Škodin roadster se na prav poseben način klanja ustanoviteljema češke znamke

21. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli

Pred 125 leti sta Václav Laurin in Václav Klement ustanovila delavnico, iz katere se je razvila edina preostala češka avtomobilska znamka.

Škodina oblikovalska akademija je ena izmed bolj prepoznavnih v avtomobilskem svetu. K temu nedvomno pripomore tudi njihov projekt Škoda Student, v sklopu katerega skupina študentov vsako leto vzame enega izmed serijskih avtomobilov in ga predela v spektakularen koncept, skozi katerega predstavijo svoje sposobnosti. A če smo zadnji dve leti spremljali koncepte narejene na osnovi njihovih križancev, smo letos znova priča nekoliko bolj športnemu pristopu.

31 bodočih oblikovalcev (skupaj se jih na akademiji šola 900) se je tako lotilo predelave modela Scala, na njegove korenine pa sedaj spominja le še sprednji del avtomobila: odbijač, pokrov motorja in žarometi. Iz petvratne kombilimuzine je namreč nastal pravi dvovratni roadster, s katerim so se pri Škodi poklonili daljnega leta 1957 predstavljenemu konceptu Škoda 1100 OHC. Novincu so nadeli ime Slavia.

Omenjena predelava je terjala kar nekaj predelav, truda in neprespanih noči. Z odstranitvijo strehe in stebričkov B, C ter D so namreč uničili karoserijsko togost, zaradi česar je bilo kasneje potrebnih kar nekaj dodatnih ojačitev ter varjenja na delu vozila, kjer se je nekdaj nahajal zadnji par vrat ter druga sedežna klop. Celoten predel sedaj prekrivata dve kupoli, ki sledita voznikovemu ter sovoznikovemu sedežu.

Ime Slavia nikakor ni bilo izbranop po naključju. Škoda namreč letos slavi 125. obletnico odprtja kolesarske delavnice Václava Laurina in Václaav Klementa. Dveh prijateljev, ki sta že leto dni kasneje začela z izdelavo lastnih koles pod blagovno znamko - Slavia.

Konceptu so ob številnih karoserijskih spremembah namenili tudi posebno belo barvo, v katero so vmešali modre delce in tako ustvarili kontrast s črnimi dodatki, med katerimi brez dvoma najbolj izstopajo 20-palčna črna platišča. Slednja so si študenti izposodili pri Kodiaqu RS.

Tehnično Slavia ostaja enaka Scali – a ne povsem. Pod motorni pokrov so ji namreč namestili znan 1,5-litrski turbobencinski motor, ki bo s 150 'konji' (110 kilovati) za 68 'konjev' močnejši od tistega v modelu 1100 OHC, a bo od serijskega agregata zvenel še nekoliko bolje, saj je dobil tudi nov izpušni sistem. Za izboljšano vodljivost vodo medtem skrbele zavore in pesta Octave RS.