Ob 110. obletnici izdelave bo obnovljeni starodobnik zdaj postal stalni član razstave Škodinega tovarniškega muzeja.
Zgodbo avtomobilske znamke Škoda sta na prelomu iz 19. v 20. stoletje začela ustvarjati Vaclav Laurin in Vaclav Klement. Sprva sta izdelovala kolesa, nato motorje, leta 1905 pa je nastal prvi avtomobil. Preden je v podjetje vstopil Emil Škoda, sta nekaj let avtomobile proizvajala pod imenom Laurin&Klement. Eden izmed prvih modelov, ki je zapeljal iz njunih delavnic, je bil tudi izredno redek športni dvosed BSC iz leta 1908.
Le 12 vozil so izdelali v kraju Mlada Boleslav, kar nekaj let pa na cestah ni bilo niti enega izmed njih. Večina, 11 vozil, je namreč skozi zgodovino propadla, ohranil pa se je le en. In prav ta, dvosedežni športni kabriolet, se je po dveh letih intenzivnega dela ob 110. obletnici nastanka znova vrnil med žive.
Najprestižnejša 'Škoda' svojega časa
Pri Škodi so ugotovili tudi, kdaj je bil avtomobil s številko motorja 5635 izdelan. To je bilo 12. julija 1908, avtomobil pa je bil najprestižnejša nadgradnja prvega modela, ki ga je znamka Laurin&Klement izdelovala, Voituretta A. Za njegov pogon je skrbel 1,4-litrski dvovaljni motor, ki je proizvedel (za današnji čas izjemno skromnih) 12 'konjev' oziroma 8,8 kilovata moči. Avtomobil je nato skozi prihodnja desetletja nastopil v številnih filmih češke produkcije, zaradi česar je doživel številne predelave.
V Škodine roke se je edini še živeči BSC vrnil leta 2016 in trajalo je dve leti, da je znova zaživel v enaki podobi, v kakršni je zapeljal iz tovarne. V tem času so mu Škodini strokovnjaki na podlagi originalni skic povrnili nekdanjo podobo, obnovili šasijo, motor ter menjalnik, na novo pa so mu povezali tudi električno napeljavo.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj