Škoda Octavia je bila lani najbolje prodajan avtomobil na slovenskem trgu, zato je posodobitev, ki so jo pri Škodi pokazali danes, za naš trg še toliko bolj pomembna.
Škoda je aktualno generacijo Octavije je predstavila konec leta 2019, od junija naslednje leto, ko je tudi uradno zapeljala na ceste, pa si je utrdila status prodajne uspešnice. Sploh karavanske različice gredo za med, prostornost pa je med glavnimi aduti paradnega konja iz Mlade Boleslav.
Tako bo tudi s posodobljeno različico, ki pa vseeno dobiva precej novih, tehnoloških rešitev, posodobljeno paleto motorjev in osvežen zunanji izgled. Pa zavihajmo rokave in poglejmo, kaj je novega.
Zunanjost
Takoj sta vidna nova žarometa, ki sta sedaj oblikovana tako, da še poudarjata obliko sprednje maske. Drugačen je svetlobni podpis dnevnih LED luči, spremenjena pa sta tako maska avtomobila, kot tudi sprednji odbijač.
Različica Sportline ima, za razliko od običajne še črno obrobo maske in dodatni usmerjevalnik zraka na spodnjem delu odbijača. Slednji je sicer povsem spremenjen tudi za različico RS, ki ima najnovejšo generacijo matričnih LED žarometov vgrajeno serijsko (pri ostalih je na voljo za doplačilo).
Tudi zadaj so Octaviji namenili nove odbijače v vseh različicah, ter nove luči z dinamičnimi smerniki. Avto je na voljo v desetih barvah, ter s platišči do dimenzije 19 palcev.
Notranjost
Voznik ima sedaj na voljo nov, 10 palčni informacijski zaslon s podatki o vožnji. Ta je na voljo serijsko, od osnovne opreme naprej. 10 palčni je tudi osnovni zaslon infozabavnega sistema, ki se ob doplačilu lahko poveča za tri palce.
Notranjost tako oblikovno ostaja bolj ali manj nespremenjena, so pa Octaviji namenili nove materiale, okrasne elemente in barvne kombinacije. Skupno je v notranjosti na voljo kar devet različnih oblikovnih izbir. Novost je tudi uvedba umetne inteligence, saj bo kmalu na voljo tudi »ChatGPT«, ki bo integriran v Škodino glasovno asistentko Lauro.
Motorji
Po pričakovanjih je "ekipo Octavia" zapustil najmanjši, litrski trivaljnik (1.0 TSI). Osnovni pogon torej predstavlja 1.5 TSI motor s 85 kilovati (115 konjskih moči) ter enak motor z že poznanimi 110 kilovati (150 konjskih moči). Oba motorja sta na voljo tudi z blagohibridno različico s samodejnim menjalnikom.
Pošten prirastek moči je dobil tudi 2.0 TSI motor v Octaviji RS, ki sedaj zmore 195 kilovatov (265 konjskih moči – prej 245 konjskih moči). Prihodnje leto bo na voljo tudi nekoliko šibkejši dvo litrski turbo s štiri kolesnim pogonom.
Dizelska ponudba je omejena na dva motorja enake prostornine (2.0 TDI) s 85 kilovati (115 konjskih moči) in 110 kilovati (150 konjskih moči). Prvi je na voljo z ročnim, drugi pa s samodejnim menjalnikom. S prenovo se iz RS ponudbe sicer umika dizelska opcija, tako da je od sedaj Octavija na voljo le z zmogljivim turbobencinskim motorjem.
Varnost
Kljub temu, da je bila Octavija še pred posodobitvijo eden najbolj varnih avtomobilov v razredu, pa so tudi temu področju namenili precej pozornosti. Avtu so namenili nov sistem za spremljanje voznikove pozornosti in zaspanosti.
Slednjega so predstavili z novima Superbom in Kodiaqom, zdaj pa je torej mesto našel še razred nižje. Z zaznavanjem različnih parametrov spremlja voznikovo obnašanje in na podlagi tega določi, kako sposoben je voznik za vožnjo. Na to v treh različnih stopnjah na to opozori voznika.
Nov je tudi inteligentni parkirni asistent, ki je na voljo le s samodejnim menjalnikom, ki sedaj prevzema tudi zaviranje pred oviro. V nadaljevanju bo ta sistem še razširjen z možnostjo upravljanja avtomobila na daljavo – preko mobilne aplikacije MyŠkoda in sicer na razdalji do štirih metrov od avtomobila. Najvišja hitrost avtomobila v tem načinu 9,5 km/h.
Nekaj (še) manjka ...
Škoda Octavia je z aktualno prenovo ogromno pridobila, a nekaj tudi izgubila. Marsikdo bo pogrešal dizelsko opcijo na RS oddelku, pa litrski trivaljnik, ki je v Octaviji svoje delo dobro opravljal. Trenutno pa na seznamu motorjev ni zaslediti niti priključnih hibridov.
Škoda je s Superbom in Kodiaqom predstavila novo generacijo tega pogona, ki omogoča električno avtonomnost do 100 kilometrov in bi zagotovo bil zanimiva pogonska izbira tudi za Octavijo. Kljub temu, da trenutno ta možnost še ni omenjena, pa to ne pomeni, da v prihodnosti ne bo na voljo.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?