So plačljive parkirne hiše res boljše kot brezplačne?

7. 9. 2018 | Jure Šujica
Deli

Tudi v parkirnih garažnih hišah se pojavljajo težave s premajhnimi parkirnimi mesti in stebri, ki parkirna mesta še omejujejo.

Ko se vsake toliko znajdemo v neznanem kraju oziroma mestu, kjer se moramo opraviti po daljših opravkih, je za to, da bi se izognili zmedi, še posebno v središčih mest, avtomobil najlažje pustiti v plačljivi garažni hiši in se po opravkih odpraviti peš ali z javnim prevozom. Seveda so tovrstne garažne hiše učinkovita rešitev tudi v drugih primerih, saj veljajo za varne in udobne. Pa so res vredne dodatnega plačila v primerjavi z brezplačnimi garažami (ki so morda nekoliko bolj oddaljene) oziroma javnimi parkirišči?

Ne glede na ceno ali lokacijo plačljivih garažnih hiš tudi te (še zdaleč) niso popolne. Tako namreč ugotavlja Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (Mipor), ki se je pred kratkim ob podpori Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo lotil proučevanja ustreznosti 14 plačljivih garažnih hiš po Ljubljani, Mariboru in na Obali. Težave se pojavljajo na vseh področjih, a v nobeni izmed garaž te niso kritične.

Stebri in (preveč) dosledno zaračunavanje parkirnin

Kot največja težava se v parkirnih hišah pojavljajo preozka parkirna mesta  v kombinaciji s številnimi podpornimi stebri. »Parkirišča v parkirnih hišah praktično vedno omejujejo stebri in stene, tako da je treba kar dobro poznati posebnosti in ne izbrati parkirnega mesta, ki je ožje ali bolj omejeno. Opazili smo namreč, da širine prostorov včasih niso povečane, če je ob njem ovira. Pogrešali smo tudi več prijaznejših oznak, kot so na steno zarisane meje parkirnega prostora ali pa še dodatno označeno posebno parkirišče,« je dejal Boštjan Okorn iz Miporja. Pri tem v negativno smer izstopata garažni hiši F-City v Mariboru in Kapitelj v Ljubljani, ki ponujata zgolj 217 oziroma 226 centimetrov široka parkirna mesta, dostop do parkirnih mest pa pogosto omejujejo še ozki dovozi.

Nasmejana princesa Kate za božič razveselila oboževalce (FOTO)

Druga težava, ki jo je Mipor izpostavil, je obračunavanje parkiranja. Večina parkirnih hiš namreč omogoča do 15- ali pa vsaj petminutno brezplačno parkiranje – izjema je parkirna hiša Šubičeva, kjer se parkirnina zaračunava že od vstopa v objekt. Prav vse garažne hiše namreč do sekunde natančno merijo čas parkiranja, minimalen 'prestop' čez uro parkiranja pa se 'kaznuje' z zaračunavanjem dodatne ure parkiranja.

Drugih večjih pripomb v zvezi s parkirnimi hišami pri Miporju niso opazili. So pa zato opazili nedosledno uporabo tabel z informacijami o številu prostih parkirnih mest ter težave pri označevanju uvozov v hiše. Še posebno je to očiten problem v Ljubljani, kjer so uvozi slabo ali nepravilno označeni pri parkirnih hišah Šempeter, Kozolec in Metelkova, so pa težave z označbami opazili tudi pri koprski parkirni hiši Zeleni park.

 

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?