Sodobni športni avtomobili po mnenju Walterja Rohrla prehitri za Nürburgring

17. 11. 2017 | Jure Šujica
Deli
Sodobni športni avtomobili po mnenju Walterja Rohrla prehitri za Nürburgring (foto: Porsche)
Porsche

Glavna težava, ki se po mnenju Rohrla pojavlja pri novih športnih avtomobilih je premajhna potisna sila, ki jo ustvarjajo pri velikih hitrostih, posledično pa je premajhen tudi oprijem. 

Najbolj znano nemško dirkališče Nürburgring, ali kot ga je v sedemdesetih letih poimenoval Jackie Stewart, Zeleni pekel, je že nekaj let nekakšen mejnik v avtomobilski industriji. Čas, ki ga avtomobil doseže  na tem dirkališču pove, ali je avtomobil hiter, ali ne. In ti časi so se v zadnjih letih občutno zmanjšali, celo do te mere, da je skrb nad tem izrazil tudi legendarni nemški dirkač Walter Rohrl.

70-letni upokojeni nemški dirkač, dvakratni svetovni prvak v reliju, poleg tega pa tudi testni voznik pri Porscheju je svojo skrb izrazil ob nedavnem novem rekordu 20,8 kilometrov dolge proge med serijskimi avtomobili, ki sedaj po zaslugi Porscheja 911 GT2 RS znaša 6 minut 47,3 sekunde. Rohrl ob tem dosežku izraža zaskrbljenost, saj vozniki pri doseganju časov in ob vožnji s hitrostjo blizu 300 kilometrov na uro preko skozi nekatere ovinke praktično nimajo prostora za napake.

Največja težava je oprijem

Težava novih avtomobilov pri doseganju rekordnih časov na omenjenem dirkališču je v tem, da imajo enostavno premalo potiska k tlom. Pri omenjenem Porscheju ta znaša 416 kilogramov, kar je po Nemčevem mnenju premalo, saj avtomobil posledično nima dovolj oprijema, posledično pa je zaradi tega bolj nagnjen k izletom s ceste. Porsche pa ni edini avtomobil s to težavo, Rohlr ob tem izpostavlja primer nesreče iz lanskega leta, ko je ob postavljanju rekorda Koenigsegg One:1 zaradi napake na ABS senzorju avtomobil odletel s ceste in silovito treščil v zaščitno ograjo, voznika pa so morali odpeljati v bolnišnico.

Smo torej prišli do točke, ko postavljanje bistveno hitrejših časov ne bo več mogoče? O tem nekako dvomimo in verjamemo, da bodo proizvajalci v prihodnje uspeli rešiti tudi težavo z oprijemom. Postavljanje rekordov je pač preveč mamljivo.

Jure Šujica

Foto: Porsche

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja