Škoda pričela s proizvodnjo modela Karoq

27. 7. 2017 | Jure Šujica
Deli

Vozilo bodo proizvajali v tovarni Kvasiny, v kateri pa so hkrati z začetkom proizvodnje novega športnega terenca začeli uporabljati avtomatiziran transport manjših vgradnih komponent.

Novi model Škode, ki je bil javnosti predstavljen v mesecu maju, bo v prodajnem katalogu nadomestil model Yeti, katerega proizvodnja se je v isti tovarni, v kateri bodo izdelovali Karoqa, po osmih letih zaključila junija letos. Nov model bo v ponudbi predstavljal manjšo alternativo modelu Kodiaq, ki se je izkazal za prodajno uspešnico, na katerega je za dobavo potrebno čakati več mesecev.

Novinec v ponudbi bo kupcem ponujal kar nekaj zanimivih rešitev. Kot prvi Škodin model bo kupcem ponujal digitalne merilnike, katere si bo posameznik lahko prilagodil po lastnih potrebah. Žarometi bodo svetili v LED tehniki, prtljažnik, katerega kapaciteta ob podrtih sedežih znaša kar 1.630 litrov, pa je možno odpreti z navideznim pedalom pod zadnjim odbijačem. Na voljo bo s petimi različnimi bencinskimi motorji, kateri bodo ponujali med 115 in 190 konjskih moči.

Avtomatizacija proizvodnje za večji prihranek

So pa hkrati z začetkom proizvodnje Karoqa v tovarni Kvasiny predstavili tudi nov sistem distribucije manjših sestavnih delov iz skladišča do proizvodnega traku. Najpomembnejši del tega sistema so avtomatizirani vozički, ki bodo v skladišču sami poiskali zahtevani del in ga posredovali na ustrezno delovno postajo. Njihova kapaciteta naj bi bila 45.000 kosov, z investicijo, ki je stala osem milijonov evrov, začela pa se je januarja 2016, naj bi Škoda prihranila milijon evrov na leto.

Proizvodnja Škode Karoq

Tovarna Kvasiny je sicer ena od treh Škodinih tovarn na Češkem, v kateri avtomobile izdelujejo od leta 1947. Danes je v njej zaposlenih 8.000 delavcev, kateri izdelujejo modele Superb, Suberb Combi, Kodiaq ter po novem tudi Karoq, letno proizvodnjo pa nameravajo v naslednjih letih dvigniti na 295.000 enot.

Jure Šujica
foto: Škoda

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja