Spor zaradi domnevne kraje intelektualne lastnine med dobaviteljema baterij bi prizadel predvsem VW in Ford
Južnokorejska dobavitelja baterij za električne avtomobile SK innovation in LG Chem sta tik pred zdajci dosegla poravnavo v dvoletnem sporu zaradi domnevne kraje intelektualne lastnine. Dosežena poravnava je predvsem veliko olajšanje za Ford in Volkswagen, ki načrtujeta proizvodnjo in prodajo svojih električnih modelov z baterijami proizvajalca SK innovation.
Dve leti trajajoč spor, ki ima korenine v aprilu 2019, ko je LG Chem obtožil SK innovation kraje intelektualne lastnine, nima le gospodarske veljave, ampak tudi politično. Če podjetji ne bi dosegli poravnave tik pred zdajci, bi se moral v odločitev vključiti tudi ameriški predsednik Joe Biden, kar je v tovrstnih trgovinskih sporih izjemno redko in bi se zgodilo prvič po letu 2013.
Vsakodnevno lobiranje
Največja proizvajalca baterij na svetu sta najela vrhunske insajderje, predvsem lobiste, ki so imeli vsakodnevne sestanke z Bidenovo administracijo v boju, ki bi lahko ogrozil elektrifikacijo Forda in Volkswagna. Z baterijami SK innovation bosta namreč med drugim opremljena Fordov najbolje prodajani pick-up F-150 in VW-jev povsem električni SUV ID.4. Oba proizvajalca sta v procesu skušala izkoristiti tudi obljubljene ameriške investicije v gradnjo tamkajšnjih tovarn.
Zaradi spora je bila ogrožena ne le gradnja 2,6 milijarde ameriških dolarjev vredne tovarne baterij SK innovation v politično izjemno pomembni ameriški zvezni državi Georgia, ampak tudi tamkajšnjih 6000 delovnih mest. Tovarna je le dobrih 230 kilometrov oddaljena od VW-jeve tovarne v Chattanoogi v ameriški zvezni državi Tennessee, po drugi strani pa LG-jeva hčerinska družba LG Energy Solutions zaključuje gradnjo tovarne za izdelavo baterijskih celic skupaj z General Motorsom v Ohiu.
Ne bosta se tožili naslednjih 10 let
Doseženi dogovor med obema južnokorejskima podjetjema v zameno za 1,8 milijarde ameriških dolarjev (dobre 1,5 milijarde evrov) odškodnine, ki jo mora SK innovation delno v gotovini delno v licenčninah plačati LG Chemu, vključuje tudi zavezo, da podjetji ovržeta vse obtožbe in da drugo drugega ne bosta tožili naslednjih 10 let. Hkrati pa poravnava pomeni konec glavobola ne le za VW in Ford, pač pa tudi za ameriške in za južnokorejske oblasti, ki so tedne dolgo pritiskali na obe podjetji, da dosežeta dogovor.