Državno prvenstvo v reliju - Kako vendarle naprej?

Po le treh izvedenih relijih se lahko zgodi, da bo tako tudi ostalo. Toda organizatorji relija Idrija še niso vrgli puške v koruzo.

Državno prvenstvo v reliju - Kako vendarle naprej? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
18. 11. 2020

Če bo vse po sreči, se bo slovensko državno prvenstvo končalo po štirih izvedenih relijih – od šestih načrtovanih. In to je najboljši možni scenarij, saj je situacija trenutno tako zelo nepredvidljiva, da ne bi bilo čudno, če bi morali v Zvezi razglasiti prvake po le treh izvedenih relijih, kar je sicer prav na meji regularnosti.

Toda o najbolj pesimističnem scenariju tokrat tudi Idrijci, kjer tradicionalno organizirajo zadnji reli za državno prvenstvo, še ne razmišljajo. "Ne, še vedno sem in smo optimistični," pravi Miran Kacin, ki je že leta alfa in omega organizacije relija v Idriji. Dolgoletni sovoznik najboljših slovenskih voznikov in zdaj vodja ekipe pravi, da so se z lokalno oblastjo in vodstvom Zveze AŠ2005 dogovorili, da bodo dokončen odgovor na to, ali bodo reli Idrija 2020 izvedli, sprejeli najpozneje do 20. novembra. "Seveda je vse odvisno od situacije, morda pa bomo to vedeli že prej. Reli si tako mi kot Zveza želimo izpeljati, saj je to tudi v interesu lokalne oblasti," še dodaja Miran.

Toliko bolj, ker je bilo že pred prestavitvijo (ne odpovedjo) na listi prijavljenih približno 60 posadk, od tega kar deset z dirkalniki R5. "Že zato, ker relijev ni, ker je večino vseh dogodkov odpovedanih, si želimo izvesti reli. To seveda tudi pomeni, da je zanimanje iz tujine veliko. Med drugimi si še vedno prizadeva za nastop serijski avstrijski državni prvak Raimund Baumschlager, pa kup madžarskih voznikov … Seveda po tej prestavitvi ne vemo, kako se bo odzval CEZ, niti ne vemo, ali bodo hrvaški vozniki na reliju še nastopili v okviru njihovega prvenstva," še doda Miran Kacin. Skratka – odločitev o nadaljevanju prvenstva je prestavljena na 20. november, takrat pa bo tudi znano, ali lahko govorimo o novih prvakih ali ne.

Reli v Poreču bi tako prav lahko šel v zgodovino kot zadnji, ki so ga posadke odpeljale v letošnji verjetno najbolj nesrečni sezoni naše države. Morda samo za osvežitev spomina – kot na prvih dveh dirkah sta tudi v tem obmorskem mestecu prepričljivo zmagala Rok Turk in Blanka Kacin. Prednost Idrijca je bila včasih celo tolikšna, da si je lahko privoščil testiranja nastavitev podvozja. Dolgo je bil presenetljivo na drugem mestu Darko Peljhan z nekoliko ostarelim Mitsubishijem, za njim pa sta se za tretje mesto borila Aleš Zrinski in Niko Pulić.

No, v maniri klasične drame so si mesta dokončno razdelili v zadnji preizkušnji, ko je pnevmatika na Peljhanovem Mitsubishiju nepričakovano izpustila dušo, tako da je nekdanji prvak zdrsnil na četrto mesto. V isti zadnji preizkušnji pa je hrvaški veteran za stotinko prehitel posadko Zrinski-Vidmar, ki je končala na tretjem mestu skupno. Zmago v diviziji II in hkrati četrto mesto skupno sta si privozila Blaž Podlesnik in Gašper Iljaž, v diviziji III sta slavila Pasutti in Campeis, v diviziji I pa posadka Božič-Intihar.

Kdo bi lahko osvojil naslov?

Razmerja v prvenstvu so zdaj taka, da je tesno v praktično vsaki diviziji in skoraj povsod ima možnosti za naslov več voznikov in sovoznikov oziroma sovoznic. Morda je le v skupni razvrstitvi zadeva bolj jasna, saj je idrijska posadka v Hyundaiu i 20R5 doslej trikrat slavila in tako je le težko verjeti, da bi Zrnski in Vidmar lahko, čeprav teoretično mogoče, ob odstopu Idrijčanov osvojila naslov, saj znaša zaostanek 24 točk, na voljo pa jih je 30. Tretjeuvrščena Novak in Cevc pa sta že predaleč zadaj (45).

V diviziji I je razlika med prvouvrščenim Mrakom, drugim Božičem in tretjim Jerebom le osem točk, v diviziji II, ki velja za najbolj konkurenčno, pa je situacija podobna, saj deli prve tri voznike (Simon Mlinar, Marko Grossi in Martin Mlinar) pičlih devet točk. V diviziji III si je Mušič (69) privozil nekaj malega prednosti pred Pasuttijem (60), tretjeuvrščeni Fabjan je zbral 51 točk. Tudi v pokalnih prvenstvih imajo praktično vsaj prvi trije možnosti za naslov, razen v mladinskem (do 23 let), kjer ima nedosegljivih 90 točk Nejc Mrak.

Seveda bo ob dokončni odpovedi zadnjega relija v Idriji (o pozivnem reliju v Tolminu, ki naj bi bil 15. novembra, pa tako nihče več ne govori) verjetno kar nekaj slabe volje, vsaj med tistimi posadkami, ki so prepričane, da so blizu naslova in bi zadnja dirka odločila. Ampak tako tesen točkovni izkupiček bi lahko bil enak po treh ali pa po šestih relijih, edina razlika je v dejstvu, da je zdaj jasno, da bo reli v Idriji nepreklicno zadnji. Sicer pa se s takšno realnostjo soočajo po vsej Evropi. Huje je to, da se nam podobna situacija lahko zgodi še naslednjo sezono …