Slovenski avtomobilski trg lani po nemškem in češkem okusu

Med najbolje prodajanimi znamkami na vrhu Volkswagen, med modeli pa Škoda Octavia. Opazen prirast električnih avtomobilov.

Slovenski avtomobilski trg je v lanskem letu zabeležil eno najslabših prodajnih žetev v tridesetletni zgodovini. Po podatkih sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je bilo prvič registriranih 46.339 novih osebnih avtomobilov oziroma 14,2 odstotka manj kot leta 2021 (53.998), kar pomeni, da je bila prodaja nižja samo še leta 1992.

Toda avtomobilski uvozniki in prodajalci se kljub slabšim številkam ne pritožujejo, saj prodajo tako rekoč vse, kar dobijo od proizvajalcev. Količine avtomobilov so res manjše, dodana vrednost oziroma zaslužki pa precej večji. Na drugi strani se kupci, vajeni včasih že vulgarnih  popustov, jezijo zaradi visokih cen, nekateri obupujejo zaradi dolgih dobavnih rokov (rekordni menda znaša že skoraj dve leti) in med njimi so tudi takšni, ki odstopijo od nakupa.

Med avtomobilskimi znamkami je šlo lani z naskokom najbolje Volkswagnu s 7354 prodanimi avtomobili, s precejšnjim zaostankom (4575) je na drugem mestu Škoda, tretje mesto pripada Renaultu (4031). Na četrto mesto se je prerinil Hyundai (3199), na petem je Toyota (2948), v deseterico pa so se uvrstili še Kia, francoski duet Peugeot in Citroën ter Opel in Dacia. Zanimivo je, da sta samo dve od desetih najbolje uvrščenih znamk lani v primerjavi z letom 2021 zabeležili prodajno rast.

Slovenski kupci so imeli lani najraje Škodo Octavio, na drugem mestu lestvice najbolje prodajanih avtomobilov je Volkswagen T-Roc in na tretjem večkratni nacionalni prvak Renault Clio, ki pa mu očitno pohaja sapa. Opazen je prirast električnih avtomobilov, predlani jih bilo v vsem letu prodanih 1723, letos že 2293. Najbolj priljubljen je Teslin model Y, sledita Škoda Enyaq in Volkswagen ID.4.

Pri lahkih gospodarskih vozilih je prodajni minus še večji, lani je bilo prodanih 9687, letos  7139, kar je 26,3 odstotka manj. Vrh lestvice znamk krojijo Renault, Ford in Volkswagen, pri modelih pa Ford Transit Custom, Renault Master in Citroën Jumper.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja