Na vrhu prodajne lestvice je Tesla z dvema modeloma, več zanimanja je za avtomobile s polnimi hibridnimi pogoni.
Tudi na slovenskem avtomobilskem trgu se je zgodilo tisto, kar so poznavalci napovedovali že nekaj časa. Po več letih in skoraj eksplozivni rasti prodaje, so se prodajne krivulje na polovici letošnjega leta obrnile navzdol. V lanski prvi polovici je bilo prvič registriranih 2.105 novih električnih avtomobilov, letos pa v enakem obdobju samo 1.640.
Nekoliko boljša slika je pri priključnih hibridih, letos so jih kupci postavili na ceste 580, lani 19 manj. Največji prirast prodaje je pri polnih hibridih, kjer se je lanska številka 1.188 povzpela na 1.919, medtem, ko je pri blagih hibridih zabeležena rast iz 1.082 na 1.476.
Med znamkami prvo mesto nekoliko presenetljivo zaseda Tesla, katere Model 3 in Model Y sta na vrhu priljubljenosti med kupci. Na tretjem mestu jima sledi Cupra Born, takoj pod odrom za zmagovalce je Hyundai Kona Electric, v deseterico pa so se zvrstili še Volkswagen ID.7, MG4 Electric, BMW i4, BMW iX1, Audi Q4 in Volkswagen ID.4.
Vzrokov za manj zanimanja za električne avtomobile je več, med glavnimi so razmeroma visoke cene in premalo ambiciozne državne subvencije, prekratek doseg, premalo razvita javna polnilna infrastruktura in strah pred incidenti, zlasti pred požari.
Preberite še: