Slovenija za zgled pri izboljšanju prometne varnosti v EU

Na področju izboljšanja varnosti kolesarjev in pešcev je Slovenija na vrhu skupaj z Norveško.

Slovenija za zgled pri izboljšanju prometne varnosti v EU (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
30. 1. 2020

Prometna varnost se je v Sloveniji lani, kot smo že poročali, znova nekoliko poslabšala, saj je število smrtnih žrtev znova preseglo številko 100, s čimer smo se znova znašli na spodnjem delu lestvice držav članic EU glede varnosti. Vseeno pa je Slovenija, ko je govora o varnosti na cestah in še posebno na področju varnosti najšibkejših, v zadnjem desetletju naredila pravzaprav največji napredek in se postavila ob bok Norveški.

Varnost kolesarjev in pešcev se v Evropski uniji izboljšuje najpočasneje. Ob vse večji popularizaciji kolesarjenja namreč število smrtnih žrtev med kolesarji upada izredno počasi. Če se je število žrtev med vozniki motornih vozil v EU med letoma 2010 in 2018 zmanjšalo za 3,1 odstotka, je število žrtev med kolesarji in pešci v povprečju upadlo za vsega 0,4 odstotka. A ne v Sloveniji.

Popoln rezultat med najmlajšimi pešci

Število smrtnih žrtev med kolesarji in pešci se je v tem obdobju pri nas zmanjšalo za kar osem odstotkov, kar je največ med vsemi državami Evropske unije, hkrati pa je to enak rezultat, kot ga je recimo dosegla Norveška. Hkrati je Slovenija dosegla tudi najnižji delež žrtev, mlajših od 14 let med pešci, saj je edina država brez smrtnih žrtev v tej starostni skupini. Evropski svet za prometno varnost je sicer v tem obdobju v Evropski uniji zabeležil 51.300 žrtev med pešci in 19.450 med kolesarji.

V. d. direktorice Agencije za varnost prometa Vesna Marinko ob tej priložnosti sporoča: »Pešci in kolesarji spadajo med ranljivejše udeležence v cestnem prometu, zato je njihova varnost ena od prioritet nacionalnega programa in Agencije za varnost prometa. Strpnost in razumevanje potreb šibkejših udeležencev, predvidevanje prometnih situacij in odgovorna prednost so ob upoštevanju cestno-prometnih pravil in razmer na cesti ključ do boljše prometne varnosti, za katero si kontinuirano prizadevamo na Agenciji za varnost prometa. Naša zaveza je, da bomo s prizadevanji za boljšo prometno varnost nadaljevali, saj govorimo o ljudeh, ne o številkah.«

Po oceni ETSC gre tolikšen napredek v Sloveniji na račun urejanja prometne infrastrukture, namenjene kolesarjem in pešcem. Sem spadajo nove kolesarske poti, večje število območij, namenjenih pešcem, in večje območje z omejitvijo hitrosti na 30 kilometrov na uro. S temi ukrepi so dosegli nižje hitrosti avtomobilov na območjih, kjer se vse tri skupine udeležencev srečujejo najpogosteje.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri