Zaradi koronavirusa odpovedane številne dirkeAvto-motošport: kaj sledi v prihodnjih mesecih doma in v tujini?

Pripravili smo celoten pregled dogajanja in odpovedi v najpomembnejših dirkaških serijah doma in po svetu.

Avto-motošport: kaj sledi v prihodnjih mesecih doma in v tujini? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
16. 3. 2020

Zadnje dni skorajda vsako uro poslušamo o novih ukrepih povsod po svetu, povezanih s koronavirusom. Temu se ni izognil niti motošport, ne na dveh ne na štirih kolesih, saj so različne odpovedi in zamike doživele praktično vsa najpomembnejša tekmovanja od formule 1 do MotoGP, svetovnega prvenstva v reliju in formula E. Nič bolje se ne godi niti dogodkom na domačih tleh …

Izmed vseh domačih dogodkov, povezanih z motošportom, gledalci zadnja leta največjo pozornost namenjajo reliju. Sezona v državnem prvenstvu naj bi se začela s tradicionalnim relijem po Vipavski dolini, dirka pa naj bi bila 24. in 25. aprila. Pa bo do izvedbe sploh prišlo?

Z vprašanji o usodi relija smo se obrnili na krovno organizacijo za avtomobilske dirke v Sloveniji AŠ2005 in zagotovili so nam, da dogajanje, povezano s koronavirusom in organizacijo javnih prireditev, podrobno spremljajo. Posledično so ves čas v stiku z organizatorji relija. Organizacija preizkušnje zaenkrat poteka po ustaljenem urniku, nadaljnje ukrepe pa bodo sprejeli v začetku aprila, ko bo bolj znano stanje v državi.

Čeprav priprave v glavnem potekajo po ustaljenih tirih, poudarjajo, da so vseeno nekoliko previdni, saj bi morebitna odpoved dogodka zagotovo prinesla precejšnje organizacijske stroške. Vipavski reli je še posebej izpostavljen, saj gre za dirko, ki se je zaradi bližine meje vsako leto udeleži veliko italijanskih dirkačev. V kolikor bi bil njihov prihod odpovedan, bi to vsekakor pomenilo precejšen udarec za prireditev.

Zdravje dirkačev pa vsekakor ni edini pomemben faktor pri organizaciji  tekmovanja. Kot poudarjajo pri AŠ2005, se namreč o tem, ali bodo reli izpeljali ali ne, odločajo tudi na podlagi tega, ali lahko zagotovijo varnost za vse udeležence, tudi člane ekip, organizacijskega odbora ter nenazadnje gledalcev. Prav ti so namreč velik faktor tveganja, saj je ob progi le stežka v celoti nadzorovati njihovo gibanje. Tudi zato je že sedaj jasno, da organizacija dirke, ki bi bila zaprta za javnost, ne pride v poštev.

F1 odpoveduje, MotoGP se trudi s prestavljanjem

Kako je z dirkami v bližnji okolici, ki prav tako štejejo za točke v državnem prvenstvu? Nenazadnje je po prvotnem koledarju le dan pred začetkom vipavskega relija napovedana gorsko-hitrostna dirka v avstrijskem Rechbergu, ki šteje za točke evropskega in državnega prvenstva, teden dni prej pa je na madžarskem dirkališču Hungaroring predvidena krožnohitrostna dirka. Omenjeni preizkušnji naj bi že bili odpovedani (GHD Rechberg tudi uradno), prav tako sta bila že odpovedana (uradno) reli Rebenland in (neuradno) reli Opatija, za katere organizatorji morebitne nadomestne termine še iščejo.

Kako pa je z dirkami v drugih dirkaških razredih? Sezona formule 1, ki bi se morala začeti že ta vikend, se kot vse kaže, ne bo začela vsaj pred koncem aprila. Poleg otvoritvene dirke v avstralskem Melbournu je tako že potrjeno, da bodo odpovedane ali pa vsaj prestavljene dirke v Bahrajnu (22. marec), Vietnamu (5. april) in pa Šanghaju (19. april). A to nikakor ni vse. Pojavljajo se namreč tudi predlogi, da bi odpovedali še prve tri evropske dirke v Zandvoortu, Barceloni in Monaku, kar bi pomenilo, da bi se sezona začela šele v juniju z dirko v azerbajdžanski prestolnici Baku.

Nekoliko manj radikalni so za zdaj pri španski Dorni. Skupaj s krovno organizacijo za motociklistične dirke FIM so namreč odpovedali le nočno dirko v Katarju, predvidene preizkušnje na Tajskem, v ameriškem Teksasu in v Argentini pa so prestavili na 4. oktober ter 15. in 22. november. Posledično je bila na 29. november prestavljena tudi zadnja dirka v Valencii. Sezona v karavani MotoGP se bo tako (z izjemo razredov Moto2 in Moto3, ki sta otvoritev vendarle že doživela v Bahrajnu) začela 3. maja v Jerezu- Organizatorji razmišljajo tudi o tem, da bi sezono, v kolikor bi bilo to zaradi nadaljnjih prestavitev potrebno, potegnili do januarja 2021.

Kot smo poročali sinoči, so že odpovedane tudi vse preizkušnje formule E v marcu, aprilu in maju ter junijska dirka v Indoneziji. Kakšna bo usoda teh dirk še ni znano, organizatorji pa medtem razmišljajo o tudi prestavitvi iz mestnih središč na prava dirkališča in (podobno kot v MotoGP) o možnosti podvajanja dirk na istih lokacijah. Nenazadnje obstaja možnost nadaljnjih odpovedi tudi dirk, ki za zdaj še ostajajo na koledarju, začenši s preizkušnjo konec junija v Berlinu.

Še najmanj škode bo deležno svetovno prvenstvo v reliju. Sezona se je namreč začela z januarsko dirko v Monaku, nadaljevala s preizkušnjo na Švedskem, težave pa so nastopile šele minuli vikend, ko je bil zaradi virusa odpovedan zadnji dan relija po Mehiki. Kot vse kaže, bo zaradi družbenih in političnih napetosti v državi odpovedan le reli po Čilu, načrtovan za prihodnji mesec, karavana pa naj bi nato prvenstvo nadaljevala s preizkušnjo na Portugalskem med 21. in 24. majem.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri