Shenzhen vložil več sto milijonov v nakup električnih avtobusov

29. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

S tem bodo posrkbeli za popolno elektrifikacijo avtobusne flote v 12-milijonski metropili.

Električni avtobusi po Evropi in tudi v ZDA postajajo vse bolj popularna oblika javnega transporta, kar posledično pripomore tudi k njihovemu razvoju in posledično večji uporabnosti. A če se je ta razvoj v omenjenih deželah še nekoliko počasen, je slika bistveno bolj drugačna na daljnem vzhodu, natančneje v kitajskem mestu Shenzhen, kjer so se v minulem tednu odločili za hkraten nakup kar 16.000 novih električnih mestnih avtobusov.

Omenjeni nakup pa nikakor ni prva tovrstna poteza v omenjenem kitajskem mestu, kjer domuje kar 12 milijonov prebivalcev. Mesto ima namreč že nekaj časa največjo floto električnih avtobusov, ta pa z novo pridobitvijo šteje že 16.539 avtobusov. Za nakup novih avtobusov so naročniki odšteli več sto milijonov evrov, poleg tega pa so za potrebe polnjenja že zgradili tudi 510 postajališč s skupno 8.000 električnimi polnilnicami, ki naj bi v vsakem trenutku lahko polnile skupno kar polovico flote.

Električni tudi taksiji

Z nakupom električnih avtobusom oblasti načrtujejo zmanjšanje letne porabe goriva za 345.000 litrov in zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov za 1,35 milijona ton na leto. Te številke pa naj bi se v prihodnosti še dodatno zmanjšale na račun povečanja deleža električno gnanih taksijev. Izmed 12.518 taksijev, kolikor jih trenutno vozi po mestu, jih kar 62,5 odstotkov poganja elektrika, delež pa naj bi se v bližnji prihodnosti dvignil na 100 odstotkov.

Shenzen se torej vse bolj približuje Norveški, državi, ki velja za vzor celemu svetu, ko pride do vprašanja elektrifikacije javnega prevoza. Tovrstne rešitve pa se počasi uveljavljajo tudi v Evropi, najhitreje v Nemčiji, Belgiji, Nizozemskem, medtem ko Slovenija na tem področju še vedno zaostaja. V to smo se pred kratkim prepričali tudi sami, ko smo po testiranju električnega avtobusa v Ljubljani povprašali ali o nakupu električnega avtobusa razmišlja tudi LPP. Odgovor je bil negativen, razlog pa so prevelika vlaganja, potrebna za vzpostavitev omrežja in prevelika poraba električne energije.

Jure Šujica
Foto: Arhiv AM

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"