Slovenija za zgled pri izboljšanju prometne varnosti v EU

30. 1. 2020 | Jure Šujica
Deli

Na področju izboljšanja varnosti kolesarjev in pešcev je Slovenija na vrhu skupaj z Norveško.

Prometna varnost se je v Sloveniji lani, kot smo že poročali, znova nekoliko poslabšala, saj je število smrtnih žrtev znova preseglo številko 100, s čimer smo se znova znašli na spodnjem delu lestvice držav članic EU glede varnosti. Vseeno pa je Slovenija, ko je govora o varnosti na cestah in še posebno na področju varnosti najšibkejših, v zadnjem desetletju naredila pravzaprav največji napredek in se postavila ob bok Norveški.

Varnost kolesarjev in pešcev se v Evropski uniji izboljšuje najpočasneje. Ob vse večji popularizaciji kolesarjenja namreč število smrtnih žrtev med kolesarji upada izredno počasi. Če se je število žrtev med vozniki motornih vozil v EU med letoma 2010 in 2018 zmanjšalo za 3,1 odstotka, je število žrtev med kolesarji in pešci v povprečju upadlo za vsega 0,4 odstotka. A ne v Sloveniji.

Popoln rezultat med najmlajšimi pešci

Število smrtnih žrtev med kolesarji in pešci se je v tem obdobju pri nas zmanjšalo za kar osem odstotkov, kar je največ med vsemi državami Evropske unije, hkrati pa je to enak rezultat, kot ga je recimo dosegla Norveška. Hkrati je Slovenija dosegla tudi najnižji delež žrtev, mlajših od 14 let med pešci, saj je edina država brez smrtnih žrtev v tej starostni skupini. Evropski svet za prometno varnost je sicer v tem obdobju v Evropski uniji zabeležil 51.300 žrtev med pešci in 19.450 med kolesarji.

V. d. direktorice Agencije za varnost prometa Vesna Marinko ob tej priložnosti sporoča: »Pešci in kolesarji spadajo med ranljivejše udeležence v cestnem prometu, zato je njihova varnost ena od prioritet nacionalnega programa in Agencije za varnost prometa. Strpnost in razumevanje potreb šibkejših udeležencev, predvidevanje prometnih situacij in odgovorna prednost so ob upoštevanju cestno-prometnih pravil in razmer na cesti ključ do boljše prometne varnosti, za katero si kontinuirano prizadevamo na Agenciji za varnost prometa. Naša zaveza je, da bomo s prizadevanji za boljšo prometno varnost nadaljevali, saj govorimo o ljudeh, ne o številkah.«

Po oceni ETSC gre tolikšen napredek v Sloveniji na račun urejanja prometne infrastrukture, namenjene kolesarjem in pešcem. Sem spadajo nove kolesarske poti, večje število območij, namenjenih pešcem, in večje območje z omejitvijo hitrosti na 30 kilometrov na uro. S temi ukrepi so dosegli nižje hitrosti avtomobilov na območjih, kjer se vse tri skupine udeležencev srečujejo najpogosteje.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"