Singer in Williams združila moči in ustvarila ultimativnega 911

Kaj dobimo, ko združimo med seboj podjetji Singer in Williams? Rezultat je na dlani: '911-ico', letnik 1990 z videzom iz 60-ih let in 500 konjskimi močmi pod pokrovom motorja.

Singer in Williams združila moči in ustvarila ultimativnega 911 (foto: Singer) Singer
10. 8. 2017

Podjetja Williams verjetno ni potrebno posebno predstavljati. Že nekaj desetletij precej uspešno nastopa v svetovnem prvenstvu Formule 1, kjer so dosegli kar nekaj naslovov svetovnih prvakov, na cestah pa so njihove logotipe pred petindvajsetimi leti nosili 'nabrite', danes pa tudi zelo iskane športne različice prve generacije Clia.

Singer je na drugi strani precej manj znano ime, toliko bolj pa ga zato cenijo pravi poznavalci avtomobilizma, še posebej ljubitelji Porschejev. Leta 2009 ustanovljeno podjetje je namreč specializirano za predelavo Porschejev 911 in to zgolj za različice, izdelane med leti 1989 in 1994, poznanimi pod oznako 964. A tukaj ne gre za klasične predelave s plastičnimi spojlerji in podobnim, pač pa dajo avtomobilu ob uporabi najboljših materialov videz 911-ic iz začetka proizvodnje.

4-litrski motor s 500 'konji'

Sedaj pa sta obe zgoraj omenjeni podjetji združili moči in nastala je prav posebna predelava slavnega nemškega športnika. Avtomobilu iz leta 1990 so namreč slavni 3,6-litrski šestvaljni motor povečali na prostornino štirih litrov, valje in ojnice zamenjali s titanovimi, na motor namestili štiri odmične gredi, dodali dodatne odprtine za zajem zraka na mestu zadnjih bočnih stekel, zraven pa dodali še cel kup drugih predelav.

Unikat, a morda ne za dolgo

Končni rezultat je motor – pri predelavi je sodeloval tudi Hans Mezger, konstruktor motorja za prvotnega Porscheja 911 – ki se zavrti preko 9.000 obratov na minuto, hkrati pa vozniku ponuja kar 500 konjskih moči. Svoj prostor bo našel v zadku avtomobila iz leta 1990, kateri bo po Stingerjevi navadi dobil cel kup novih in lažjih komponent; v podjetju so znani po tem, da pri predelavi zunanjosti uporabljajo velike količine ogljikovih vlaken in aluminija.

Končen izdelek bo javnosti predstavljen septembra, ko bodo na voljo vse podrobnosti o avtomobilu. Avtomobil pa ne bo naprodaj, gre namreč za posebno naročilo dolgoletne Singerjeve stranke Scotta Blattnerja, za katerega so pred tem predelali že tri vozila. Je pa Rob Dickinson že namignil, da obstaja velika verjetnost, da bo enako predelavo možno naročiti tudi v prihodnje. A glede na to, da se cene pri Singerju predelanih 911-ic začnejo pri 360.000 dolarjih, ne verjamemo, da jih bomo na cestah videvali prav veliko.

Jure Šujica
foto: Singer