V tokratnem uvodniku revije Avto magazin je urednik Matjaž Korošak strnil svoje misli o novi dobi in obliki avtomobilskih salonov.
Ko vam bo pričujoča revija sedla v roko, bo sejem – beseda bo seveda tekla o salonu IAA v Münchnu – resda že preteklost. Druga izdaja salona z imenom, ki je mnogim pomenil vrh dogajanja v avtomobilski industriji, je torej mimo. Letos sem kljub zmigovanju z glavami kolegov, ki so šli z mano tudi prvič, požrl slino in sedel v avto. Münchenska prireditev naj bi pomenila novo dobo avtomobilskih salonov – ki to očitno sploh niso več. Ne saloni in še manj avtomobilski.
Vse se namreč vrti okoli sodobnih načinov mobilnosti, ki mora biti nujno okoljsko ozaveščena in čista. Zdi se, kot da se po sto in več letih avtomobila naenkrat sramujejo vsi; celo tisti, ki jih izdelujejo, tega ne razglašajo več tako ponosno. In zato je bil sprehod po halah sejmišča v Münchnu res bolj ... hm ... žalosten. Z izjemo nekaj kitajskih proizvajalcev, ki so Evropejcem ponosno pokazali, kaj znajo narediti zdaj, v novi dobi (elektro)mobilnosti, so vse avtomobilske znamke na sejmišču nastopile zelo skromno, sramežljivo in varčno. Svetlobna leta daleč od razstavnih prostorov, ki sem jih bil vajen izpred nekaj let. Preostalo so zavzeli ponudniki sodobnih komponent, nove mobilnosti, koles, triciklov, baterij, nadzornih modulov ... Če si kdo želi postaviti tovarno električnih vozil, potem je IAA pravi prostor! Tako je – IAA se je v svojem salonskem bistvu spremenil v strokovni sejem, ki splošne in globalne javnosti ter medijev počasi ne bo več zanimal. Vključno s piscem.
In tako je umrl še en salon, ki ni zanimal le novinarjev, ampak tudi množico poznavalcev, novosti željnih potencialnih kupcev, firbcev ... Nova doba ima očitno nove zahteve. In nove razlagalce teh potreb. In če ste morda razmišljali o ogledu IAA v Münchnu – prihranite si strošek poti in pojdite raje na kakšen »road trip« z avtom. Ceneje in bistveno vznemirljivejše.
Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: Kako nevarno je gašenje električnih avtomobilov? Kakšni so prvi občutki v novem Cliu? Testi: Volkswagen Amarok, Citroën C4 X, BMW M3 Touring, Ducati Streetfighter V4 ...
BONUS VIDEO: Kateri so najboljši avtomobilski dogodki v Sloveniji in katerim se je potrebno izogniti?