Baterijski električni avtomobili v kompaktnem razredu so podnebju prijaznejši od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem šele po 90.000 prevoženih kilometrih.
V študiji, ki so jo izvedli inženirji iz Združenja nemških inženirjev (VDI) in Inštituta za tehnologijo Karlsruhe (KIT), je zapisano, da osebni avtomobil v Nemčiji trenutno prevozi skoraj 13.000 kilometrov na leto. 90.000 kilometrov doseže po približno sedmih letih, 200.000 kilometrov po dobrih 15 letih.
Primerjali so ekološko ravnotežje električnih avtomobilov, priključnih hibridov (bencin/dizel) in avtomobilov na klasični pogon (dizel/bencin). Študija ocene življenjskega cikla VDI je preučevala okoljski vpliv različnih konceptov avtomobilskega pogona za vozila kompaktnega razreda, kot so VW ID 3, Ford Focus, Toyota Corolla Hybrid ali VW Golf.
Natančno ekološko ravnovesje je odvisno od številnih dejavnikov, kot so lokacija proizvodnje, energetska mešanica v proizvodnji vozila in sestavnih delov ter pogonski sistem, ki se uporablja na cesti in porabljena energija. Zaradi intenzivne proizvodnje pogonske tehnologije električni avtomobili in hibridna vozila začnejo s težkim ekološkim nahrbtnikom, saj proizvodnja baterij zdaj poteka skoraj izključno v Aziji.
Kljub temu ekološkemu nahrbtniku se pri dolgotrajnem delovanju najbolje obnesejo električni avtomobili in priključni hibridi. S predvideno kilometrino 200.000 kilometrov prednjačijo električna vozila. E-avtomobili povzročijo 24,2 tone CO2 v celotnem obravnavanem obdobju – od proizvodnje vozila in pogona do konca prevoženih kilometrov. Na drugem mestu so priključni hibridi (kot Toyota Corolla Hybrid) z nekoliko večjim izpustom CO2, 24,8 tone. Dizelska in bencinska vozila v kompaktnem razredu krepko zaostajajo na tretjem in četrtem mestu in pri delovanju s 100-odstotnim fosilnim gorivom proizvedejo dodatnih 33 ton toplogrednih plinov oziroma 37 ton CO2.
V obsežni študiji o oceni življenjskega cikla so različni scenariji porabe električne energije in zaključek: če bi v prihodnosti za pogon vozil v Nemčiji uporabljali samo električno energijo iz obnovljivih virov energije, bi bili električni avtomobili z današnjimi standardi leta 2035 podnebju bolj prijazni kot vozila z dizelskim ali bencinskim motorjem po samo 65.000 prevoženih kilometrih. Če električni avtomobil poganja elektrika, pridobljena iz fosilnih goriv, se vrednost premakne na 160.000 prevoženih kilometrov.
Preberite še: Tesla bo začela polnjenje drago zaračunavati: kar 55 evrov na uro za 'nepotrebno polnjenje'
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"