Kaj imajo za bregom pri Škodi? Tokratni tradicionalni projekt napoveduje še več

Kar sicer izgleda kot čisto resen projekt je v bistvu zaključno delo skupine pripravnikov Škodine akademije. Gre za konceptni dirkalnik Afriq. Toda, kdo ve ...

Kaj imajo za bregom pri Škodi? Tokratni tradicionalni projekt napoveduje še več (foto: Škoda) Škoda
25. 5. 2022

Pri Škodi že vrsto let podpirajo napore mladih pripravnikov različnih smeri, da ob koncu pripravništva sodelujejo v projektu izdelave celotnega konceptnega avtomobila. Osem jih je doslej nastalo, zadnji deluje še mnogo bolj resnično, kot je večina njegovih prednikov. Tokrat so se pripravniki namreč odločili, da pripravijo dirkalnik za relije po brezpotjih ali poplarno imenovne tudi rally raide. Da bo bolj razumljivo - med te sodi tudi znameniti Dakar. In zakaj takšna kategorija, ko pa je Škoda sila uspešna v reliju? Znamka je namreč od začetka leta 2021 odgovorna tudi za aktivnosti koncerna v Severni Afriki, kjer je prav Dakar najbolj popularna motošportna prireditev.

Iz Kamiqa v Afriq

Za osnovo so po podatkih Škode vzeli karoserijo uspešnega urbanega križanca Kamiq in jo seveda temeljto obdelali, tako da je zdaj približno 8 cm širša in kar 12 daljša. Karoserijo so morali ojačati, povariti, vanjo vgraditi varnostno kletko, ki služi tudi kot element čvrstosti za školjko.

Ob tem so zavoljo odpornosti na zvijanje in napore, ki jih mora prestati karoserija na takšnih relijih, povarili tudi zadnji par vrat. V ta model ki so ga poimenovali Afriq, so seveda vgradili tudi nekaj elementov uspešnega dirkalnika Fabia Rally2, kot so varnsotni elementi, armaturna plošča in instrumenti, ...

Zraven tudi Octavia

Zatem so v prirejeno karoserijo vgradili pogonski sklop modela Octavia 4x4, za kar so morali seveda prirediti kup komponenet, med drugim skrajšati kardansko gred in vpetja DSG menjalnika, dodati posebno dvojno posodo za gorivo in poseben izpušni sistem. Tudi vpetje zadnjih koles je v dirkalniku večvodilno, oddaljenost od tal pa znaša za to kategorijo skromnih in skoraj serijskih 190 mm. Tudi motor iz Octavie je sicer 2.0 TSI, ki zmore 140 kW (190 KM) in 320 Nm navora.

Pri vsem skupaj gre seveda samo za demonstracijo spretnosti 25. pripravnikov in oblikovalsko študijo, prav mogoče pa je, da bi Škoda v smislu promocije znamke v severeni Afriki res kdaj nastopila s kakšnim podobnim dirkalnikom, ki bi se moral umestiti v razred T1, za kar pa bi morali seveda precej večjo vlogo prevzeti mojstri iz oddelka Škoda Motorsport.