Za naskok na vrh so potrebne več kot kozmetične spremembe. Novi Škoda Karoq to dokazuje

Poleg karoserijskih sprememb je doživel tudi nekatere tehnološke spremembe, ki bodo pripomogle k večji varnosti. Motorji bodo nagovarjali tradicionalne voznike.

Za naskok na vrh so potrebne več kot kozmetične spremembe. Novi Škoda Karoq to dokazuje (foto: Škoda) Škoda
30. 11. 2021

Pri Škodi se je preusmeritev v razred križancev bogato obrestovala, saj so prav vsi modeli postali uspešnice, najbolj pa srednji, Karoq. In čeprav trenutno najbolj znan model češke znamke ostaja Octavia, pa je bolj ali manj jasno, da bo tako kot v zadnjem obdobju tudi v prihodnje postal in ostal številka ena v ponudbi model Karoq. Da bi mu to uspelo že v aktualni generaciji je zato dobil izdatno posodobitev, ki prinaša precej več kot le nekaj spremenjenih kosov karoserije.

Seveda je najbolj opazen sprednji del vozila, ki je sicer zadržal ločene luči, vendar pa povsem prenovljene in opremljene z LED-matrično tehnologijo, ki bo na voljo za doplačilo. Nova je tudi šestkotna maska hladilnika, ki je po novem še nekoliko večja ter sprednji odbijač. Sicer pa so po besedah vse te spremembe doprinesle tudi k bolj ugodnemu količniku zračnega upora, kar bi v teoriji moralo pomagati k nekoliko nižji porabi goriva.

Brez sprememb pa je ni odnesel niti zadek avtomobila. Tu so najbolj opazni nove LED luči, ki celo nekoliko spominjajo na precej večjega koncernskega brata Touarega. Poleg tega pa so tu še novo strešno zadnje krilce v barvi vozila, nov difuzor na dnu odbijača in pa pričakovan napis 'Skoda' pod spodnjim robom stekla.

Brez elektrike - ali plina

Da bo poraba goriva sicer res ugodna, bo skrbela nova ponudba petih pogonskih sklopov družine EVO. Karoq sicer še ni doživel elektrifikacije, bodo pa pod motornim pokrovom na voljo trije bencinski ter dva dizelska motorja s prostornino od enega do dveh litrov ter močjo med 81 in 140 kilovati (110-190 'konji'). 110-kilovatni dizel in 140-kilovatni bencinski motor bosta sicer moč lahko prenašala na vsa štiri kolesa, vse izvedbe z izjemo osnovne pa bodo lahko opremljene s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Z mislijo na okolje pa so v Mlada Boleslav ustvarili tudi prenovljeno notranjost. Ta prinaša že v osnovnih različicah poudarjeno športne sedeže (ki bodo v izvedbi Sportline nekoliko spremenjeni), notranje obloge pa so izdelane iz okolju prijaznih in recikliranih materialov. Poleg tega so kupcem omogočili nekaj več izbire pri barvah ambientalne osvetlitve ter možnost elektronske nastavitve sopotnikovega sedeža.

Nov zaslon infozabavnega sistema je sicer le eden izmed zabavnih oziroma varnostnih elementov. Ta bo meril do 9,2 palcev, digitalna instrumentna plošča pa bo sedaj del serijske opreme. V paketu varnostnih dodatkov bodo sistem za prepoznavo pešcev s funkcijo samodejnega zaviranja v sili, adaptivni radarski tempomat s funkcijo prepoznave zavojev ter prometnih znakov, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu z možnostjo prepoznave gradbišč in še bi lahko naštevali.