Precej pred začetkom uradne prodaje v Sloveniji so pri Volvu na ogled postavili enega izmed predserijskih primerkov prihajajočega električnega športnega terenca Volva EX30. Glede na to, da pri Volvu nanj stavijo ogromno, je bilo zanimivo videti, kako je ta veliki švedski up videti v praksi.
Čeprav se prodaja še ni uradno začela, je slovenski uvoznik že prejel več kot 15 naročil za novinca in to brez tega, da bi stranke avto sploh videle v živo. Dodatna težava za uvoznike v posameznih državah je tudi Volvova politika, da avtomobilov uvoznik ne sme naročati na zalogo, temveč mora biti vsak avto naročen z imenom in priimkom stranke, kar naj bi pri Volvu po dobavi avtomobila tudi preverjali. Prvi predstavitveni avtomobili bodo tako v Slovenijo prispeli v začetku prihodnjega leta, medtem ko se ga bodo stranke, ki so avto že naročile, lahko razveselile od februarja naprej.
Izpostavljena ekološka nota
Bistvo novinca je ekologija. Tako je večina avtomobila narejena iz recikliranih materialov (ena izmed izvedenk notranjosti je iz recikliranih okenskih okvirjev, druga iz džinsa), pogoni pa zgolj električni. Na voljo so tri kombinacije. En motor in zadnji pogon v dveh različicah, ter dva motorja in štirikolesni pogon za najbolj potentnega EX30, ki je hkrati s 3,6 sekunde do stotice tudi najhitreje pospešujoči Volvo vseh časov.
EX30 z rekordnim pospeškom
Različici z enim motorjem imata enake podatke o moči in navoru (200 kilovatov/272 KM, 343 njutonmetrov), pri čemer ima tista z oznako »extended range« (podaljšan domet) malenkost boljši pospešek do 100, večjo vlečno zmogljivost in za 132 kilometrov boljši doseg (476 kilometrov). Slednja naj bi bila tudi pri strankah najbolj zaželena. Vrhunec ponudbe predstavlja Volvo EX30 Twin Motor Performance, ki zmore 315 kilovatov (475 KM), do 100 pa potrebuje že omenjenih 3,6 sekunde. Doseg najmočnejšega je po standardu WLTP 450 kilometrov.
Avto je opremljen z dvema različnima litij-ionskima baterijama. Šibkejša LFP (litijev železov fosfat) z zmogljivostjo 51 kilovatnih ur je namenjena osnovni motorizaciji, medtem ko je močnejša NMC (nikelj – mangan – kobaltov oksid) z zmogljivostjo 69 kilovatnih ur namenjena najmočnejši različici in pa tisti z dolgim dosegom. Največja moč polnjenja je 154 kilovatov, medtem ko je za domače polnjenje na voljo tudi 11-kilovatni polnilnik.
Majhen-velik Volvo
Pri Volvu pravijo, da je EX30 sicer majhen, a hkrati velik. Dejansko je na zgolj 4,23 metra dolžine prostora kar precej. Tudi zahvaljujoč številnim, naprednim rešitvam. Uporaba tako imenovanega »soundbara« (zvočna letev) znamke Harman-Kardon v armaturni plošči in posledično izostanek zvočnikov v vratih pomeni, da so na njihovem mestu ustvarili precej odlagalnega prostora.
Slednjega je veliko po celotni kabini, se pa Volvo EX30 ponaša tudi s prtljažnim prostorom pod sprednjim pokrovom (t. i. Frunk), ki bo sicer lahko vase sprejel kakšno manjšo torbo, glavni prtljažni prostor pa je odmerjen na 318 litrov, naložen do stropa pa sprejme za 400 litrov prtljage.
Novinec je poln tudi naprednih tehnologij, večina pa jih je »skritih« za osrednjim, pokončno nameščenim 12,4-palčnim zaslonom, ki ga poganja Googlova tehnologija. Podpora 5G omrežju zagotavlja hiter pretok podatkov, vmesnik pa vsaj na prvi pogled deluje hitro in tekoče. Zdi se, da je zasnovan precej po vzoru Tesle, saj se na primer tudi določeni predali odpirajo preko zaslona na dotik. Na voljo so seveda praktično vsi možni asistenčni in varnostni sistemi.
Izbira se začne pri dobrih 39 tisočakih
Slovenske cene za Volvo EX30 se začnejo pri 39.732 evrih za najbolj osnovno različico z enim motorjem in krajšim dometom, medtem bo »enomotorni« z daljšim dosegom na voljo za dobrih 45 tisočakov. Za najmočnejšega Volva EX30 boste morali pripraviti vsaj 50.255 evrov. Prvo leto bodo avtomobili prihajali le iz kitajske tovarne, od leta 2025 naprej pa tudi iz tovarne v belgijskem Gentu. Glede na povpraševanje potencialnih kupcev pa pri Volvu (najbrž upravičeno) računajo, da bo avto popolnoma razprodan.
Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: Predstavljamo vam družinsko Čehinjo, Škodo Superb. Preizkusili smo električnega Jeepa Avengerja in Minija Cooperja S Cabrio, ter se na izlet zapeljali z Alpine A110 R
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač
Slovenska filharmonija je z novo sezono že na široko odprla svoja vrata. Vstopnice in abonmaje za njihove koncerte najdete na tej povezavi.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del