Izbor za slovenski avto leta 2022 se torej začenja. Najstarejši slovenski izbor za prestižno lovoriko letos praznuje 30. ponovitev.
Leto je naokoli in v avtomobilskem poslu jih štejemo tudi z izbori in lovorikami za (slovenski) avto leta (SAL). Izbor se torej uradno začenja z objavo prve glasovnice, na začetku januarja pa bomo skupaj tudi uradno izbrali naslednika Škodinega modela Octavia, ki je bralce, gledalce in poslušalce medijev v izboru in žirijo najbolj prepričal v 29. ponovitvi izbora, ki bo tudi letos potekal na zelo podoben način, kot vsa leta do zdaj, vključno seveda z nekaj lepimi nagradami za izžrebane glasovalce.
Seznam modelov, ki se potegujejo za naslov, je letos nekoliko krajši, kot ste vajeni. Razlog je preprost in hkrati kompleksen - kriza polprevodnikov v avtomobilski industriji prav nič ne pojenja, zato imajo zastopniki težave z dobavami že naročenih modelov (in s tem tudi težavo s prodajo minimalne količine 25 vozil za sodelovanje v izboru), predstavitve novih pa se zamikajo v megleno prihodnost. Zato smo bili prisiljeni seznam krajšati, čeprav je bilo na njem najprej kar 32 (novih) avtomobilskih modelov, ustavili smo se na številki 15. Prav mogoče pa je, da bo treba seznam skrajšati še za kakšen model ...
In kako glasovati?
Morda je treba v povezavi z omenjeno številko 25 izpostaviti dejstvo, da so pravila seveda jasna - v izboru lahko sodelujejo le tisti modeli, ki jih zastopnik proda vsaj 25 do 30. novembra tega leta, to pa tudi dokaže žiriji. Preostalo je jasno - najprej imate besedo bralci, gledalci in poslušalci, ki lahko glasujete s pomočjo tiskane glasovnice (ki jo izrežete in nalepite na dopisnico ter pošljete na naš naslov: Avto magazin, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana). Lahko uporabite tudi možnost elektronskega glasovanja.
Izpolnite torej spodnjo glasovnico in glasujte za model, za katerega mislite, da si zasluži naslov slovenski avto leta 2022. Tisti model, ki bo v prvem delu zbral največ točk, bo odšel v finalni del s šestimi točkami, drugouvrščeni s štirimi in tako naprej. Izbrali boste torej pet finalistov (od 15 modelov z izbora). Prvi del izbora se zaključi 30. novembra.
V drugem, finalnem delu morajo svojo nalogo opraviti uredništva, ki bodo glasovala med petimi izbranimi modeli. Novinarji morajo pri tem upoštevati nekaj smernic, med drugim tudi primernost za slovenski trg, varnost in asistenčne sisteme, nabor pogonskih agregatov, vozne lastnosti, zmogljivosti ... Na koncu pa tudi uredništva podelijo glasove oziroma točke po istem ključu - torej 6, 4, 3, 2, 1. In seveda - zmaga model, ki zbere največ točk v obeh delih.
Kogar zanima več o pravilih, jih bo v celoti našel na spletni strani izbora (www.slovenskiavtoleta.si).
Častitljiva obletnica
Ja, res je - letos izbor praznuje okroglo in častitljivo obletnico. Leta 1993 so namreč trije slovenski avtomobilistični mediji – Motorevija, Val 202 in revija Avto in šport - na nek način ustanovili izbor, ki je skozi vsa ta leta rasel in pridobival ugled. Danes, tri desetletja pozneje, v tem avtomobilskem izboru poleg Avto magazina sodeluje devet najpomembnejših slovenskih medijev, ki se ukvarjajo (tudi) z avtomobilizmom: Delo s Slovenskimi novicami, časnik Dnevnik z Nedeljskim, časnik Večer, revija Evo, RTV Slovenija z radiom Val 202 in TV oddajo Avtomobilnost, spletni portal siol.net in avtomobilski vlog oziroma video blog Komotar minuta.
Seznam kandidatov za izbor Slovenski avto leta 2022
- Audi Q4 e-tron
- Citroen C4
- Dacia Sandero
- Fiat 500 E
- Hyundai Bayon
- Mercedes razred C
- Nissan Qashqai
- Opel Mokka
- Renault Megane Conquest
- Škoda Enyaq
- Tesla Y
- Toyota Highlander
- Toyota Yaris Cross
- VW Caddy Life
- VW ID.4
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del