4,38 metra dolžine, z naprednim info-zabavnim sistemom in tudi s štirikolesnim pogonom. Yeti je dobil naslednika: Škodo Karoqa.
Saj se še spomnite Škodinega Yetija, kajne? Konec koncev se še vedno prodaja in tudi na slovenskih cestah Yetijev ne manjka. A kljub praktičnosti in zanimivi obliki – da o terenskih sposobnostih in spodobnih voznih lastnostih niti ne pišemo – Yeti nikoli ni splezal na raven, ki jo dosegajo sodobni (manjši) križanci. Nissan Qashqai, recimo. Bil je malo preveč škatlast, malo preveč drugačen.
Pri Škodi v drugem poskusu niso tvegali in so se oblikovno držali preizkušenega recepta, ki, kot dokazuje Kodiaq, ki mu je Karoq zelo podoben, deluje. Zato je novinec klasičen križanec in zato je dobil povsem novo ime. Kot bo pri Škodinih križancih od zdaj v navadi, se začne s K in konča s Q. In ja, tudi Karoq je dobil ime, povezano z otočkom Kodiak na Aljaski. Če je Kodiaq dobil ime kar po otoku (le s q na koncu), je Karoq dobil ime po izrazu, s katerim tamkajšnji domačini poimenujejo avto: kaa’raq.
Še ena skupna lastnost druži Kodiaqa in Karoqa: oba sta na voljo s štirikolesnim pogonom, kar pri mnogo konkurentih ni le samoumevno, kot je to pri Škodi – pri večini te možnosti ni. Jasno, večina kupcev niti ne povprašuje po njem, a poleg tega, da je takih, ki bi štirikolesni pogon imeli, vendarle dovolj, da se ga Škodi izplača izdelovati, je takšna lastnost (lahko) tudi odlično marketinško orodje.
4,3 metra dolgi Karoq, ki je tako opazno večji od Yetija (samo pri medosni razdalji za lepih 7 centimetrov), bo na voljo z dvema bencinskima motorjema (1,0 in 1,5 litra) in tremi dizli (1,6 in dve različici dvolitrske variante), z dvosklopčno avtomatiko pri vseh motorjih in, kot zapisano, pri najmočnejšem dizlu tudi s štirikolesnim pogonom. Novi 1,5-litrski TSI ima tudi možnost izklopa valjev za nižjo porabo goriva.
Pri Škodi so se še posebej potrudili pri digitalizaciji avtomobila. Prav vsi info-zabavni sistemi so odlično povezljivi s pametnimi mobilniki. Sistema Apple CarPlay in Android Auto, ki sta del sistema SmartLink+, sta pri osnovnem info-zabavnem sistemu doplačljiva, pri ostalih pa serijska. Karoq je lahko opremljen z dostopno točko za brezžični internet, zna dostopati do spleta, poleg tega pa je mogoče z aplikacijo na mobilniku pregledovati stanje avtomobila in nadzirati nekatere funkcije.
Karoq se poslavlja od ksenonskih žarometov, saj so poleg halogenskih za doplačilo (ali kot del višjih paketov opreme) na voljo LED-žarometi. Zadnje luči so vedno v tehniki LED, Karoq pa se lahko pohvali tudi s širokim naborom varnostne opreme, od samodejnega parkiranja do asistence za vožnjo v zastojih, kar po domače pomeni, da tudi Karoq obvlada praktično samodejno vožnjo v zastojih. Na voljo bo tudi s popolnoma digitalnimi in prilagodljivimi merilniki.
Zadaj so lahko – temu pri Škodi rečejo sistem VarioFlex – trije ločeni, vzdolžno pomični sedeži in prtljažnika je za vsaj 521 litrov (pri sedežih VarioFlex pa od 479 do 588 litrov).
Če k temu dodamo še možnost vleke prikolice z maso do dveh ton in asistenco za vzvratno vožnjo z njo, je jasno, da so pri Škodi pripravili na papirju odličen paket avtomobilske tehnike, zavit v obleko srednje velikega križanca. Kako se Karoq obnese na cesti, bomo lahko zapisali po prvih prevoženih kilometrih jeseni, na slovenske ceste pa prihaja konec leta. Kakšne bodo cene, še ni znano, a glede na to, da je pri nas osnovni Kodiaq za okoli 5 tisočakov cenejši kot v Nemčiji in da bo tam Karoq stal od okoli 21 tisočakov naprej, lahko sklepamo, da se bodo cene Karoqa pri nas začele nekje med 18 in 19 tisočaki.
besedilo: Dušan Lukič · foto: Škoda