Slovenske avtoceste: se nam obeta uvedba tretjega voznega pasu?

DARS razmišlja, da bi na območjih večje prometne obremenitve odstavni pas po potrebi spremenil v tretji vozni pas.

Slovenske avtoceste: se nam obeta uvedba tretjega voznega pasu? (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
15. 11. 2017

Pred kratkim je bil promet na štajerski avtocesti, konkretno na odseku med izvozoma Vransko in Šentrupert, ponovno oviran zaradi del na odstavnem pasu na obeh straneh avtoceste. Glede na to, da je vozna podlaga na omenjenem območju še v precej dobrem stanju in zaradi neuradnih informacij o gradnji tretjega voznega pasu smo se z vprašanji, kakšen je namen meritev, obrnili na Družbo za avtoceste Republike Slovenije.

Ta teden nam je DARS v zvezi z vprašanji podal uraden odgovor. V pisnem sporočilu so nam sporočili, da so se na omenjenem odseku res izvajala dela in sicer geodetske meritve ter ugotavljanje stanja voziščne konstrukcije. Na podlagi teh podatkov bodo pripravili projektno dokumentacijo za izvedbo rekonstrukcije omenjenega odseka ceste. O tretjem voznem pasu pa zaenkrat še ne razmišljajo.

Razlog meritev: rekonstrukcija in razširitev

Gradbena dela pa ne bodo potekala na celotni trasi avtoceste, pač pa zgolj na odstavnem pasu avtoceste. Posegi bodo namreč del ukrepov, sprejetih v letu 2016, ki naj bi pripomogli k večji pretočnosti prometa na avtocestah, glavna novost pa bo ravno razširjen odstavni pas. Širina le-tega je namreč 2,5 metra, po rekonstrukciji pa ga bodo razširili na 3,5 metra. Omenjen poseg, ki je bil v lanskem letu že izveden na odseku med Šentrupertom in Arjo vasjo, bo na eni strani povečal varnost na avtocesti, po drugi strani pa bo omogočil začasno vodenje prometa po dveh zoženih pasovih na le enem smernem vozišču. Pri taki ureditvi bi bilo drugo smerno vozišče v celoti lahko zaprto zaradi del, ki bi po besedah DARS-a posledično potekala bistveno hitreje.

Odstavni pas hkrati tudi tretji pas

Hkrati z ukrepi za večjo pretočnost prometa pa je DARS v lanskem letu s strani Prometnega inštituta Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani pridobil tudi strokovno nalogo Prometne naloge in študija uvedbe sistema analize uporabe odstavnih pasov za vožnjo. Naloga se ukvarja z vprašanjem povečanja prometa v naslednjih dvajsetih letih in preučuje možnost uporabe odstavnega pasu kot tretjega voznega pasu v času prometnih konic.

Kljub temu, da se je o možnosti 'dodatne funkcije' odstavnega pasu za potrebe tretjega voznega pasu v primeru konic začelo govoriti že v lanskem letu, pa je zaenkrat projekt še v začetni fazi, saj šele preučujejo, na katerih odsekih bi se tovrstne ukrepe lahko realiziralo. Druga težava pa je, da tovrsten način vodenja zaenkrat še ni usklajen s tehnično regulativo. DARS si sicer prizadeva, da bi definiral potrebne ukrepe na takšnih odsekih na podlagi izkušenj in primerjav iz tujine ter tako v okviru obstoječih avtocest zagotovil kar se da veliko pretočnost prometa. Je pa po drugi strani že jasno, da omenjeni odsek ceste med Šentrupertom in Vranskim ni dovolj prometno obremenjen, da bi na njem razmišljali o možnosti uporabe odstavnega pasu kot tretjega voznega pasu v času prometnih konic.

Jure Šujica

Foto: Arhiv AM

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri