Zdi se, da želijo pri Shellu načrt uresničiti za vsako ceno.
Nizozemski naftni gigant šel je včeraj objavil novico, ki bo korenito spremenila njeno prihodnost, verjetno pa tudi prihodnost celotne naftne industrije. Kot ena izmed prvih družb v tem segmentu so namreč naznanili, da nameravajo v prihodnjih letih aktivno začeti zmanjševati ogljični odtis, tako s svojim delovanjem, kakor tudi z izdelki, do leta 2050 pa naj bi tako postali povsem ogljično nevtralna družba.
Kot poroča britanski BBC pri Shellu namreč že opažajo upad prodaje naftnih derivatov, ki je sicer leta 2019 dosegel absoluten rekord v več kot 110-letni zgodovini podjetja, zaradi vse večjega števila električnih vozil pa je pričakovati, da bodo potrebe po naftnih derivatih v prihodnjih letih počasi upadale. Je to torej napoved, da bodo v prihodnjih letih pri Shellu opustili prodajo tekočih goriv in se preusmerili na distribucijo električne energije?
Vsaj zaenkrat še ne. Kot napovedujejo v podjetju se bodo namreč posvetili distribuciji različnih oblik čiste energije, pri čemer pa bodo veliko pozornost posvetili biogorivom in vodiku, dvema obnovljivima viroma energije, za katera navijajo tudi njihovi investitorji. Posledično naj bi pri Shellu v prihodnjih letih vlagali tudi v nove projekte za pridobivanje obnovljivih virov energije.
Elektrika bo, vsaj tako se zdi celo nekoliko zapostavljena v primerjavi z drugimi viri. Vsaj zaenkrat se namreč pri Shellu še niso zavezali k pridobivanju čiste električne energije s pomočjo sončnih in vetrnih elektrarn, veliko več zanimanja pa na drugi strani generalni direktor Ben van Beurden podjetja kaže za vodik. Še več, napoveduje, da bi Shell lahko dosegel tržni delež, ki bi se meril z dvomestnimi številkami. Vseeno pa naj bi medtem pri Shellu do leta 2025 število električnih polnilnic iz 60.000 povečali na 500.000 po vsem svetu.
Čeprav se zdi, da je Shell pri svojih načrtih povsem resen, pa je vseeno naletel na plaz kritik s strani organizacije Greenpeace, ki naj bi v načrtih podjetja našla nekaj pomankljivosti, ki podjetju očita, da odgovornost za ogljično nevtralnost prenaša na potrošnike. Kaj bo prinesla realnost pa bomo lahko že kmalu videli.