Skupnost podjetij z imenom EV100 za zmanjšanje izpustov škodljivih snovi

26. 9. 2017 | Jure Šujica
Deli

Zavzemanje velikih podjetij za elektrifikacijo svojih voznih parkov bo lahko pripomoglo k večji dostopnosti električnih avtomobilov za običajne ljudi.

Velike korporacije in njihove avtomobilske flote so vsekakor eden pomembnejših akterjev, ko je govor o varovanju okolja. Tukaj namreč govorimo o avtomobilih, ki na leto prevozijo tudi po 50, 60 tisoč kilometrov ali več, kar ne pomeni samo občutnega vpliva na okolje z vidika izpuhov, ampak tudi obremenitev zaradi proizvodnje same. Ti avtomobili so namreč v uporabi zgolj nekaj let, preden jih podjetja zamenjajo za novejša. Po podatkih organizacije The Climate Group avtomobili in druge oblike cestnega prevoza na leto proizvedejo skupno 23 odstotkov vseh toplogrednih plinov. Organizacija je zato pred dnevi ustanovila skupino EV100, katere članice so se zavezale, da bodo svoja vozila, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, do leta 2030 nadomestile s tistimi na elektriko. Med podpisniki zaveze so tako Ikea, Unilever, Metro AG kakor tudi Deutsche Post, HP, Baidu in letališče Heathrow.

Večina podjetij je že zdaj zelo dejavnih na področju trajnostnega razvoja

Med omenjenimi podjetji je vsekakor treba omeniti švedskega giganta na področju izdelave pohištva, to je Ikea. Vodja trajnostnega razvoja Pia Heidenmark-Cook je na minulem tednu klimatskih sprememb v New Yorku zagotovila, da nameravajo v vseh 30 državah, kjer so trenutno prisotni, vsa svoja vozila nadomestiti z električno gnanimi avtomobili v najkrajšem možnem času, poleg tega pa so napovedali tudi aktivno udeležbo in vlaganje v razvoj električnih vozil. Ikea sicer že danes ponuja podporo električnim avtomobilom in pred svojimi trgovinami ponuja polnilnice za električne avtomobile.

Pri organizaciji The Climate Group zlasti pozdravljajo odločitev, da se je za sodelovanje odločil tudi tehnološki velikan Baidu. Gre namreč za prvo sodelujoče podjetje iz Kitajske, države, ki je ena največjih onesnaževalk s toplogrednimi plini. Wang Lu je ob tem izrazil zadovoljstvo z omenjeno odločitvijo podjetja, hkrati pa upa, da bodo s tem postali uspešen zgled tudi za druga kitajska podjetja.

Zanimivi so sicer tudi nameni in poskusi preostalih podjetij, ki so se zavezali projektu EV100, kako bi s svojim delovanjem kar najmanj vplivali na globalno segrevanje. Švedsko energetsko podjetje Vattenfall je tako napovedalo, da namerava v zgolj petih letih svojo floto 3.500 vozil v celoti nadomestiti z avtomobili, ki jih bo poganjala elektrika, Deutsche Post pa je v podjetje StreetScooter, ki je sicer v njeni lasti, vložil denar, namenjen izdelavi posebnega električnega dostavnika za razvoz poštnih pošiljk.

Revolucija na področju polnjenja avtomobilskih baterij tik pred vrati?

Vodstvo Ikee ob začetku projekta EV100 tudi napoveduje, da bo večja potreba gospodarstva pomenila tudi večjo razširjenost polnilnih mest in hkrati zmanjšanje cen električnih avtomobilov, kar je danes eden glavnih razlogov, zakaj se gospodinjstva še ne odločajo za množičen nakup električnih avtomobilov. Hkrati pri Ikei računajo, da bodo tovrstna dejanja pripomogla k hitrejšemu razvoju težkega prometa, ki ga danes, ko je govor o tovornjakih, še vedno poganja izključno elektrika.

Zanimiva novica medtem prihaja iz Izraela, ki bi tovrstnim poskusom za elektrifikacijo avtomobilov dala dodaten zagon. Startup StoreDot je namreč napovedal, da so v zadnji fazi razvoja baterije, ki bi jo bilo mogoče napolniti v zgolj petih minutah. Tovrstne napovedi se sicer pogosto izkažejo kot nerealne, toda izraelsko podjetje, kot kaže, misli resno, saj jim je s svojo idejo uspelo prepričati tudi avtomobilskega giganta Daimler, ki je v omenjeno podjetje že naložil 50,3 milijona evrov.

Jure Šujica

Foto: ElectricScooter, Heathrow

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"