Z večanjem zanimanja za rabljena vozila pa so posledično zrasle tudi cene rabljenih primerkov.
Najpremožnejši predstavniki naše družbe, ki imajo na bančnih računih po več (deset ali celo sto) milijonov evrov so vajeni tega, da se naokoli prevažajo v najnovejših in najprestižnejših avtomobilih, katerih cene so običajnim smrtnikom običajno nepojmljive. Gre seveda za avtomobile, ki jih v tovarnah izdelajo po njihovih željah, pri tem pa uporabljajo same izbrane materiale. Trenutna gospodarska situacija pa jo je sedaj zagodla tudi njim.
S pomanjkanjem surovin in predvsem računalniških vezij, o čemer lahko beremo že od lanskega leta, še bolj pa zaradi presežka kapitala pri posameznikih so se namreč začele soočati tudi znamke, kot so Bentley in Rolls-Royce, ki so tako morale omejiti že tako majhno proizvodnjo novih vozil. Po poročanju prtala Automotive news Europe se je tako čakalna vrsta za naročilo novega avtomobila pri slednji izmed zgornjih dveh znamk povečala na šest mesecev.
Cene rabljenih nad novimi
Zaradi omenjene situacije in pičle ponudbe pa je posledično skoraj eksplodiral trg rabljenih prestižnih vozil. Pri Rolls-Royceu tako poročajo o kar 30-odstotnemu porastu prodaje njihovih rabljenih vozil, s katerimi upravljajo preko storitve Provenance. Gre namreč za rabljena vozila s poznanim poreklom in v bolj ali manj brezhibnem stanju, zaradi česar so v trenutni situaciji še toliko bolj mikavni. In enako je tudi pri drugih znamkah. Pri McLarnu tako recimo že beležijo primere, ko cene rabljenih vozil presegajo cene novih, nedobavljih avtomobilov.
Po podatkih ameriškega predstavnika znamke Rolls-Royce je bil pred recimo letom dni vsak tretji avtomobil na drugi strani Atlantika iz programa rabljenih vozil. Sedaj ti avtomobili predstavljajo 75 odstotkov celotne prodaje. Enake rezultate prodaje rabljenih vozil pa opažajo tudi preostali proizvajalci luksuznih avtomobilov. Pri Bentleyju tako beležijo kar 150-odstoten porast prodaje rabljenih avtomobilov v prvi polovici leta. Situacijo naj bi sicer podžigali tudi prihranki, ki so jih številni v času epidemije ustvarili na račun odpovedanih potovanj in drugih investicij.
Vsekakor pa takšna situacija še kako ustreza proizvajalcem, saj posledično lahko dvigujejo cene rabljenih vozil, ki sicer največji padec vrednosti doživijo prav v prvih nekaj letih od nakupu. Ob enem ti avtomobili za številne posameznike predstavljajo prvi avtomobil neke znamke, pri čemer pa se nato isti posamezniki že v prihodnjih letih odločijo za nakup novega vozila iste znamke.
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu