Na Japonskem so zelo popularni, v Evropi pa bi težko prestali zahtevna tehnična merila in vprašanje, če bi jih kupci sprejeli.
Evropa še vedno išče pot trajne rešitve za avtomobilsko industrijo. Predlagane poti so različne, a zdaj se zdi, da se zbližajo k skupnemu cilju, to je oživitvi segmenta majhnih avtomobilov, ki v zadnjih letih z odhodom številnih modelov vse bolj očitno razpada.
Ena od možnosti so kompaktni avtomobili, morda električni, po cenah, dostopnih vsem. Zagotovo to ni revolucionarna ideja in Evropa se lahko zgleduje po japonskih mini avtomobil in poskuša ponoviti njihov uspeh.
Gre za kategorijo avtomobilov, izdelanih na Japonskem, ki morajo izpolnjevati določena pravila, tako glede velikosti kot moči, na primer ne smejo biti daljši od 3,4 metra in široki 1,48 metra, z motorjem, ki ne presega 47 kilovatov (64 KM), in največjo prostornino 660 ccm.
Mestni avtomobili so torej popolni za prihranek prostora, hkrati pa udobno prevažajo do 4 potnike (vključno z voznikom). Na Japonskem predstavljajo povprečno 40 % registracij, ki jih je bilo leta 2024 približno 4,4 milijona. To pomeni 1,76 milijona prodanih mini avtomobilov.
Na Japonskem so mini avtomobili deležni številnih ugodnosti. Vlada kupcem odobrava popuste, tako za davek na registracijo (davek, plačan ob nakupu avtomobila) kot za nadomestilo za uporabo cest. Poleg tega jih lahko kupi kdorkoli; na Japonskem je treba ob nakupu novega avtomobila imeti v lasti garažo ali parkirno mesto, kar ni potrebno za nakup mini avtomobila.
Enačba bi bila zelo preprosta: majhni avtomobili z različnimi tipi motorjev (bencinski, hibridni ali električni) in po dostopnih cenah. Kaj torej ustavlja japonske proizvajalce – trije največji v domači prodaji so Daihatsu, Suzuki in Honda – pri izvozu mini avtomobilov v Evropo?
Prvi zadržek je homologacija, ki se na Japonskem se razlikuje od evropske, predelava pa bi stala preveč, kar bi zvišalo cene. Ker je velikost pomembna, nizke cene same po sebi niso dovolj, da bi prepričale voznike k nakupu evropskih mini avtomobilov, če bi bili na voljo.
Evropski mini avtomobili torej verjetno ne bi povsem rešili evropske avtomobilske industrije, lahko pa bi ji pomagali splezati iz močvirja, v katerem se je znašla.