Formula 1, VN Emilia Romagna: V kaosu Imole najbolj uspešen Hamilton

Zmagovalec trinajste dirke letošnje sezone formule 1 in zadnje v Evropi v Imoli je Lewis Hamilton. Drugi je bil Valtteri Bottas (oba Mercedes) in tretji Daniel Ricciarda (Renault). Dirka je minila v nizu cele vrste presenečenj, odstopiti je moral tudi Max Verstappen (Red Bull).

Formula 1, VN Emilia Romagna: V kaosu Imole najbolj uspešen Hamilton (foto: Daimler) Daimler
1. 11. 2020

Imola, ki je prvič po letu 2006 gostila dirko formule 1, je postregla z veliko zanimivega dogajanja. Steza 'stare šole' namreč ni razočarala, a kot že mnogokrat do sedaj je bil najhitrejši spet Lewis Hamilton, čeprav mu je tudi to pot pomagala sreča.

Na startu je najbolje kazalo Bottasu, a je Finec že v drugem krogu povozil velik kos z dirkalnika Sebastiana Vettla, ko je ta trčil z Magnussnom, odpadli del z Nemčevega dirkalnika pa se je zataknil pod njegov dirkalnik in mu poškodoval dno. To je zelo vplivalo na aerodinamične zmogljivosti mercedesa, da je v nadaljevanju vedno težje za seboj zadrževal Verstappna.

A pravi udarec je tej dvojici zadal Hamilton takoj po njunem postanku v boksih Zanj tako značilni 'hammer time', torej z vožnjo nekaj krogov na vso moč, mu je prinesel veliko prednost pred Bottasom, piko na i pa je potem udaril še Esteban Ocon, ki je svoj pokvarjeni dirkalnik parkiral ob stezi. Virtualni varnostni avtomobil je Hamiltonu dovoljeval, da je po postanku v boksih obdržal vodstvo in ga ni izpustil vse do cilja.

»Noro kakšna dirka, danes smo videli prav vse. Vse je je odvijalo zelo hitro, vedo znova sem se moral prilagajati razmeram na stezi. A dosegli smo nekaj velikega in pomembnega. Prav vsi v ekipi smo zaslužni za to. Počasi smo začeli že uživati v doseganju vseh teh rekordov,« je bil po dirki zgovoren Hamilton. In dodal še eno stezo v sovjem naboru, na kateri je uspel zmagati, to je njegova 29. in je s tem le še utrdil rekord po številu osvojenih zmag na različnih stezah.

Verstappen je v nadaljevanju dirke sicer pritiskal na Bottasa in tudi mojstrsko izkoristil njegovo napako - Finec je povsem obrabil svoje gume - ter prišel na drugo mesto. A vsega 16 krogov pred koncem je zletel s steze ko mu je počila zadnja desna guma. V Red Bullu so kasneje povedali, da je moral zelo verjetno povoziti kakšen odpadli del z drugega dirkalnika, saj je guma počila povsem nepričakovano in nenadoma.

Tega se je po svoje veselil Bottas, ki je spet izpustil lepo priložnost za novo zmago: »Videl sem del sredi steze a se mu nisem mogel izogniti. Le toliko sem uspel reagirati da ga nisem povozil z kolesom. V nadaljevanju pa je bilo vse skupaj vedno bolj zapleteno. Dal sem sicer vse od sebe, bilo je nekaj napak, a dvojna zmaga in naslov prvaka med ekipami vseeno ni slab izkupiček, mer ne?«

Daniel Ricciardo je imel tudi nekaj razlogov za veselje, saj se je drugič v tej sezoni povzpel na zmagovalne stopničke: »Kakšna bizarna dirka. Upali smo na največ četrto mesto in čeprav je bil nekaj tekmecev hitrejših, se nam je račun izšel. Dobro, pridobili smo nekaj s Verstappnovim odstopom, a ko je bilo najbolj potrebno, smo bili dovolj hitri.« In seveda na odru ni pozabil na obvezni 'shoey', torej pitja šampanjca iz dirkaškega čevlja, pri tem a se mu je pridružil še Lewis Hamilton.

Kar nekaj dirkačev pa je napravilo skoraj neodpustljive napake. Lance Stroll je bil celotno dirko v centru pozornosti, zaradi trčenja v prvem krogu in nato, ko je pri postanku v boksih prepozno zavrl in pri tem zbil mehanika, ki z dvigovalo pripravo čaka na sprednjem delu dirkalnika. »Oprostite, ampak zavore so bile povsem hladne. K sreči mehanik ni huje oškodovan,« je po dirki povedal Stroll.

S to novo dvojno zmago, in 93. za Hamiltona, je Mercedes osvojil naslov konstruktorskega prvaka, Hamilton pa je prednost pred Bottasom povečal na 85 točk.

Štiri dirke pred koncem to pomeni, da lahko že v Turčiji čez 14 dni postane prvak. A le pod pogojem, da ima po tej dirki vsaj 78 točke prednosti. Če mu Bottas to želi preprečiti, mora v Turčiji osvojiti vsaj 8 točk več kot Britanec.