hrbtni del je ločen od naslonskega, ponujajo 10 masažnih programov in so vkomponirani v Burmesterjev zvočni sistem (z 31 zvočniki) 4D-zvoka – četrta dimenzija je zvok, ki ga potnik menda čuti.

Tudi volanski obroč je nov, in to v več izvedbah, vedno s tipali, ki zaznavajo roko. V najboljši izvedbi je zraven tudi stikalo za vklop tretje stopnje vozne avtonomije! Ta bo seveda na voljo le za nekatere trge (sredi leta v Nemčiji) in le za vnaprej določena območja do hitrosti 60 kilometrov na uro.

Povsem digitalizirano vozniško okolje z dvema zaslonoma (tudi v 3D-tehniki) in projekcijskim zaslonom z možnostjo navidezne resničnosti.

Podvozje je spet zračno vzmeteno, opcijsko je na voljo tudi nova generacija aktivnega podvozja E-Active Body Control, ki se povsem prilagaja podlagi ter tako med vožnjo nevtralizira bočne in prečne sile. Hkrati pomaga pri bočnih trkih – takrat karoserijo hipno dvigne za osem centimetrov in tako zavaruje potnike. Prvič v razredu S je zdaj na voljo tudi krmiljena zadnja prema, ki s premikanjem zadnji koles v isti ali nasprotni smeri od vožnje (do 10 stopinj) skrajša obračani krog za skoraj dva metra!