Skoraj popoln izkupiček na preizkusnih trkih EuroNCAP. Kdo je skazil sliko?

V najbolj množičnem testu je bilo preizkušenih kar 10 vozil, osem izmed njih pa je doseglo najvišjo oceno petih zvezdic. Izstopal je Mercedes-Benz EQE.

Skoraj popoln izkupiček na preizkusnih trkih EuroNCAP. Kdo je skazil sliko? (foto: EuroNCAP) EuroNCAP
12. 10. 2022

EuroNCAP je danes objavil rezultate verjetno enega najbolj množičnih testiranj novih avtomobilov v zadnjem letu, če ne kar v zadnjih nekaj letih. Pred stacionarno oviro in drogom, ki simulira drevo ali pa obcestno razsvetljavo ob bočnem trku se je namreč zvrstilo kar deset novih avtomobilov oziroma prenovljenih avtomobilov, med njimi tudi kakšen, ki ga sploh še ni v ponudbi oziroma ni razkrit.

A veliki količini avtomobilov navkljub komisarji niso zabeležili nobenega zdrsa oziroma avtomobila, ki bi pokazal izrazite slabosti na področju varnosti. Podelili so namreč kar osem najvišjih ocen (pet zvezdic), poleg tega pa še dve 'štirici'. Najvišjo oceno so prejeli Mercedes-Benz EQE v limuzinski izvedbi (SUV prihaja v prihodnjih dneh), BYD ATTO 3, Mazda CX-6', BMW serije 2 Active Tourer in X1, Seat Ibiza in Arona ter Volkswagen Golf. Popolno sliko sta skazila le Citroën C5 X in Mobilize Limo.

Preberite še: Sanjski Dodge Charger, ki je našel svoje mesto v garaži tega slovenskega glasbenika

Čeprav ni zasedel prestola najboljšega letos (ta še vedno pripada Tesli Model Y), je EQE vseeno postal eden najbolj varnih avtomobilov na trgu, še posebej če upoštevamo vse elemente skupaj, saj je tudi na področju varnosti pešcev, ki je njegova najšibkejša, še vedno prejel 83 odstotkov točk. A bolj kot to so komisarji Euro NCAP izpostavili opremljenost z asistenčnimi tehnologijami.

Tudi najslabši brez večjih pomanjkljivosti

Po njegovi zaslugi so namreč komisarji prvič v serijskem vozilu uspeli preizkusiti sistem (aktivnega) samodejnega zaustavljanja v sili. Gre namreč za tehnologijo, ki lahko, čer sistem ugotovi, da je voznik nepriseben, samodejno, predvsem pa varno zapelje na odstavni pas ali bankino (če je to seveda varno in mogoče), ter vozilo varno zaustavi.

Varnost drugih vozil je bila precej primerljiva, nekoliko pa izstopa le Mazda CX-60. Čeprav gre za visokega križanca s pokončno masko hladilnika motorja, za katero se zdi, da bi pokosila vse pred seboj, je prvi povsem nov Mazdin avtomobil v zadnjih letih na področju zaščite pešcev z 89 odstotkov vseh točk zabeležil najboljši rezultat med celotno konkurenco  lani in letos.

Kot rečeno sta dva avtomobila dobila oceno štiri zvezdice. Ob tem gre morda omeniti, da gre pri obeh za projekt sodelovanja med francosko in kitajsko znamko; v prvem med znamkama Citroën in Dongfeng, v drugem pa Mobilize (ki je mimogrede Renaultova blagovna znamka za inovativne rešitve mobilnosti, v tem primeru taksijev ali vozil za souporabo) in Jiangling. Nobeden izmed obeh predstavnikov sicer ni pokazal večjih napak, sta pa za konkurenco nekoliko zaostala na področju zaščite pešcev in opremljenosti z asistenčnimi sistemi.

Preberite tudi: Srbija dobila novo tovarno, ki jo bo še močneje postavila na evropski avtomobilski zemljevid. Tu so prve podrobnosti